![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ilpin kennotus/korjausOnko palstalla ketään alanmiestä joka osaisi, tai tietäisi korjaajan Mitsun ilpille josta ulkokenno rikki? Uus kone on jo seinällä muhoamassa mutta ajattelin vielä korjauttaa ton vanhan, noin 5v, koneen. Olis hyvä kone talliin meluisan kiinanihmeen tilalle. Juottamista ja sen sellaista tuossa pitäisi harjoittaa, ja/tai jostain löytää ehjä kenno. Nyt etsitään semmoista halvempaa vaihtoehtoa kuin suoraan 70e/h tekevä. Tokihan tuossa oli hyvä harjoituskohde itellekkin, pitäis vaan hommata jotku tulivehkeet. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 27.09.2013 17:43 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
kunhan vaan saat korjaukseen/korjatuksi mahdollisimman pian, se öljy kun on aika hygrostaattista eli imee ilman kosteutta ja sitä ei tahdo enää pois siitä saada tyhjiöimälläkään, eli pitkä toimivuus ei ole mitenkään taattu.
pari noita olen juotellut, ja hyvin ovat kyllä toistaiseksi toimineet. siisitä korjausta en aikaan ole saanut, mutta menettelee ja kun vähän tarkkailee ettei ala jäätä uudestaan keräämään.. pikku kertakäyttöpulloilla olen niitä tinaillut ja hopea juotteella. noita pikku pulloja tarvii monessa muussakin paikassa kun vaan malttaa ne investoida. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla minun albumeissa on kuvia tommosesta kennosta ja vuotokohdasta.
__________________
-MMC- EX- 4RUNNER 3.0 V6 Range Rover P38 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
About samasta kohtaa näyttää tuo meikäläistenkin kone prakanneen. En ole vielä ole tarkemmin labrannut mutta jostain tuolta sihisee ja samaa korjausukkokin katteli.
Tuossa jotain vinkkiä jo tulikin, kysellään se ja katotaan joutuuko tekemään ihan ite. Ne pienet juotosvehkeet tekis kyllä muutenkin mieli hankkia. ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Samalla kun koneen purkaa niin katkase sieltä kortilta JS merkkinen hyppylanka niin pysyy jatkossakin ehjänä. Vaikuttaa noihin sulatuksiin.
__________________
-MMC- EX- 4RUNNER 3.0 V6 Range Rover P38 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kattelin omaa mitsua ku niiden kennoista pelottelitte. ihan hyvältä näytti, mutta se pohjalla olve sulatusvastus oli tosi ruostuneen näkönen. onko se sähkövastus vai letku jossa kiertää kaasu?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
... ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nostaa sulatuksen lopettamislämpötila-asetusta. Eli sulatuksessa lämmittää ulkokennon kuumemmaksi kuin jumpperi paikallaan. Ei oo kyllä tarvinnut katkoa kuin GE:stä joskus.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jep nosta sulatuksen loppu lämpötilan kennossa 5 - 8 asteeseen. Mitsun vastus kun ei yllä sinne kennon päihin asti.
Suosittelen kaikkien Fa tai Ga sarjan mitsujen omistajien katkasta toi JS jumpperi. Myös Ge sarjassa jos käytetään 10 asteen ylläpitolämpötilaa. On menny uusissakin kennoja. Vastuksen ympäristö on usein ruosteisen näköinen.
__________________
-MMC- EX- 4RUNNER 3.0 V6 Range Rover P38 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
no toi mun ilpo on msz-ga25va mallia ja -08 vuodelta. ei ole pahemmin jäätynyt, tai ainkaan huomannu. ympäri vuoden on päällä, vaikka tehot hiipuukin kovemmilla pakkasilla.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Toi mun kone on SRK. Se ei kyllä kärsinyt jäätymisestä silloin kun oli kunnossa, eli ainetta riittävästi.
Viimetalvena havaittu poikkeuksellin jäätyminen lieni ennusmerkki, myös lämmistysteho alkoi hiipumaan aiemmin kuin aikaisempina talvina. Ennenhän toi sai jupista itekseen pihalla vaikka kuinka kylmä olis, teki lämmintä ja sulatteli ittensä ilman ongelmia. Viime talvena tais olla jo jossain -20c kieppeillä kun loppu lämmöntulo. Ei vaan silloin tajunnut että asialla on isommatkin seuraukset. ![]() Nyt on numeroa isompi jättimankeli seinällä. FH35, saas nähdä miten pelittää vai joudunko pomppimaan karvahattuni littanaksi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rungon korjaus | Vilz | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.11.2015 15:55 |
Rättikaton korjaus? | vellihousu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.03.2010 13:05 |
Takalasinlämmitimen korjaus ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.03.2007 10:27 |
Vaijerin korjaus | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.11.2006 23:40 |
TH700:n korjaus | Runner | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 21.05.2003 09:29 |