![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Punin Patrollit (varakäyttiksen tuhertelua..)On pitäny alottaa jo kotva rakentelutopikkia, lähinnä tuon mehtäkamppeen evoluutiosta miun häiriintyneen mielen visioiden toteuttamisen suhteen, muttei oikeen ole olluna aikoo työkiireihen tms takia. Nyt aattelin vähän koostaa, että mitä autoon on tehty ja sen tähen topikki on "Patrollit", koska nuita on ny siunaantuna kaks, toinen käyttikseksi siis ![]() ![]() Samalla tää voipi toimia yhen autoharrastajan blogina ja tunteihen purkamispaikkana, miusta ko jotenni tuntuu, että samanlaisia epäonnensotureita on tässä muassa muitakin ko mie, niin pääsöö sitten porukalla kiroomaan asioita tahi jakamaan neuvoja myös toisille samanlaisille sepille, neuvoja ja vinkkejä suapi antoo ja kommentoikee mahollisimman paljon, miun puolesta suapi olla vähän roisimpaaki juttua, en niistä ota niin herkästi ihteeni ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Viimeksi muokannut PunisherFIN : 09.11.2014 21:47 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mietin et misseehän järjestyksessä sitä esittelis kaluston, mutta kai se on tuosta mehtävehkeestä lähettävä liikkeelle, se tuli kuitenni ensmäisenä miulle, kahotaa se käyttis sitte myöhemmin
![]() Autohan on Y60 korinen GR Patrolli 2,8l koneella vuosmallia 1990, senhän mie huusin täältä palstalta, vaikka se saman seuran ukolla olikii myynnissä, kyseessä on tavallaan "latolöytö" jonka Agitsu oli bongannu vanahoilta kotikulumiltaan ja auton alakuperänen omistaja oli jottain kautta tuttu, Agitsu ossoo kertoo varsin tarkemmin nuista jos joskus haluvaa ![]() Sehä olt ihan peruskuntonen, vajjaa 7v seissy GR, ruostetta oli kohtuullisen vähän, runko ja korikiinnikkeet olt kovat ja peltiähän siihe ei älyttömästi tarvinna laittoo, perus paikat, helemat ja lokarin kaaret, sekä vähä peräkontin pohjaan. Tekniikkana oli RD28 vaparikone, jostai syystä auto lie kärsiny konerikon ja sitten oli vaihtunu kone vähemmän ajettuun vapariin, kiitos Tapsan, miulla on nyt siihen turbon himmelit, pl pumppu, mut lie vaparinkii pumpulla saa savua aikaan kuha saap ahtimen (väliaikasesti) kiinni. Sen tähen "väliaikasesti" koska tuon ois tarkotus ajastaan liikkua remmiahtimen voimin, sais sitä alavääntöö nussakasti lissee ku antaa Eatonin herätellä koneen ja sit jos ei paine piisoo ni sille joku scania kokonen ahdin kaveriksi et OIKIASTI piisovaa paine padassa ![]() Niiko kaik rojektit, ni hommatha alakaa hitsuutteluilla ja nehä suatiin kohtuu ajassa tehtyy, samalla mie käytin auton leimalla, hylsyhä sieltä tuli, mut vikalistas olt ainoostaan 11 kohtaa, jossa nelja oli jarruista, onneks palstalta löyty jarrusatulaa jne, millee sain pelittämään ne kohtuu pienellä vaivalla, ALB venttiili tuotti eniten vitutusta kun ehjää ei saanu mistään (halvalla) ja paineensäädintä ei kanssa saanuna millää järellisellä ponnistuksella kiinne, oli Wilwoodin vehkeet niin vammasilla liitinkoolla, ettei niitä nissaniin iha helepolla saanu laittaneeks, vaan onneksi on tuttuja jotka osaa herättää kuolleista ja kaveri sitten sai alakuperäsen venttiilin korjattua ![]() ![]() Mie ku en sitte ossoo näköjää tehä