![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Toyotan itseohjautuminen?Berttaan tuli väkästeltyä hj:n inkeillä ohjaustehostin, tuli vaan mieleenkiintonen laitos tuosta kun ensimmäisellä ratin heilautuksella tykkäs veivata ratin yksinään äärilaitaan. ![]() Mikä tuon aiheuttaa? Onko muita mahdollisuuksia kuin vika simpukassa? Väärät öljyt/viskositeetti? Jumitusta paikoillaan seisoneissa osissa? ![]() Öljyt atf on kahdesta vajaasta purkista teboil dextron II ja nesteen jotain atf öljyä.. järjestelmä on ilmattu vain veivaamalla rattia laidasta laitaan käynnissä ollessa, kyllähän tuo yleensä riittää. Osien PITÄISI olla kunnossa mutta mistäs näistä tietää.. Jotenkin ei herätä luottamusta tuo ohjaus, tosin ei tuo onneksi kammennut rattia vastaankaan jos kiinni vaan otti. Yksinään sivulle kampeaminenkin loppuu kun aavistuksen kääntää toiseen suuntaan minne jää jurnuttamaan, samanlaisia ongelmia ollut kellään? Huolimatta tuosta on kyllä mukava rullailla bj:lläkin kun ei tartte naama punasena rattia vääntää.. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
onks marjapuuromaista vaahtoa säiliössä ? koitas ilmata vielä sammuksissa, vaikkapa keula ylhäällä
ja onks letkut varmasti oikein päin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Simpukkakin voi olal kaput, se itsekääntyminen lisääntyy ajan kanssa. Lopuksi sitä rattia ei enää topatakkaan käsivoimin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vaahtoa on tosiaan säiliössä kyllä runsaasti, arvelin et kai se sieltä ajan kanssa loppuu.. Voiko ilma siis aiheuttaa tuon? Ensimmäiset käännöt oli kyllä tosiaan kaikkein pahimmat! Meni ihan yksistään vaikka laidasta toiseen.
Osat tuli irrallaan elintenluovuttajasta ja simpukan päästä en lähtöjä irroittanut yhtäaikaa joten minulla ne ainakaan ei ole mennyt väärinpäin, letkuthan ei päihin käy väärinpäin kun paineletkuhan on hytikkapäillä. Toimisiko tehostus mukamas lainkaan jos letkut olisi väärinpäin?? Pitää huomenna tunkkailla ja käännellä pyöriä ilman että auto on käynnissä, onko pumpun asennolla muuten mitään väliä. En tiedä missä asennossa se hojossa on ja tuohon tuli niinkuin se parhaiten vain sinne sopi. Edittiä: Murrokselta näkyy kerkes myös tulla viestiä! Tuo nyt ei enää kuullosta hyvältä.. Prkules! Viimeksi muokannut Bj 40 : 13.10.2013 21:07 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mä muistelen että hoTTenToTTi apusylinteri asennuksen yhteydessä törmäsin samaan ilmiöön, joka tokeni rauhallisella ilmauksella
johtunee siitä, että paine tehostavan männän takana ei tarvii kummoinen olla, jos takana on pehmeetä, eli ilmaa / ilman sekaista nestettä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rauhallinen ilmaus oli kai sitten lääke.. MUTTA VIIKKO SIINÄ MENI!!
![]() Eli täydelliseen tulokseen en päässyt pelkällä ratin kääntelyllä keula ilmassa, ihan ok tuli mutta varsinkin oikealle sai pienen väännön jäämään päälle kun paikoillaan vain härnäsi. Nyt kun viikko sekalaista ajoa takana niin nyt on ihan perfekto, eilen piti lisätä päivien ajon jälkeen vielä hieman öljyä kun oli vajunut sentin verran säiliöstä. Vuotoja ei ole joten ilmaahan sieltä on poistunut samalla kun nuo häiriöt toiminnassa poistui.. ![]() Eli kiitokset vinkeistä ja tämähän oli tässä, en tiedä miten sain tuon järjestelmän noin vaikeasti ilmaantuvaksi mutta haitanneeko tuo.. Ja vielä yhteenvetona sanon et on se perkule kuka berttaan asiallisesti tehdyn ja toimivan tehostetun ohjauksen rakentaa simpukka eteen asennettuna yhdessä viikonlopun seutuna! Heh! Ite tärväsin siihen viikonlopun ja työviikon illlat aika tehokkaasti.. Samalla kun se konehuoneen kylkipelti odottaa vieläkin asennusta ja muokkausta kiinnitysten osalta, ohjausiskarikin on vielä asentamatta kun katson et laitanko tuon bertan oman vai hankkisiko hoijakan pidemmän kun tuota kiinnityspistettä rungosta joutuu siirtämään & laskemaan joka tapauksessa et asettus suht vaateriin tuokin laitos eikä kampeas raidetankoa joustoissa turhia.. Mut nuo on pikkujuttuja ja hattua nostan isännille jotka tuon toimivaksi ja katseenkestäväksi parissa illassa tai päivässä tekee! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä että pelittää.
