![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hdj 80 murros hj61:seenNyt kun tamgears murros napsahti ja akselikin meni vaihtoon niin sopiiko tämanlainen hdj murros tilalle pelkästään kääntöpäähän tilaa vinguttamalla? http://www.mister-auto.fi/fi/vetoniv...L-C061044.html Akseli tulee varmaan jo huomenna ja nyt jos tilaisi noi nivelet niin samalla ne sovittelisi paikoilleen. Äkkiä en löytänyt tarkkaa tietoa sopivuudesta. Tietty akselin ja nivelten kanssa voi mennä tamgearsiin vertailemaan mutta jos tietoa löytyy niin tilaisin kaksi tuollaista bölk niveltä. Onko bölkkejä kukaan testannu? Mulla saattaa olla pari orkkismurrostakin mutta ne vois säästää jos testais tommosia halpiksia. Pipari sais olla hjta vahvempi ettei pitäboorinen tikku menisi uudestaan paskaks. Äkkiä linkkiä tai vinkkiä aiheeseen!
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No pentele, tiedän että näitä on tehty.
Tuo hinta köyhää houkuttaa, pakko tuon hodarin nivelen on olla vahvempi kun on isompikin. Jos nuo ei sovi helposti niin tilaan vakionivelen kokeeksi.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitähän tuo kytkin pitää sisällään:http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...8!2034!60.html
Ei jarrulevytkään pahan hintaiset:http://www.mister-auto.fi/fi/etujarr...L-D021152.html
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 03.12.2013 13:38 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuulin tuossa lauantain saunaillassa, et on vingulla laajennettu maljaa, et hodarin nivel sinne mahtuu... Melkoinen työmaa se ilmeisemmin on, mut mahdolinen kuitenkin...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vaii tarviiko se hodarin tikutkin eikä sovi lukolliseen perään?
Booreissa ja pituudessa on eroa tiedoissa, tarviiko se hdjn napalukotkin? Hö, en voi tilata kun en tiedä. Jos paan vanhan ehkä orkkismurroksen ja selvitetään sopivuus. Kyllä noi silti kiinnostaa..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Muistelisin että HDJ:ssa on kiinteät vetolaipat eikä napalukkoja ollenkaan, kohta joku varmaan korjaa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
työkalumallit jotka on kytkettävällä nelikolla on napikset...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo mut hdj akselin päähän sopii se napis esim vm: 80 bj:stä... eli se pää on samaa kamaa...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ok eli taidan tilata hodarin murrokset ja sitten kun löytyy napikset niin sovittelen paikalle. kyllä niistä eroon pääsee hodarimiehelle jollei tule laitettua alle..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyl ne HDJ:n murrokset HJ:n akseliin saa sopimaan, jonkinmoinen vinguttaminen siinä toki on
![]()
__________________
Salon seudun Off Road Ry Toyota Land Cruiser BJ 73 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Toi misterauto väittää että hdj80 sisähammastus 24 ja hj 27
Piparin boorejako se tarkoittaa?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
hdj murroksessa on isompi reikä mihkä vetoakselin pitäis tulla ku hjssa...
ja olka akselin laakerit tulee kyllä läpi jos sitä maljaa niin paljo vinguttaa. irto kääntöpäätä olis hyvä sorvissa isontaa! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Meneepä tämäkin pohdinta vaikeaksi, niitä on laitettu ainakin lukottomiin akseleihin mutta onko sitten vetotikutkin vaihdettu?
Kääntöpää menee ohueksi ja on sellaisen joku tainnut rikkoakkin, jotain juttua joskus aiheesta lueskelin. Pitäsikö vaan ottaa vakiomurrokset ja rajoittaa kääntymistä hiukan lisää. Jos murros kestää niin jotaain muuta hajoaa, pikkupultit tms. Napalukossa sais olla murtosokka, pitäskö tehdä itse sellaiset?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com Viimeksi muokannut Jeeper : 03.12.2013 19:34 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
On noissa ihan olennainen kokoero, on kai hjn nivel heikoksi huomattukin.
