![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Chevyn 10 bolt akselitGooglasin hieman ![]() Jenkkiukot, onko kokemuksia tuon 8.5 kestävyydestä ? GM enthusiasts assume all 10-bolts are weak. While for the most part this is true, there is one exception—the GM 8.5-inch ring-gear 10-bolt. The truth is the 8.5-inch 10-bolt is almost as strong as a 12-bolt since its ring-gear diameter is only 0.375 inch smaller than a 12-bolt (8.50 versus 8.375 inches) and the pinion gear shaft is an equal diameter. Even better, the 8.5 rear axle assembly was the universal rearend for millions of GM cars and trucks from 1971 through 1996. This means there are a bazillion to choose from. Chevyssä on siis tuo 8.5 perä.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen verran oon kuullu jotain huhuja, ettei itte perä ole se heikoin lenkki, vaan vetarit. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä noi sellaset 35" kummit jotenkin sietää, kovemmassakin käytössä. Ittellä aikoinaan 90luvulla harrastaessa Blazeris alkoi etupään vetarimurheet, kun laitoin 38,5 Swampperit alle....
__________________
Protoluokan SM II -98, SM I ja EM I -99 Tamagotchi kulkineena, Peppi ajoi / minä apparina.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kai tässäkin on ajotavalla osansa.
Ite en offaile tolla omalla k10:llä Mutta päivittäis ajon 33"x12.5" renkailla on nuo omat 10bolt aksulat kestänyt hyvin, rääkätty talvet ja kesät säälimättä. Ja on kilsoja tullut, matkaa ja kaupunkiajoa. Ihan sladiteltukkin märällä/kuluneella asvaltilla. Toisaalta 6.2l voimadiisseli ei hurjia tehoja tarjoa! ![]() Ite ainakin luotan että kestää omassa käytössä. On automaatti napalukotkin toimineet sen 3v ongelmitta tossa... Tallissa odottaa tiuhemmat välitykset 35" rengastusta varten ja täydelliset huoltosetit etu ja takaperiin. Ja taka akselille lock-right budjetti lukko. Tarttis vaan jaksaa asentaa... ![]() E: Ja itellä alla 28 pooriset... Jostai mutuna lukenu joskus että noi uudemmat 30pooriset ois ihan karvan verran kestävemmät? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Blazer K5 akselit. Etu: GM10 bolt, taka: 12 bolt | blzr79 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 19.09.2010 19:56 |
Myyty GM akselit 10-bolt ja 12-bolt 4,1 välitys, lukko | CJ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 13.10.2009 15:21 |
Myyty 10 bolt akselit | flstc | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.08.2009 08:28 |
10 bolt chevyn perän shimmaus?! | Miuge | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.11.2008 21:42 |
Myyty: 10 bolt etu ja 12 bolt taka-akseli | tare | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.11.2007 13:07 |