Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2014, 08:01
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

Hiace D4D hukkaa tehot


haulla en aiheeseen liittyvää löytänyt mutta asiaan...

hiace D4D hukkaa tehot. toimii ongelmitta ajossa niin kauan kun kierroksia on mutta kun päästää tyhjäkäynnille niin sytyttää vikavalon ja tehot häviää kierrokset ei nouse yli 2000rpm ja ajamaan pystyy kävelyvauhtia kaasu pohjassa.

kun sammuttaa niin taas toimii kunhan vain llähtee samantien liikkeelle että ei anna käydä tyhjää, niin taas toimii siihen asti kun seuraavan kerran joutuu pysähtymään

vikakoodiksi pukkaa p1226 = Excessive fuel pressure leakage.

ulkopuolelle näkyvää vuotoa ei ole ja johtosarjat on käyty läpi että on ehjät.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2014, 08:26
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.766
Perusasetus

En ole mikään asiantuntija uusien dieselien suhteen, mut tuli mieleen et voisko suodatin ahdistaa eli tukossa ja mahtaako näissä olla joku hieno sihtisuodatin vielä jemmassa jossain pumpulle tulevissa nipoissa. Voi olla tosiaan ihan harha veikkaus, mut tuli vaan mieleen et ne ois helppo tarkistaa ellet ole jo tarkistanut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2014, 08:27
Sace Sace ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.12
Sijainti: Kempele
Viestit: 37
Perusasetus

https://oa.doria.fi/bitstream/handle...pdf?sequence=1. Oisko tuosta apua. Lopussa vikakoodit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2014, 10:01
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antti.h Näytä viesti
vikakoodiksi pukkaa p1226 = Excessive fuel pressure leakage.
Liiallinen polttoainepaine vuoto.

Jos ei vuoda ulospäin voi karata paluulinjaan. Yks vaihtoehto vois olla railitukin takapäässä oleva ylipaineventtiili. Jos venttiili pyrkii aukeemaan ja vuotaa ruiskutuspainetta paluulinjan kautta tankkiin, ei railipumpun tuotama ja suuttimien ruiskuttama polttoainemäärä ole enää suhteessa toisiinsa. Joten ECU päättelee että jossain on poikkeuksellinen vuoto ja antaa vikakoodin.
Jos vuotaa kovin,ei kyllä jaksa enää kunnolla kulkea,koska polttoainepaine ei ole enää suuttimilla rittävä.
Tää vois olla yks vaihtoehto. Common-railin jakotukki on toyotassa imusarjan alla,eli varsin hyvin piilotettu,varsinkin Hiacessa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2014, 19:35
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

eli nyt ollaan siinä pisteessä että täytyy melkeimpä lotolla alkaa vaihtelemaan osia..

kun noita osia ei kotikonstein testata mitenkään, tolla omalla testerillä koitin niin tosta ei yleistesterillä saa datalistaa ulos että olisi nähnyt suoraan suuttimien korjausarvoja niin niistähän pystyisi päättelemään suuttimien toimintaa.

naftassuodatin vaihdettiin heti alkuun.

onko tietoa onko tuossa hiacen pumpussa mitään vastaavia vaihdettavia SCV venttiileitä mitä noissa henkilömallin D4D koneissa menee rikki?? eikös niillä säädetä sitä pumpun tuottoa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2014, 20:00
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Millanen testeri ? Saatko näkyville railipaineen ? Sekä käynnissä että sammuksissa voisit kattoo mitä näyttää ja heitteleekö paljon. On siellä scv ja kyllä niitä hajoileekin, kokeile vetää töpseli irti muuttuuko mihinkää. Pienenä elvytyksenä voit ottaa sen irti ja ravistaa voimakkaasti pikkusen kopistaa ja putsata. En tiedä onko todellista apua mutta eipä maksa mitään..

Viimeksi muokannut tdi : 12.04.2014 20:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2014, 20:16
antti.h antti.h ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.10
Sijainti: Lemu
Viestit: 145
Perusasetus

testeri on sellainen käsikapula yleismalli. minkäänlaista dataa en tosta saa(bensa autoista tolla saa datalistaa mutta diisseleissä ei onnistu jostain syystä)

täytyy huomenissa kokeilla nyppiä töpseli irti, 2 töpseliä mun mielestä oli pumpun takana joten toinen on varmaan scv.

voisihan sen sieltä purkaakin pois kun oma työ ei kerran paljoa maksa

harmittava vika autossa jota tarvitaan joka päivä, mielessä kävi jo että vedän kaasupolkimen ja lattia väliin ruuveilla liinan kiinni mikä estää kierroksien laskun tyhjäkäynnille niin silloin toimii
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2014, 08:11
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Käy Antti Moonlight motorsportilla siinä Maskussa. Just katottii kaikki ruiskutuspaineet yms d4d hiluksista. Veikkaan että ei ole hinnalla pilattu tou tsekkaus..
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2014, 11:41
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

yksi KOTIKONSTI: ite olen noitten commonraili diiseli suuttimien ohi vuotamisia päätelly sillein että, läpinäkyvät muovi letkut joka suuttimen paluuseen ja korkeelle kiinni auto käyntiin ja kattoo mikä suutin alkaa olla vaihdon tarpeessa. paluu virtausta ei juurikaan pitäisi olla sillei että letkut täyttyisi vaikka minuutin kone käynnissä. tietty jos esim tommosen auto:comin. lyö kiinni niin näkee ne korjaus arvot suuttimelle.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2014, 23:41
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
yksi KOTIKONSTI: ite olen noitten commonraili diiseli suuttimien ohi vuotamisia päätelly sillein että, läpinäkyvät muovi letkut joka suuttimen paluuseen ja korkeelle kiinni auto käyntiin ja kattoo mikä suutin alkaa olla vaihdon tarpeessa. paluu virtausta ei juurikaan pitäisi olla sillei että letkut täyttyisi vaikka minuutin kone käynnissä. tietty jos esim tommosen auto:comin. lyö kiinni niin näkee ne korjaus arvot suuttimelle.
Pitääkin koittaa tätä joskus!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
D4D Hukkaa öljyt jonnekin Nikso Tekniikka & Jutustelu 27 01.02.2014 21:40
Myydään Hiace D4D 90 PITKÄ -06 kimmop O/M/V Ajoneuvot 0 22.09.2013 20:38
Myyty Kcr-tehoboksi Hiace D4D 102 Jhl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.08.2013 20:57
Myydään DTE systems chiptuning teholastu toyota hiace D4D mikkomaan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2013 08:50
hiace d4d -04 102hv välitykset kankki Tekniikka & Jutustelu 7 17.11.2007 10:36


Sivu luotu: 23:35 (GMT +2).