![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Amerikan ilmanelilinkki eteen.http://www.ebay.com/itm/261284762574...S:1123&vxp=mtr Mua häiritsee hjn jousituksen "tönkköys" joka tietty paheni lehtijousia käyristäessä. Käyrempi jousi-> lehtien suurempi liike toisiinsa nähden-> suurempi vaimennus=heikompi herkkyys. Lisäksi kiertoherkkyys heikkenee ja joustoissa kumipuslat hajoaa, kovilla puslilla vanha jousi katkeaa.. Sattumalta takanorra katkesi toisestakin päästään ja toinen pää olikin jo hitsattu vuosia sitten. Luulin että mulla on varajouset mutta ne olikin etuset. Nyt siis hitsattu orkkisjousien molemmat päät. Puolet vasta niiden vahvuudesta on kulunut/ruostunut mutta ehkä ne joskus joutuu vaihtamaan parempiin. Mulla olis taakse suorat hyvät soa jouset ja mielestäni soa on hyvä ratkaisu takajousiksi, vanhojen jousien akselikorvakkeetkin on jo romahtanut eli jotain nille pitää tehdä kuitenkin. Eteen soa vaatii highsteer kääntövarret ja jostainsyystä tankojakin vaihdellaan(miksi?) Kilkkeet maksaa rahaa ja ameriikassa myydään nelilinkkejä ilmajousineen suht edullisesti. 21" varret, 1,25 halkaisija, 1/4 vahvuus. Saako noita suomessa leimattua? 20 avointa ikkunaa teki tehtävänsä, noi on taakse mutta miksei panhardilla eteen?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 31.05.2014 18:29 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään amerikan herkkua | peralta | O/M/V Muut | 3 | 23.11.2011 15:16 |
Amerikan lakeja | sekahj60/61 | Jokes | 0 | 08.08.2011 23:18 |
amerikan auto | Linkit | 9 | 25.05.2006 17:29 | |
Amerikan herkkua | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.01.2006 10:17 | |
amerikan dieseliä | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.03.2003 09:19 |