sillee puolittain ni purin sisustuksen helevettiin ko vanaha olt homeessa ja väkästelin uuvet lattiamatot tuoho autoon, samoten ko iskarirempan yhteyvessä tuupattiin alle 3" korottava Terrain Tamerin jousisetti ja jotai koiranluita tuli vaihettua kans kaik neljä ympäriisä, samoten tuli vaihettua olkalaakerit ja pyöränlaakerit ja ohjausiskariki, sieluun palanu vielkii ne kauhukuvat woblaavasta patrollista ja siitä mite auto karkaa lapasesta, ni aattelin et vaik en leimuuttaskaa tuota ennee ni tiellä on pysyttävä jos niin haluvan ![]() Niitä kuveja on aika vähäsen, mut laittelen tähä ny muutaman. Vielhä tuosso paljo tekemistä ja sipistelyä, mut turboo, renkaita ja vinssiä vaille ois pyhäoffailuihin kelepo vehe, et parin illan työllä auto ois niiko ajokeleponen, loppu rakentelut meinasin sitte tehhä ajojen välissä ihan ajan kanssa, visioitaha on vaikka mitä ![]() tästähä se kaikki lähti, veturina viel edesmenny työkulukine, hermojen menetys PERKELE Terrano.. ![]() joulupaketteja offroadtarvikkeelta ![]() ![]() ajopuolen parantelua, täähä on patukkamiehille tuttua touhua jo ![]() ![]() vähä helemojen korjuuta, tässä on tuo apukuskin puol ns valamis pohjissa.. ![]() sisustushommeleita ![]() ![]() leimattu!! ![]() ![]() niiko näkkyy ni autos on alakuperänen vinssipuskuri kiinne ja meinasin tuon keulan pittee aika pitkälti vakiona, tarkotus ei oo tehhä (kait) mittää hoocee suunnistus kulukinetta, vaan ajella ihan hupina safaria millo sattuu olemaa reissuja tahi sit koittoo crossia, sen tähen en oo lähteny silpomaan keulaa et sais ylitystä pienemmäksi tms. JOS mie joskus teen ihan vimosen pääle (kilpa) offivehkeen ni se on sillo putkirunkonen tahi lyhyt GR patrolli tms, tälläne bussimalli ei miun mielikuvan mukaan vastaa ketterää vehettä mettäs ![]() ![]() tähä kamppeeseen on viel tosiaa tekolistoo jonniverta.. - ahdin kiinni - pakoputkisto mallia virtaava - loppu peltikorjaukset - ylimaalaus - vinssi - kattotellinkiä ja valoja - sähköväkästelyjä, invertteriä jne.. - penkit sisälle (kunnolliset) - välijäähytin - remmiahdinta ja metanoliruiskutusta konehuoneeseen.. - pari muuta hullua juttua, niistä myöhemmin ![]() ja lopuks ny viel, et en oo päättäny edes rengaskokoa, ajanko leimarenkailla 33" vai koittasko tuohon saada sopimaan 35" alle, aika näyttää mitkä tulee ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
sitte tuo toinen Patrolli on vähä uuvempi, vuosmallia 1999, mut GR sekii tosin Y61 korimallia. se tuli vähä heräteostoksena miulle, mut alko mennä hermot tuohon terranoon ja oli pakko saaha joku sellanen käyttis, et en menetä mielenterveyttäni jatkuvien "pakkoremonttien" takia, eli et auto porsii ja se on _saatava_ maanantaiksi ajokuntoon, ettei lähe pöydästä leipä (ja juusto). mie ajelen sellasen 40-50tkm vuojessa töihen takia ja samalla et pitäs päästä vähä huonommalle tielle, ni sais olla hyvä ajaa maantiellä, ni se ei montoo vaihtoehtoo sillon jätä autoiksi, ny aattelin sit kokeilla, et oisko se tuollane vanhan kaartin jäykkäakselinen MAASTOauto, mikä antas mukavat kyyvit tiellä ja kärsis mennä sit vähä huonompaanki iliman et auto porsii "jostain" siks et oon ajana hiekkatieta myöten..