Hitto sentään, kaveri korjailee booreja vanhaan akseliin, siihen olis voinut tehdä sopivat tohonkin. Toki korjattu tikku katkeaakin.. Mennään sit pikkumurroksilla, kyllä ne mulla suoraan kesti vetää kalliolla 38"renkailla 0,5 bar paineilla lukot päällä vaikka kaasu käväs syvälläkin ja tractionbarit taipui. Pyörät suoraan ennen kaasun koskemista ja vinssi töihin jos on pakko mennä pahaan paikkaan.. Rajoitetaan kääntöä ja lisätään tehostusta ja vekslaa enemmän niin pääsee pidemmälle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Eikös 61 akselit saa kestämää ihan ok 38" renkaita esmes lonkkarin murroksilla..?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Niin kai mutta toi hinta pakotti kyselemään, jos 120€ olis saanu noi isommat heittämällä paikoilleen niin oliin toki kääntöpäätä vingutellut.
Noita kai sais ainakin kolmet lonkkarien hinnalla.. Pitäiskö tosta kytkinpaketista kysyä mitä siinä on, sekin olis köyhän hankittavissa. Saako noihin tehtyä jotain tupla-asetelmia vai kannattaisko mennä vaan suht vakiolla kun vääntö riittää offailuun.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Muisti pätkii..
![]() ![]()
__________________
Salon seudun Off Road Ry Toyota Land Cruiser BJ 73 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
joo noi uuskoppasen lj/rj murrokset on isommat, (niitä mitä myydään hd nivelenä) ja ne saa sopiin vinguttamalla hj, ja bjn yms akseliin. mutta hdj nivel on pirusti isompi, ja eri poorit.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
No hitto, kaikki nivelet tuolla olis 55€ mielestäni halpoja. Noissa läjän nivelissä sanotaan samat mitat akseleille mutta muuten mitoissa on eroja.
Mistäs tää nyt selviää! Lipponen sen varmaan tietäis, sieltä akselikin on tulossa..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 03.12.2013 20:35 |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.mister-auto.fi/fi/vetoniv..._v3599_g5.html Tämäkö se sitten on? Tiivisteessä lukee muuta kuin vakio 33,5mm Muuten mitat on lähellä. Eikö sen tiedon vois nyt jakaa ja tilataan noi misterin varastot tyhjiksi?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Tuo uudempi läjän murros menee pirraamalla pesää isommaksi.
Hdj-80 nivel menee ainoastaan vaihtamalla koko napa ja vetoakselit ja ja..... Ja noista halvoista nivelistä; niiden laatu huonoimmillaan on todella surkea, siis ei kestä juuri yhtään vedättää! Osta jotkut "tunnetut" nivelet. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kun tässäkin puhutaan rahan puutteesta niin mites jos ajattelis sillain ettei köyhän kannata ostaa halpaa.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän täälläkin jokainen pitempään Hj:lla harrastanut ole kokeillut nuo tarvikenivelet ennen kuin lonkkareita oli helposti saatavilla. Useimmat tarvikenivelet lienevät huonommat, kuin puoli miljoonaa ajetut orkkikset. Mitä sitten jos hyvä nivel maksaa vaikka 3x tarvikkeen verran, mutta kestää 3x alkuperäisen verran. Hj:ssa oikeasti nivelet ovat lujilla jos alla on isot pyörät.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan HDJ 80 murros/murrokset | vaarikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.12.2011 12:22 |
Murros murheita hj61 | autotohtori | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 04.11.2010 20:55 |
Ostetaan toyota hdj 80 tai hj61 | mckola | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.01.2010 18:34 |
Myydään Hdj:n uusi murros | Daniel | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.05.2009 16:55 |
hj61 murros ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.09.2005 14:04 |