![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Patrollin kova voplaus. Missä vika?Ilmeni yhtäkkiä patrolliin jumalaton voplaus. Ilmenee noin 50-60 nopeudella ja kovenee niin paljon että on pakko pysähtyä eli autolla ei uskalla tällä hetkellä ajaa. Kyse ei siis ole pikku tärinästä vaan lakki lentää päästä ku alkaa voplata. Renkaina Maxxis 35" Tarkastettu tähän mennessä: Etupyöränlaakerit kiristetty Ohjauksen nivelet. ei väljää Olka laakerit. ei väljää Renkaat vaihdettu edestä taakse U-pultit Etujousien puslat. ok kunnossa (taakse vaihdan parhaillaan uusia) Vinkkejä kaivataan mitä kannattaa vielä tarkastella? Pitääkö eturenkaissa olla haritusta vai aurausta? alusta vakio.
Viimeksi muokannut Natosj : 09.09.2013 16:09 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki ohjauksen nivelet tarkistukseen kans.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Rengas paineet, kannattaa kokeilla miten käy ku laittaa vähän liikaa painetta. Ittellä väheni paha voplaus ku täräytti 2,5 kiloa painetta. Tokihan jos joutuu paljo ajamaan tiellä niin keskikohta kuluu melko nopeasti.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ohjauksen nivelet tarkistettu myös. Pitää kokeilla tuota renkaiden ilman painetta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ohjaus iskari?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ohjaus iskaria ei ole. Mistäs noita iskareita saa muuten hommattua?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mm. Lipposelta, www.offroadtarvike.fi
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei sitä kuoleman woblausta ohjaus iskarilla korjata. Tuliko vika yht' äkkiä, vaiko vähän kerrassaan? Omien kokemusten perusteella liika auraus ja matala rengaspaine pahentaa DW:tä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Vika ilmeni sen jälkeen ku nakkasin mekaanisen vinssin ja karjapuskurin paikalleen. Eli reilusti tuli painoa lisää keulaan. about 100kg.
Ilman ohjaus iskaria tähänki asti pärjänny niin en usko siitä johtuvan. Pitänee katella aurauskulmat kohdalleen... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onko soa? Soa hoojiissa palkki puskurinnja vinssin asennus aiheutti meiletöntä woblausta.
Syy oli se että napojen kulmat kääntyi väärään asentoon kun jouset kääntyivät pikkusen ylös päin notkolleen. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
en tiiä, mutta tuntus olevan tyyppivika, itellä lähti nuo 33x12,5x15" kumit kiertoon, koska auto oli täysin mahdoton ajaa maantiellä ja just nimenomaan 50-60kmh, loiva kaarre ja yhtäkkinen tärähdys sisäkurvin renkaaseen, niin sillon lähdetään.. parastahan siinä on se, ettei tuossa yksilössä ylimääräsiä väljiä ole nivelissä, tuli ronkittua useempaankin otteeseen kun vikaa etittiin, tosin pitänee vissiin viellä ronkkia uudelleen.
![]() 31x10,5" niin sen huomaa, että se yrittää, muttei lähde, taitaa olla vaan niin, ettei patrollin pyöränkulmat ja ohjaus kestä liikoja jousittamattomia painoja = raskaita renkaita. jos vian löydät niin kerrohan ihmeessä, en oo viellä täysin tyytyväinen tuon kinnerin kulkuun, eli kaiveltava selville jos uusia jekkuja jollakin on tarjoilla. miusta jotenkin tuntuu, että sopivalla jäätikällä kun tuo keksii ravistaa etupäätä niin tulee lapio/vinssaus hommia, tai pahimmassa tapauksessa pidempi saikku :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli kans soa patrollissa jumalaton voblaus 35lla.
ostin toisen ohjausiskarin niin vähän rauhottu mutta ei riittävästi. sitte laskin rengaspaineita ja tasapainotin vanteet ni ongelma katos kokonaan.pienestä oli kiinni. Viimeksi muokannut _Jape_ : 10.09.2013 05:39 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Uusi iskarit eteen sekä katso lehtipakkoja jos tosi löysät niin elää norrat ja laita se ohjaus iskari vaan niin helpottaa oiretta jos ei poista .
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mulla loppu yhdestä patrollista woblaus kun vaihtoi yhden etu vanteen uuteen.
Toisessa saatiin kuriin sittä että vaihtoi 3-lehtisten tilalle 5-lehtiset jouset. Hoojiista loppui simpukkaa ja ratti akselia tiukkaamalla. Suburbanista loppu pieni alkava vatkaus rasvaalla nivelet ja tiukkaamalla kaikki mutterit. Jeepistä loppui alkava woplaus kallistamalla akselia taaksepäin korotuksen jälkeen. Rangesta loppui woplaus etu iskarit uusimalla. Tää on sellainen henkimaailman juttu että millä korjaantuu. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Itellä oli sama ongelma täysin tehaskuntosen 160 kanssa. Ongelmaa etittiin muutama vuosi ilman, että siihen koskaan löyty mitään todellista ratkaisua tai syytä. Helpotti vasta siinä vaiheessa kun möi sen pois
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Nyt taisi vika korjaantua.
Säädin etuset aavistuksen haritukselle ja pistin 3 baaria painetta. Aikasemmin oli 2.5 baaria. Maantie nopeuksilla vetelee vasemmalle hiukan mutta pystyy ajamaan Pitää nyt ajella reilusti että huomaa jos voplaus tulee takas... |
#17
|
||||
|
||||
![]()
vissii alettava kahtelee sit aurauskulumia, nivelis ei väljää ole ja iskarit on uudet.. jouspakka pittää sit vissiin kans piestä lävite ja tutkia viel kerran tuo ohjausiskari, noo mitäpä sitä muutakaa tekemään viikonloppuna ku laittas autoo
![]() mie oon miettiny et pitäsköhän tuosta heivata kierrejouset hitoille, joku fiksu on ängenny moiset lisäjousiksi, maantiella on sporttinen ajaa, vaan hiekkatiellä melkonen kivireki..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin pauke jatkuu missä vika??? | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.06.2010 11:32 |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
Missä vika? (Sj410) | antsa123 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 06.01.2007 18:12 |
missä vika??? | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 12.11.2006 20:20 |
Help missä vika | Yleiset | 4 | 04.01.2005 11:07 |