Se vaatinee sen hojon iskarin kun se tulee eri paikkaan kuin orkkis. Eli liikettä on enemmän. Tai ainakin itellä vaati.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pistetääs pari fotoa alkupään toteutuksista niin pääsee porukka nauramaan!
![]() Toki tuli mentyä perse edellä puuhun monessakin kohtaa ja nuo tietyt ratkaisut ei tuota ruljanssa ainakaan helpottanut mutta ihmeen paljon tuli vastoinkäymisiäkin joita ei olisi pitänyt olla. Esim: Hihnapyörä. Tuossa minun motissa oli oli aivan outo kampiakselin hihnapyörä, mikään kuusipulttijakoinen hihnapyörä ei ollut sinne päinkään käymään tuohon ja hoijakan hihnapyörällä alkuperäisen hihnan linjaukset olis mennyt yli hihnan leveyden verran perseelleen. Piti sorvata hj:n lisähihnapyörästä keskireikä niin suureksi että pulttijako puhkesi, sitten uusi pulttijako niin reunaan että kuusikolopultin reuna otti jo hihnapyörän reunaan kiinni. Samalla hihnapyörää piti madaltaa koska tuon mallin kampiakselin hihnapyörä toi sitä niin ulos että tuo lisähihnapyörä olisi jo hiponut tuulettimen ropelia.. Sitten hj:n tehostin joka minulle tuli niin sen sektorivarsi ei suostunut käymään tamgearssilta tilattuun raidetangon päähän, sektorivarren kartio oli liian suuri bj:n raidetangon päähän ja liian pieni hj:n raidetangon päälle..? ![]() Nyt pari kuvatusta! Rungolle vahvistuslätkä ettei vääntyile miten sattuu.. ![]() ![]() ![]() Suunnittelua pumpun kiinnikkeelle, sarana jo paikoillaan.. ![]() Pumpun kiinikelevyn valmistusta, kuten reikämäärästä näkyy niin pumpulle haettu useampaa asentoa.. ![]() Tuossa pumpun kiinnike valmiina, kiristyksestä tuli ihan hyvä! Kiitokset tuon suunnittelu avusta isäukolle joka halusi varmaan jo tojon rohjon ulos tallistaan varaamasta monttupaikkaa, tuossa vaiheessa se oli jo vienytkin sitä neljän päivän edestä.. ![]() ![]() Viimeksi muokannut Bj 40 : 19.10.2013 20:19 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitoksia hyvistä kuvista ja kertomuksesta!
Nm. tehostinta odotellessa |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei se oottelemalla tuu..
![]() Mutta kuka ei tahdo ottaa tuota suurena kertatyömaana niin tuonhan voi tehdä pikkuhiljaa ja valmistellenkin, pumpun kiinnikkeet voi tehdä etukäteen hihnojen linjauksineen ja hihnapyörineen. Rungon vahvistukset/boxauksen voi tehdä etukäteen jne.. Niinkuin itselläkin oli tarkoitus! Mutta avautui hyvä sauma tehdä homma kerralla valmiiks ja jättää käyttis eli bj hetkeksi pois ajosta, joku vika päässä tai masokismin ensioire tuo kai on kun tuollainen on käyttöautona. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Voisikos yletön vaahtoaminen johtua juurikin eri öljyjen sotkemisesta? Itse "oikaisin" hiukan tehostinsulkeisissa laittamalla koko kääntöpäät Hj:sta. Samalla sai isot kartiot ja levyjarrut.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Toyotan korjausmanuaaleja | Hailux | Linkit | 0 | 18.10.2011 20:36 |
Myyty bfg allterrain 33" 12.5 aluvanteet toyotan jako. vaihdetaan 33-35 10.5 toyotan jako | tdi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 14.04.2010 00:06 |
Toyotan liuku | Pexi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.11.2008 19:26 |
M:Toyotan peltivanteet! | misku | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 12.04.2007 14:53 |
M: Toyotan lukkovanteet | Pauli | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 11.01.2006 13:01 |