![]() tottakai ko mie auton liikkeestä hajin ni olhan tuossa ne parit tyyppiviat mitä patrolleis aina, eli pientä väljee etupiän laakereissa ja iskarit oli paskana, hassua silleen et auto olt leimattu 2vkoa aikasemmi mitä mie sen hain kaupasta, ni siinä olt miun silimiin "pari" vikaa millee leimoo ei ois pitänä antoo ![]() - iskarit 2/4 vuotaneet - etupyörän laakeri(t) välykselliset (apukuskin lievästi, kuskin SELVÄSTI välyksellinen) - olkalaakerit välykselliset (lievästi, kaikki) - etutukivarren pusla halki (akselin puolelta ainakin toinen, oik puoli) - ABS anturi oikee, etu sekoilee hetkittäin.. - vasen takaparkki ei toimi - sit lauhuttimen öljyletkut mehii öljyä, tästä olt laitettu vikalistaan vika, mut mitähä vittua ko ei nuista OIKEISTA vioista ole tehny numeroo?? ![]() johtopäätös tästä on et Lappeenrannassa leimataan autoja, ei katsasteta, varsinki jos katsastuttajana on autoliike ![]() ![]() ![]() no eniveis, ettei menis pelkäksi haukkumiseksi niin autossahan on täydellinen huoltokirja, tavotin edellisen omistajan ja ilmeisesti ihan oikeesti huolta pidetty kamppeesta jne.. tokihan yhteinen taival miun kanssa alako silleen et MAF poiki ja tehot hukku, sitä sit ihmeteltiin pari vkoa kunnes paikallinen nissan huolto löysi vian ja nyt se on ilmeisesti korjattu, kiitokset vaan Karikolle Savonlinnaan avusta ![]() ![]() sama, että tilailin repullisen osia ja viime vkl jo tiukkailin nuita välyksiä sun muita hitoille autosta ja kohta alakaa olla ajopuol ihan kohillaa ko alustasta löytyy oikeita kalikoita, pakkoha siihe olt esmes iskarit ottoo silleen et kärsii sen maksimi laillisen korotuksen, jos jostai syystä tuloo sellane päivä et pittää suaha maasturin korkuseks ![]() ![]() ![]() tälläne kampeshan tuo on, joku jos tuntoo historiaa niin saap mielellää kertoo enempi ![]() ![]() tosiaa tuosta puuttuu viel kaikki työvarustus, ni ajastaan ois laiteltava invertteri ja työvalot kiinne, nautarauta/valorauta keulalle et näkkee talavipimmeillä, sais muute RST mallista patrollimeksen omaa tarjota jos jollai ois? kattotelineki lie pakko jostai kaivoo et suap välillä sit roipetta katolle jne.. alustaan tosiaa on osin vaihettuki mut tarkotus on kiertee kaik kuluva läpite, eli iskarit, jouset, puslat, laakerit uusia ja lastuttaa tuo keksintö, tuntuu terranon jäläkeen aika loiva liikkeiseltä edelleenki, eli hyviä vinkkejä lastuista/boxeista sais kans ehotella ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuli tännään väkästeltyä käyttiksen kanssa ja kun kerta vaihtelin ne etuiskarit pari vkoa sitte ni pitihä se vaihtoo ehjät taaksekii, ny on sit terrain tamerit takana ja dobinsonit eessä ja ajotuntuma tuntus nuilla uusilla olevan lievästi sanottuna "sporttinen", jospa ne hiukka pehmiis ku tuloo kilsoja alle
