moro.
hei onko kokemusta 1kz-t(e) moottorin suutin rempasta?
perhanavieköön rupesin tekee suutin rempaa.. kokemusta oli hdj,n suuttimien irrotuksesta ja asennuksesta.. no joskus myös pajeroon tehneenä oletin olevan ihan läpihuuto juttu. suuttimet kävi porvoon diesel huollossa.. maksoi sitten ihan kivasti! 660e!! noo elämä on.(oli taas jotku maailman harvinaisemmat suutin kärjet

)
sitten asenus hommiin eilen lauantaina. ensimmäiset tiiviste renkaat lähti nätisti pois, eli liekkirengas, mutta se isompi ilmeisesti messinkinen rengas ei lähde sitten millään!!? oisko joskus kasattu ihan liian tiukkaan momenttiin tai jotain. eli toi eka rengas on jo teetättänyt työtä koko päivän. alkaa olla aika rajun näköinen koko rengas..
onko tuohon olemassa jotain ulosveto työkalua tiedätkö?
sitten löytyyko suutinkoloon mitään mittoja? nyt on sitä ihan raakasti jyrsitty pois bilteman suutin kolojen pushdistukseen tarkoitetulla kalulla. uusi messinki(ei kuparinen tässä vehkeessä, kun o alumiini kansi) rengas on 2,5jotain paksu. liekkirengas 1,5jotain joten sen perusteella 5,8mm ois sen suutin kolon syvyys, eli suutin reiän pohjalta ekaa pykälään. silloin molemmat tiiviste renkaat törmää yht aikaa tiiviste pinnoille. yhtäkään en ole viel saanu irti joten ei ole mittaus kohtaa. dammet.
ei kehtais jyrsiä liiankaan syvälle.. ei haluttais nyt ostaa uutta kantta tähän palaan.
kaikki info ois tervetullutta..