![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Land Cruiser HDJ-80 vaihteiston ja jakolaatikon välityksetHain foorumista välitys-jutut, mutten löytänyt vastausta. Tilanne nyt se että vähän orkkista isommilla pyörillä mittari näyttää just oikein ja kierroksia 80 km/h n 2000 viitosella. Kaasua on vaikea painaa niin vähän että vauhti pysyy noissa lukemissa. Olisi paljon fiksumpaa jos olisi piiiitkä viitonen maantiesiirtymille. Onnistuuko millään jostain pelkän viitosen pidentäminen? (en halua vaihtaa pelkkiä perävälityksiä, jottei metsäominaisuudet kärsi). Toinen tapa olisi vaihtaa sekä tiheämmät jakolaatikon välitykset että pidemmät perävälitykset mutta vaihtamista tullee paljon eikä taida palikoita löytyä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Helpompia taitaa olla laittaa vakkari jos ongelma on vaan tasasen vauhdin pitäminen.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sorry, ongelma ei siis ole vauhdin pitäminen vaan että koneessa on voimaa ja vääntöä ja maantiellä ajettaessa se ihan turhaan huutaa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
4.1 perillä ja 35" renkailla on mittarivirhe 0% tolla mun korjauspalikalla, mut edelleen se laite huutaa helvetisti liikaa on kierroksia maantieajossa, 37" kumeilla tilane on hieman parempi.
Olikohan tohon saatavana pitkän puolen pidennystä jakikseen, itellähän on toi lyhyen pyolen tihennys tehty, mut sama vaiva maantieajossa noilla isommillakin kumeilla on olemassa... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Toi pidemmän puolen välityksen muuttaminen olisi hyvä kikka. Löysin netistä jenkkipajan, joka on tehnyt niitä BJ laatikkoihin, mutta en ole löytänyt vielä hdj:n laatikkoon sopivaa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuota 4.11 välityksillä 35" renkailla ja suoralla välityksellä kierroksia lienee se 1800 ja rapiat 80
![]() Paljonkohan niitä tuosta voi pudottaa ilman että alkaa tulla värinöitä?? Tehoahan ja vääntöä ja saa alas kun vaihtaa joko pienemmän tai vnt ahtimen sinne tms. Vaan taas mielenkiintoista viherpiiperrykseenkin hieman kallistuvaa pohtimista.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko kukaan vielä tehnyt täällä koto Suomessa hodariin näitävälityksiä. Siis marks4wd:n kopioita, 3,114:1 ??? Ei vaikuttaisi olevan kovin vaikea homma kun ei ole kuin yksi kytkentäholkin hammastus ja pultti liitoksella tulee välitys kiinni. Ja onko jollain ylimääräiset hyllyssä josta vois ottaa mallia??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimogin vaihteiston, jakiksen huolto ja välitykset. | peraaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2009 14:58 |
King cap vaihteiston ja jakolaatikon kartaani... | Myttymäki | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.03.2008 21:38 |
chevyn vaihteiston/jakolaatikon öljyt | karza11 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.10.2007 06:35 |
-79 BJ:n vaihteiston välitykset | suohirviö | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.10.2006 20:09 |
1978 BJ-40 vaihteiston + jakolootan välitykset? | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.02.2006 14:41 |