![]() yheksän tonnia on tullu rullattua tuolla uuvemmalla ja ihan kiva peli tuntus olevan ajella, piti vaihellä öljytki ko kerta halliin eksy ja tult ns kilometrit täyteen. vaihoin öljymerkkiä ko piättäny edellinen jottai likviditeetti mölyjä koneessa ja tietääkseni patongit ei oo tehnä mittää hyvvee autorintamalle ni laitoin tutun ja turvallisen mobilin ykkösen. en sitte tiiä onko peak life 5W50 tuollaselle RD:lle paras valinta, mutta terranossa tuntu olevan ihan hyvä käyttö-öljy ja hiukan halavempi ko new life, ko nuita tulloo kuitenki vaiheltua kymppitonnin vällein ni siästyy vuostasolla vaikka sekkii satanen sitte asennusöljyihin ihelleen ![]() ainii ja kaima toi miulle sovitusrenkaan hallille ni suap viikonlopun nimiin piätettyä et millee sitä ajetaan tuolla wanahuksella, uuteen mänis 35" ihan heittämällä alle, vaikkei auto oo ees korotettu, mut Y60 koriseen näyttää meleko isolta ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
tuli mallailtua miten rengas soppii alle, sain siltä kaimalta 35" mutikan lainaan, niin pääs tesmimään millaset nuo pyöränaukot oikeesti on
![]() ![]() ![]() tuosson takakulma nostettu tunkilla niin ylös kun se nousee (85cm), sitten loppu tunkista vara, muttei tuo renkula näkynä ottavan mihikää kiinne, eli kolomevitosilla tullaan ajamaan metikössä, ellei sitten iske jostain aikaa himo leikellä nuita korjattuja kaaria ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tullu sepitettyä vähäsen molempia, tahi enempi käyttistä, piti hommata kaikkia neuvoja vastaan ahtopaineen säädin ja tietty mittari, läimästiin sitten tuohon Y61:seen boost controlleri mallia bilhelvete ja ahdot 0,65 => 1 tasan ja kylkai siellä voimaa ois kun sais soppaa, oman ecun rajat tullee vastaan jo tosi pienellä ahtojen nostolla, oisko jossain 0,8 hujakoilla, hankin kyl viellä säädettävän hukkaportin painekellon ja heitän tuon bleedin kuikkaan, mutta kaikki aikanaan, tollasella on helppo tesmailla juttuja. niin ja menohaluja tuli persedynolla ihan kivasti, tosin jos ei ollu alakierros vahva, niin nytten se ei sitä ainakaan ole
![]() ![]() todo viella: - säädettävä hukkis - powerbox - ahtoputket uusiksi - uus putkisto (hiukan virtaavampi) - no toki se vapaavirtaussuodatin :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
mehtäkamppeen turbotuksen alotin nyt sitte viimeen ja ruokahalu kasvää syodessä
![]() tähän se illalla muutaman tunnin ähräämisen jälkeen jäi: ![]() periaatteessahan homma on bolt-on, tai no ei ihan jos käytän vaparin imusarjaa siks, että saan välijäähyn helpommin paikalleen.. kaikki huutaa kohta kuorossa "EI" kun paljastan vision siitä, että cooleri tulee samalle paikalle mitä tuossa Y61:ssä eli koneen päälle pulkan ja flektin kanssa.. miulle tuo välijäähy ei tuu olemaan mitään muuta kun sitä varten, et siirtoajossa se hiukan jäähdyttelee ahtoilmaa, kone tulee eniveis nojaamaan vesi-metanoli ruiskutukseen kun sarja kerran hyllyssä on ja välijäähy ei mahottomia ilmaa jäähdyttele muutenkaan kun remuaa ojan reunalla jumissa ja Nismon tekele huutaa hoosiannaa kun kuskilla on kyrpä otassa ![]() ![]() oisko fiksummilla kommentteja asiaan liittyen? ![]() nih ja kellä kokemusta tuon RD28T koneen pakosarjojen teosta, jos ilkeisi vähän neuvoa apinaa mitotusten jne kanssa, virtaamaanhan nuo pitäsi saada, näyttää tällee maallikosta ainaki aika tukkoselta vakiot? ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mistä ja millasen vesipyssyn oot hommannu?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
kaveri myi ylimääräsen devils ownin poikkeen, olko siinä ny 3 ja 7 gallonan suuttimet matkassa ja asennushilppeet ja anturit.. oha miulla se eatoniki hyllys tuohon, mut pitäs päästä välillä ajamaanki
