Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Jos tuo on esim. hiluxin? kannatinlaakeri, mikä on vajaan metrin mittaisten kardaanien keskinivelen vieressä?
Nyt sulla on tuo kannatin laakeri vaaksan mittaisen kardaanin keskellä, ja myös jakis kumityynyjen varassa?
-> jostain, esim. männyn kävystä, joka jää eturenkaan alle, tai jostain turvepaakusta, mikä aiheuttaa epätasapainoa kardaanissa; VOI aiheuttaa semmoista epätasapainoa/woblausta kardaanipaketissa, että vaihteisto saa "merkin" kardaanista.
(Siis jos tuo on em. kardaanin tukilaakeri, niin se on suunniteltu ottamaan vaan säteittästä voimaa vastaan... (siis akseli heiluu max. sentin ylös alas, mutta nyt se ottaa vastaan myös kardaanin heilumista joka suuntaan...)
|
Hluxin laakeri on. Ei ole tullut painittua 3-osaisten jordaanien kanssa aikaisemmin, joten äkkiseltään ajattelin että toimihaan tuo kun sellaista on käytetty jo tehtaalta lähtiessään. Nyt tietenkin juurikin tuo mainitsemasi kardaanin lyhyys, jossa kannatinlaakeri on kiinni, muuttaakin oletettavasti asetelmaa aikalailla? Alkaa tuntumaan että tuo on melko tuhoon tuomittu viritys tuollaisenaan. Pukki/laippalaakerikaan ei tilannetta pelasta, koska lyhyessä kardaanissa ei ole liukua.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli
Kannattaako tuo tukilaakeri myös laatikon painon vai onko tuo laatikko takapäästään tuettu jotenkin muutenkin?
|
Ei nyt sentään, loota/moottori paketti on suht tukevasti tuettu, mutta on kumit välissä, tosin liikevara max +/-1cm