![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() remmiahdintervehdys veneilyn maailmasta. Veneessä on toyotan 3b moottori jonka turbotin pari vuotta sitten, Hyvin toimii muuten, paitsi tuollainen suljettu ja äänieristetty konekoppa on turbolle aika kuuma. (sähköjohdot ym. sulaa) Isompaa lämmönvaihdinta ei oikein mahdu ja kaikenlaisia eristeitä olen kokeillut huonolla menestyksellä. Olen harkinnut remmiahdinta, mutta yksi kaveri epäili remmin toimintaa veneessä. Kuulemma remmi auttaa liukuun nousussa, mutta sen jälkeen pitäis olla turbo, jotta tehot pysyis ylhäällä. Mitäs mieltä täällä ollaan tuosta remmin riittävyydestä vene käytössä?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jaa, miksiköhän ei toimisi, kun vaan laittaa sopivan kokoisen. Käytetäänhän remmiahtimia venemoottoreissa ihan tehtaan asentamanakin.
|
|||
|
|||
![]()
Remillähän tuo voima tuppaa tulemaan läpi kierrosalueen tasaisena .
Vastaavan moottorin olen remmiahtanut auto käyttöön , toki ideana oli saada alas lisää vääntöä . Tää toteutukin hyvin jopa vakiopumpulla , ylhäällä ei sitte ruaka riittäny ...Olisi vaatinu pumpun modauksen . Mulla ahdot pyöri 0,5 - 0,7 barin välillä , koitin isommillakin ahdoilla mutta ei ollu vastaavaa hyötyä kun pumppu ahdisti . Samoi ujellu pellin alla lisääntyi sietämättömäksi . Eron kyllä huomasi selvästi ...35-tuumasilla ei tarettenut vitosta tarjota oikeen missään . Mutta remmin jälkeen vitosta sai heittää jo pikkasta vaille 80 km/h ... Ei sitä sun moottoritilaas saa jäähdytettyä mitenkään ? |
|
|||
|
|||
![]()
Jos roots tyypin ahtimen laitat niin imu ilma lämpenee suhteessa enemmän ku pakokaasuahdin, samalla jos suljettu tila niin mitenhän remmin käy jos lämpenee oikeen kovasti, siitä ei mulla kokemusta ole.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ei saa lämpöeristettä päälle, ilmanvaihtoa tehtyä viilennystä varten?
|
|
|||
|
|||
![]()
Vaihda turbo venemoottorista jossa on jäähdytetty pakopesä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu remmiahdin | JNaukki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 21.11.2014 23:11 |
Ostetaan Remmiahdin | Masi6r | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.01.2013 10:16 |
Ostetaan Remmiahdin | henkkal | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.11.2012 03:21 |
Ostetaan O:Remmiahdin | -tomppa- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.11.2010 10:27 |
Ostettu Remmiahdin | Dectane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 17.11.2010 09:49 |