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hei nyt ruvetaan puhumaan ahtamisesta! Saisko sitä sarjaa suihkuttamaan niin, että kun nostat kaasulta jalan kokonaan ja kiekat laskee esim. 3000rpm->800rpm niin suihkuttas vielä hetken ahtojen laskettua? Meinaan jäähdyttäisi konetta todella tehokkaasti ja putsais samalla venttiilit ja palotilan jopa mahdollisesti kanavia. Eli kanavissa liikkuis pelkkä vesihöyry. Itellä oli nappi ohjaus rinnalla Tapsan neuvosta ja sillä oli helppo työnnättää vettä koneeseen vaikka ahtoja tai syöttöä ei enää ollut. Tosin silloin saa olla aika pieni suutin. Mutta eikö tuo 3 gallonan suutin sopisi tähän tarkoitukseen aika passelisti. Itellä on toi 7 ja sillä ei kyllä uskalla työnnättää vettä koneeseen ilman ahtoja. Jos tulet joskus etelään pyörimään niin huikkaa niin käydäänpä essolla kahvilla
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kai sen sais, eikai se periaatteessa ole kun oikeen kokonen vastus oikeeseen rakoseen, ni alkaa toimia viiveellä, nimittäin "sammutusvaiheessa" ? sitte ku tuos on tuttavapiirissä noita nintendo miehiä, ni mie luulen et oon sähkärinä oikiasti homo ja pyydan kaveria tekemään sille esmes pienellä logiikkapiirillä suoraan softan logiikkaan joka sit ohjailee härvelin toimintaa
![]() ![]() ![]() voisin äkkiä maallikkona kuvitella, että jos siel on yhtään kierroksia koneessa, niin ilmamäärä on sen verran iso (ilman virtaus) ni vaik sinne menis vesitippa imuilmaan niin se ei vesipuristusta tee, mut riittääkö esmes tyhjäkäynti siihen, ettei tule lorilori ilmiö pienelläki suuttimella ja sit voi vesipuristaa jossain pytyssä? mites talvella? ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Hei tuo logiikkapiiri kuullostaa melkosen hubalta! Pitää vaan laittaa tarpeeksi pieni suutin ja onhan siellä männän päällä tarpeeksi kuuma, et viimestään siel höyrystyy ja kato ei ole vaaraa et palaa läpi, kun ei ole dieseliä seassa. Talvella ite laittanut vesiruutan kiinni, kun sattuu tuo jäähdytys olemaan aikasen tehokas muutenkin noilla kennostoilla. Ja siiinähän pitäs muutenkin käyttää glykolia seassa. Kuhan sitä on vaan alle puolet että se ei ala itessään palamaan...
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
no eipähän ollu sitten bolt-on homma pahasti vaiheessa ja tietysti niinkin yksinkertasen asian kun öljyn kierron takia.. voi perkele näitä nissaneita kun jokahinen kone pitää olla samanlainen erilainen.. no, kalan kanssa pidettiin kriisipalaveria ja kuhan aamupäivällä heräilen niin lähettävä kiertelee kauppoja ja haalittava metkutarvikkeita.. ahtoputkia ei tietty tänne perähikiälle saa mistään jos ei ite hae kuopiosta tahi lappeenrannasta, mut vahvistetaan vaikka normi vesiletkua sitten jeesusteipillä sen verran et kestää ottaa ensihönkäsyn :P meinasin jo hetken laittaa välijäähyn tällä vkolla kiinni, mut taitaa olla aika herätä päiväunesta ja jos ny sais edes liikkumaan ahdettuna ennen sunnuntaita
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
siellä se ny istuu, öljyn paluu on viel letkun pätkää vaille ku toki mitä hain osatiskiltä oli liian lyhyt ku piti tuas sepittee.. varsin tullee viel ongelmia ku T-haaralla laturin kans paluu, mut mut.. jos varovasti..
