![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() nissan terrano 2 neliveto rutiseetervehdys! apua tarvitsisin..elikkäs nyt ensilumilla pitkästäaikaa laittelin nelivetoa päälle ja rupes noin 60-80kmh vauhdissa jurisemaan ja täristää ihan suoraan ajaessa...tuntuu että pitävällä alustalla varsinkin ei niinkään lumella tai hiekalla....en ole näillä kesärenkailla ennen nelivetoa käyttänyt eli voiko vika olla renkaissa tai paineissa?...kesärenkaat kuluneet takaa hieman enemmän..talvirenkailla ei ainakaan viime talvena mitään ongelmaa...napalukot on vaihdettu manuaaleiksi joten se asia kait kunnossa...ja pientä vollotusta myös kuuluu jostain..."vaikea paikantaa"..nelivedolla vollotus kuuluu myös vetäessä..takavedolla ei kuulu vetäessä mitään...tuttu mikä autoista jotain tietääkin niin kyllä sanoi että tuo pikku ulina ei ole hälyyttävä...kiitos jo etukäteen-j
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tossahan ei ole keskitasauspyörästöä, joten renkaat saisi olla samaa kokoa joka nurkassa ja ajo asfaltilla nelivetopäällä ei suositeltavaa. Lukee ihan ohjekirjassa että ei nelivetopäällä pitävällä alustalla. Varmasti rutisee joku paikka silloin. vollotus voi tulla etuperästä eikä siitä kannata huolestua jos on öljyä vaan tarpeeks.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Etukartaanin ristikoiden kunto on mikä?
Sit etukartaanin liukun rasvaus? Eräällä liuku aiheutti tuota tärinää ja hävis ku rasvas sen. Eräällä taas katos, kun vaihtoi kartaanin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
terranossa jurinat voi tulla justiinsa tuosta, että sie ajat pitävällä pinnalla nelikko päällä ja renkaissa on hieman kokoeroa, ylipäätään pitävällä sitä nelikkoa ei kytketä päälle noissa missä ei ole keskitasuria. tärräys/jumputus on joku kardaanin ristikko, tuo on aika yleinen vika terranossa, että varaosana tulee väärän kokoinen ristikko ja se parin millin pituusero sitten estää ristikon keskittymisen kunnolla ja jumputtaa/täristää kovemmissa nopeuksissa, liian lyhyen voi shimmata, liian pitkä on pakko heivata kuikkaan.
![]() ainiin ja et halua vaihtaa terranoon uutta etukardaania vaan ehjän käytetyn, koska halvimmillaan se uus jordaani on ~500€.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
kiitoksia vastauksista!
elikkä rasvailin etukardaanin sieltä löytyvät kaksi nippaa..en enempää löytänyt ja tärinä jonkun verran hävisi...enää täräjää 80kmh vauhdissa ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ja vielä ristikoista että kaveri ne katsoi pajallaan ja sanoi että niissä ei pitäisi mitään vikaa olla.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ruosteessa olevat neulat ei näy päällepäin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
kuten edellinen sanokin, eli vaikka niitä kuin nyhtää, ne voi olla aivan paskana ja näät sen vasta purettuasi auki, yleensä kuitenkin siinä vaiheessa kun se jordaani on lattialla ja saat kunnolla murjottua äärilaidoista toiseen.. tälleensä käyny itellekin terranon kanssa 3/4 oli loppu ja näppipelissä tuntu ainoostaan TOSI TOSI pieni välys.
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
ok! tänks...pitääki kattoo noita tarkemmin...jos vika löytyisikin sieltä.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
elikkäs päivitys tilanteeseen--->...talvirenkaat laitettiin alle,tasapainotettiin ja ilmat joka renkaaseen samat..vika korjaantui!!...uskomattoman pienestä on välillä kiinni nää autohommat!...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tai ei se välttämättä korjaantunu, oire vaan hävisi kun oikeiden paineiden myötä hävisi renkaiden kehäero eli rasitus voimansiirrosta...Ristikkojumppa siis siirtyi hieman tuonnemaksi...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ite käyttäisin kardaanin irti ja kääntelisin ne ristikot ja kokeilisin sekä lootan että perän laipat,onko niissä pystysuuntaista väljyyttä ym.judanssit. Samalla siihen liukuun voi sivellä jasvaa jos siinä ei ole nippaa. Ihan perus settiä ja jos viimeiset rahat ei ole aina tankissa niin ne napikset saa olla kesälläkin kiinni ainakin silloin tällöin. Paremmin pysyy ristikot vetreinä näääääs.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse en ajelisi rutisevalla voimansiirrolla, omassa oli väljä ristikon lenkki ja vitutti ajaa kun tiesi mikä sieltä on rikki
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#15
|
|||
|
|||
![]()
ok!eli parempi siis hoitaa homma loppuun ettei räjähä pahemmin....jos ymmärsin oikein niin etupuolen ristikot vaihtoon???olen siis noviisi autohommissa
![]() mistä noita osia kannattaisi etsiskellä...löytyykö ihan motonetista oikean kokoiset?auto siis 99vm 2.4 bensa.. Viimeksi muokannut alhonpoika : 11.11.2014 15:05 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Motonetti ei näköjään tunne kardaanin osia terranoon mutta kait niitä jostain löytää. Jos ei muuten niin mitoilla. Ja ristikoitten vaihto on senverran vaativa homma että se kannattaa antaa jonkin pajan tehtäväksi jos ei ole itelle tuttua.
Mutta eka juttu on että jos se kardaani lähtee helpolla pois, niin otat sen pois ja kääntelet niitä niveliä joka suuntaan ja jos siellä tuntuu rahinaa tai olaketta tai välystä niin vikaa on. Jos taas toimii jouhevasti niin rasvaus ja takaisin ja antaa mennä kunnes alkaa taas oireilemaan. Ja oma vähäinen kokemus on osoittanu että parhaiten voimansiirron osat kestää ehjänä kun ne pyörii. Silloin osiin ei pääse kondenssivesi tekemään tepposiaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#17
|
||||
|
||||
![]()
juurikin andyn ohjeiden mukaan, ei niitä tartte uusia jos ne on ehjiä
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
ok...näillä ohjeilla mennää!..kiitos!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan Terrano II Neliveto ei pelaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.11.2015 15:57 |
Nissan Terrano | HiioHoi | Maasturiprojektit | 78 | 30.06.2014 22:43 |
4 Runnerin neliveto rutisee! | supi79 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.02.2011 17:18 |
Myydään Nissan Terrano -91 3.0 Automaatti neliveto | ylipaila | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 25.01.2011 06:44 |
Nissan Terrano | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.12.2010 18:39 |