Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.09.2013, 17:07
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.563
Perusasetus

Ilpin kennotus/korjaus


Onko palstalla ketään alanmiestä joka osaisi, tai tietäisi korjaajan Mitsun ilpille josta ulkokenno rikki?
Uus kone on jo seinällä muhoamassa mutta ajattelin vielä korjauttaa ton vanhan, noin 5v, koneen. Olis hyvä kone talliin meluisan kiinanihmeen tilalle.
Juottamista ja sen sellaista tuossa pitäisi harjoittaa, ja/tai jostain löytää ehjä kenno.

Nyt etsitään semmoista halvempaa vaihtoehtoa kuin suoraan 70e/h tekevä. Tokihan tuossa oli hyvä harjoituskohde itellekkin, pitäis vaan hommata jotku tulivehkeet.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 27.09.2013 17:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.09.2013, 14:48
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kunhan vaan saat korjaukseen/korjatuksi mahdollisimman pian, se öljy kun on aika hygrostaattista eli imee ilman kosteutta ja sitä ei tahdo enää pois siitä saada tyhjiöimälläkään, eli pitkä toimivuus ei ole mitenkään taattu.
pari noita olen juotellut, ja hyvin ovat kyllä toistaiseksi toimineet.
siisitä korjausta en aikaan ole saanut, mutta menettelee ja kun vähän tarkkailee ettei ala jäätä uudestaan keräämään..
pikku kertakäyttöpulloilla olen niitä tinaillut ja hopea juotteella. noita pikku pulloja tarvii monessa muussakin paikassa kun vaan malttaa ne investoida.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.09.2013, 11:36
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Tuolla minun albumeissa on kuvia tommosesta kennosta ja vuotokohdasta.
__________________
-MMC-
EX- 4RUNNER 3.0 V6
Range Rover P38
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2013, 12:26
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.563
Perusasetus

About samasta kohtaa näyttää tuo meikäläistenkin kone prakanneen. En ole vielä ole tarkemmin labrannut mutta jostain tuolta sihisee ja samaa korjausukkokin katteli.

Tuossa jotain vinkkiä jo tulikin, kysellään se ja katotaan joutuuko tekemään ihan ite. Ne pienet juotosvehkeet tekis kyllä muutenkin mieli hankkia.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2013, 13:50
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Samalla kun koneen purkaa niin katkase sieltä kortilta JS merkkinen hyppylanka niin pysyy jatkossakin ehjänä. Vaikuttaa noihin sulatuksiin.
__________________
-MMC-
EX- 4RUNNER 3.0 V6
Range Rover P38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2013, 18:39
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

kattelin omaa mitsua ku niiden kennoista pelottelitte. ihan hyvältä näytti, mutta se pohjalla olve sulatusvastus oli tosi ruostuneen näkönen. onko se sähkövastus vai letku jossa kiertää kaasu?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2013, 19:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu Näytä viesti
Samalla kun koneen purkaa niin katkase sieltä kortilta JS merkkinen hyppylanka niin pysyy jatkossakin ehjänä. Vaikuttaa noihin sulatuksiin.


... ???
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.09.2013, 19:55
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
... ???
Nostaa sulatuksen lopettamislämpötila-asetusta. Eli sulatuksessa lämmittää ulkokennon kuumemmaksi kuin jumpperi paikallaan. Ei oo kyllä tarvinnut katkoa kuin GE:stä joskus.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.09.2013, 21:32
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Jep nosta sulatuksen loppu lämpötilan kennossa 5 - 8 asteeseen. Mitsun vastus kun ei yllä sinne kennon päihin asti.
Suosittelen kaikkien Fa tai Ga sarjan mitsujen omistajien katkasta toi JS jumpperi. Myös Ge sarjassa jos käytetään 10 asteen ylläpitolämpötilaa. On menny uusissakin kennoja.

Vastuksen ympäristö on usein ruosteisen näköinen.
__________________
-MMC-
EX- 4RUNNER 3.0 V6
Range Rover P38
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.09.2013, 21:47
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

no toi mun ilpo on msz-ga25va mallia ja -08 vuodelta. ei ole pahemmin jäätynyt, tai ainkaan huomannu. ympäri vuoden on päällä, vaikka tehot hiipuukin kovemmilla pakkasilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.09.2013, 22:51
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.563
Perusasetus

Toi mun kone on SRK. Se ei kyllä kärsinyt jäätymisestä silloin kun oli kunnossa, eli ainetta riittävästi.
Viimetalvena havaittu poikkeuksellin jäätyminen lieni ennusmerkki, myös lämmistysteho alkoi hiipumaan aiemmin kuin aikaisempina talvina. Ennenhän toi sai jupista itekseen pihalla vaikka kuinka kylmä olis, teki lämmintä ja sulatteli ittensä ilman ongelmia.

Viime talvena tais olla jo jossain -20c kieppeillä kun loppu lämmöntulo. Ei vaan silloin tajunnut että asialla on isommatkin seuraukset.

Nyt on numeroa isompi jättimankeli seinällä. FH35, saas nähdä miten pelittää vai joudunko pomppimaan karvahattuni littanaksi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaus Vilz Tekniikka & Jutustelu 15 15.11.2015 15:55
Rättikaton korjaus? vellihousu Tekniikka & Jutustelu 5 14.03.2010 13:05
Takalasinlämmitimen korjaus ? joker Tekniikka & Jutustelu 11 05.03.2007 10:27
Vaijerin korjaus Viipo Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2006 23:40
TH700:n korjaus Runner Vuosimallit 1984-1996 3 21.05.2003 09:29


Sivu luotu: 18:57 (GMT +2).