![]() yks juttu mitä hokasin et tarttee viel muuttaa on tuo imusarjaan tuleva huohotin, voi olla nimittäin kilonki paineilla öljykorkin alla puhinaa ko tuoha hengittää venakopasta vaparissa alipaineella imusarjaan ja sieltä ölpät palotilan kautta pihalle, mut nyttehä maalaisjärellä käy justiinsa toistepäin ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
sai sen kippuran viimein pelittämään ja vaikutti et öljytki on siellä minne ne kuuluu, ainakaa hallin pihamaalla ei enää oo tulva..
![]() joku huohotin härdelli tuohon on kanssa laitettava ja stalkkasin Y61 korisesta niin sehän pukkaa huohotuksen suoraan imuilman ottoon, ni lie tehtävä samanlainen kuhan jostain saa putkea, et saa koko helevatun intaken rakennettua, tuli heivattua orggisosat jo roskiin hallimuuton yhteydessä prkl.. tuli asenneltua renkaat alle kun nii kovin kuumotti nähä miltee se näyttää oikeen kokosella rengastuksella.. ![]() no sitte ku oli renkulat alla ni oli pakko ottoo tälläne tölkkijuttukii ![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
saiha sitä tännäänki jottain aikaseksi, ahtopainemittari ja bleedi löys tiensä konehuoneeseen ja piti pikkusen ruuvailla syöttöjä ja ahtoja ja sitte ajettii ko reikäpiät hallin eessä eestaas ku 12v pikku nulikat
![]() ![]() mut ny tartteepi oikiasti löytee turbokoneen pumppu tahi kalikat tuon vaparin pumpun päälle et saa ahonalasen säädön pumppuun, kellees ois joutavana hyllyssä? samote miulla ois hakusissaa kajahtaneesta RD28T pannusta öljysuihkut ja mahollisesti öljypohja (varalle), et jos kellä on ni hihkaskee kiitos ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
tuli tännää väkästeltyä putkistoo tuohon rähinävehkeeseen ja tottakai loppu tavara mistee tehhä mut aamusella jatkuu. pittää ottoo joku kuvatus kuha suap jotaki valamista, männy tää toinen lomaviikko vähä horteessa.. sain coolerin tilattua ja paikallisilta offimiehiltä suattas tuurillaan löytyy pumppu ja vähä isompi ahistin, ni jospa tuo alakas sit liikahtelee ku suap sääjöt kohilleen
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() töttöröö...
tulihan sitä kuvajaisia ja rojektia vähän tästäkin kapineesta...
![]() ![]() ![]() ![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
tieto lisää tuskaa, mut pakolämmöt on tarkotus mittailla, jos/kun tehään tuohon uus pakosarja alkuperäsen tilalle. nytte on nestepäätä kyselty ja kahotaan nyt miten tuo menee
![]() ihan ku ei yks homma keskeneräsenä ois tarpeeks ni alotin sitte kylkiputkien (rock sliderit) rakentelua ku oli into hitsata "jotain", toisen puolen sai valmiiksi ja sit piti kirjottaa todo lista TAAS kerran auton ikkunaan, että pyssyy korjaukset jne jotenki järkevässä järjestyksessä ko ny tuntuu rönsyilevän ympäriisä :P enitenhän tässä ny aiheuttaa murhetta se et miulla on TAAS autokuume päällänsä.. ei joku tarttis viikonloppukäyttikseks chevy astroo, voisin jostain välillä luopua ja tehä lopullisen pesäeron matala-autoiluun? ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
putkistosta jos kysyit ni tuonne on tulossa "racing" mallinen 2,5" suora tuutti kokonaista yhellä mutkalla ja sitte ehkä vaivaudun hitsailemaan putken päähän toisen 45 asteisen, et pakokaasut tulee sivulle, eikä pohjan alle.. tuon pitäs piisata ihan hyvin ku kokonaispittuus on jotaki 1,5m luokkaa ja sitte toisekseen ku ei o mahottomasti kirrattu JA turbon downpipeen ei oikeen 3" saa tehneen, ni sen on ny oltava mitotukseltaan oikeen kokonen
