Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2006, 09:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

BJ takavinssi projekti


Tässä taas pohdittavaa viisastenkerholle:

Kovasti olin laittamassa mekaanista vinssiä taaksekkin berttaan mutta olisi joutunut tekemään liikaa muutoksia vasta rakenneltuun takapäähän.

Taakse tuleekin sitten XYZ?(KEW ilmeisesi) merkkinen 10000 24V sähkövirveli. Tarkoitus olisi saada vinssi kokonaan lattian alle ja lattiaan jäisi vain operointiluukku. Vaijeri tulee ulos kidasta joka tulee suoraan puskuriin kiinni. Tarvitsisin metallivaijeria varten liukukidan joten jos jollain sellainen on niin olisin kiinnostunut (alumiiniset ei siis kelpaa). Vaihdossa voin antaa uuden rullakidan. Ajattelin kyllä että metallisen liukukidan voisi tehdä itsekkin mutta mitenköhän sen kulutuksenkesto sitten olisikaan?



Releboxi tulee pidemmillä kaapeleilla luultavasti penkin taa pääkaareen tai ainakin johonkin lattian yläpuolelle. Onkohan tuossa syytä kasvattaa kaapelien paksuutta koska niiden mitta moninkertaistuu vakioon nähden? Paljonkohan noissa piuhoissa kulkee virtaa maximikuormalla? Paljonko 24v vinssin virrankulutus on verrattuna 12v? Tuleeko vinssauksesta yleensä mitään kahdella vakioakulla ja HJ:n laturilla joka tuskin on isompi kuin 35A?




Suurin kysymysmerkki onkin nyt vinssin kiinnitys auton runkoon. Rungon aisojen väli on noin 1m. Kestäisikö vinssi paikallaan jos tekisin suoran kiinnityslevyn joka pultataan rungon alapintaan. Levy olisi siis sivusuunnassa sen 1m pitkä mutta kuinka levee se pitäis olla että se kestää (vinssin kiinnityreikien leveys tai olla about 160mm) ja mikä materiallivahvuus? Kuinka paksua tavaraa vakio kinnityslevyt on ja mikä niiden mitat on? Tietty tosta levystä pitäisi saada mieluiten mahdollisimaan kevyt eli reikiä pitäs tehdä.

Mites muuten toi vinssin sijoitus? Hienosti sen piiloon saa mutta onhan se sitten auton alla alttiina vedelle ja kuralle. Kuinka vesitiivis tollane vinssi on? Vesi nyt tuskin vaihteistossa kauheeta pahaa tekee kun muistaa rasvata välillä mutta miten moottorille käy jos ollaan vaikka konepeltisyvyydessä järvessä? Releboxi tulee ylemmäs joten se on jo paremmassa turvassa. Voiko / kannattaako moottorille tehdä jotain lisätiivistystä?



Edited by - mikjus on 23/08/2006 11:19:19

Edited by - mikjus on 17/09/2006 00:32:39

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Takavinssi turauksia Repro Tekniikka & Jutustelu 10 13.03.2008 21:55
LJ:n takavinssi- ja puskuri KUVIA projuzi Tekniikka & Jutustelu 7 15.05.2006 22:45
Takavinssi SoSo Tekniikka & Jutustelu 22 08.08.2005 18:43
hj 60 takavinssi ??? Tekniikka & Jutustelu 6 30.03.2005 22:23
Takavinssi kysymystä AVRO Tekniikka & Jutustelu 16 22.02.2005 09:38


Sivu luotu: 10:41 (GMT +2).