![]() niijoo, eilinen meni aika pitkälti paskalla vingulla laippaa avartaessa, et tuo 2,5" kävis edes "jotenkin" siihen vakio laippaan.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
nääkii on hakenu hiukan motivaatiota ko tuli tuo välirojekti kouraan, mut ideointi on olluna koko ajan päällänsä ja kuhan saa tuon mörrin leimalle, niin eiköhän ala tapahtua
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
ei anna maasturit remonteilta rauhaa edes komennushommissa, en kyl tiijä mitää kivempaa ko tehhä käyttikseen pikaremppaa taivasalla jossain parkkiksella :P käväsin hakkee motonetistä vähän tarvekaluja ja työkaluja, ni ottihan tuo käyttis sitten perkele ja mossautti akun lappeenrannan moponetin pihaan. tarttas vähä vaisusti mut ei sähköö niin paljo et ottas sammuttimen pois päältä ja kello yli seittämän tietty.. onneks nissanit osaa tiltata joko kotipihaa tai autotarvikekaupan pihalle ja uus akku kainalossa parkkikselle vaihtamaa akkua
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
nytte ko tuli tuo Mörri myytyä poikkeen ja hetken ajatushairahuksen seurauksena MEINASIN ostoo voortin, mut en sit ostanakkaa. ni iski sit kipinä oikiasta alakaa viimestelemään autoa tonne Worrycrossia varten (siis mein kisapelihä tuli myytyä)
![]() jostain kumman syystä Rähinästä oli halvaantunu lyhyt nelikko, ei kytkeytyny vaan jäi vapaalle, niin kun hajin kesällä yhen täyvellisen vaihteistopaketin ni aattelin sitte vaihtoo sen jakiksen kerralla ja iltasella sit jumppasin itekseen lootikan autoon kiinni, pitäs lähtä ny aamusella jatkamaan hommaa, jäi käsijarru ja kardaanit viel irti ja tietty öljyjä ei tullu laiteltua, muuteha tuo tyhjäpyörityksellä kytkeyty ja pelas niiko pittääkii ![]() pakolliset kuvatukset: ![]() nytte pitäs ennen worryä viellä saaja huotukset kuntoon, vaik siihe ny meniski pelkkä litran muovitonkka, ni jos laittas vähä fiinimmän, sit penkit sais akkiloineen sijoilleen ja vissii se vinssi.. ellen sit hanki jostai 33" ja aja pikkuluokas ko ei nuo vinssihommat oikee jaksa inspistää jos kilipoo ajetaan.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
jottai tuli näperrettyy, tosin iliman kuvatuksia
![]() ![]() ![]() miinuspuolena huomasin koeajolenkillä et pyöränlaakeri ja olkatapinlaakerit tarttee vaihtaa kuskin(kin) puolelle mut ilokseni sit taas et perhanan helppo tuohon on tehä kunnon pohjapanssari. aamulla coolerin kiinnitysten kimppuun ja ko matskut loppuu kummiski ni laittas kuppijakkarat kiinni ja jotai pientä jos kötöstelis, suojais vaikka akun navat ja tekis, jotain, jos kerkii ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pari kyssäriä Nissaneiden vaihdelootista | PunisherFIN | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 27.01.2014 20:42 |
taistelua keskustelussa | jav81 | Chit-Chat | 22 | 27.07.2013 23:16 |
patrollit | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.05.2011 16:13 |
Ongelmia IE:n kanssa | PaJeRo | Chit-Chat | 6 | 29.12.2005 20:50 |
datsun patrollit offaamassa 1.2 | tapsa4x4 | Tapahtumat | 13 | 08.02.2004 22:09 |