Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2013, 15:17
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Patrollin kova voplaus. Missä vika?


Ilmeni yhtäkkiä patrolliin jumalaton voplaus. Ilmenee noin 50-60 nopeudella ja kovenee niin paljon että on pakko pysähtyä eli autolla ei uskalla tällä hetkellä ajaa. Kyse ei siis ole pikku tärinästä vaan lakki lentää päästä ku alkaa voplata.

Renkaina Maxxis 35"

Tarkastettu tähän mennessä:
Etupyöränlaakerit kiristetty
Ohjauksen nivelet. ei väljää
Olka laakerit. ei väljää
Renkaat vaihdettu edestä taakse
U-pultit
Etujousien puslat. ok kunnossa (taakse vaihdan parhaillaan uusia)

Vinkkejä kaivataan mitä kannattaa vielä tarkastella?

Pitääkö eturenkaissa olla haritusta vai aurausta? alusta vakio.


Viimeksi muokannut Natosj : 09.09.2013 16:09
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2013, 15:38
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Kaikki ohjauksen nivelet tarkistukseen kans.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.09.2013, 15:44
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Rengas paineet, kannattaa kokeilla miten käy ku laittaa vähän liikaa painetta. Ittellä väheni paha voplaus ku täräytti 2,5 kiloa painetta. Tokihan jos joutuu paljo ajamaan tiellä niin keskikohta kuluu melko nopeasti.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2013, 16:08
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Ohjauksen nivelet tarkistettu myös. Pitää kokeilla tuota renkaiden ilman painetta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.09.2013, 19:19
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ohjaus iskari?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.09.2013, 20:08
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Ohjaus iskaria ei ole. Mistäs noita iskareita saa muuten hommattua?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.09.2013, 20:13
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Mm. Lipposelta, www.offroadtarvike.fi
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.09.2013, 20:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ei sitä kuoleman woblausta ohjaus iskarilla korjata. Tuliko vika yht' äkkiä, vaiko vähän kerrassaan? Omien kokemusten perusteella liika auraus ja matala rengaspaine pahentaa DW:tä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2013, 21:28
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Vika ilmeni sen jälkeen ku nakkasin mekaanisen vinssin ja karjapuskurin paikalleen. Eli reilusti tuli painoa lisää keulaan. about 100kg.
Ilman ohjaus iskaria tähänki asti pärjänny niin en usko siitä johtuvan.
Pitänee katella aurauskulmat kohdalleen...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.09.2013, 21:45
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.809
Perusasetus

Onko soa? Soa hoojiissa palkki puskurinnja vinssin asennus aiheutti meiletöntä woblausta.
Syy oli se että napojen kulmat kääntyi väärään asentoon kun jouset kääntyivät pikkusen ylös päin notkolleen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.09.2013, 22:08
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

en tiiä, mutta tuntus olevan tyyppivika, itellä lähti nuo 33x12,5x15" kumit kiertoon, koska auto oli täysin mahdoton ajaa maantiellä ja just nimenomaan 50-60kmh, loiva kaarre ja yhtäkkinen tärähdys sisäkurvin renkaaseen, niin sillon lähdetään.. parastahan siinä on se, ettei tuossa yksilössä ylimääräsiä väljiä ole nivelissä, tuli ronkittua useempaankin otteeseen kun vikaa etittiin, tosin pitänee vissiin viellä ronkkia uudelleen.

31x10,5" niin sen huomaa, että se yrittää, muttei lähde, taitaa olla vaan niin, ettei patrollin pyöränkulmat ja ohjaus kestä liikoja jousittamattomia painoja = raskaita renkaita.

jos vian löydät niin kerrohan ihmeessä, en oo viellä täysin tyytyväinen tuon kinnerin kulkuun, eli kaiveltava selville jos uusia jekkuja jollakin on tarjoilla. miusta jotenkin tuntuu, että sopivalla jäätikällä kun tuo keksii ravistaa etupäätä niin tulee lapio/vinssaus hommia, tai pahimmassa tapauksessa pidempi saikku :P
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.09.2013, 05:35
_Jape_:n Avatar
_Jape_ _Jape_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Lahti
Viestit: 987
Perusasetus

mulla oli kans soa patrollissa jumalaton voblaus 35lla.
ostin toisen ohjausiskarin niin vähän rauhottu mutta ei riittävästi.
sitte laskin rengaspaineita ja tasapainotin vanteet ni ongelma katos kokonaan.pienestä oli kiinni.

Viimeksi muokannut _Jape_ : 10.09.2013 05:39
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.09.2013, 06:02
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Uusi iskarit eteen sekä katso lehtipakkoja jos tosi löysät niin elää norrat ja laita se ohjaus iskari vaan niin helpottaa oiretta jos ei poista .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.09.2013, 08:48
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.809
Talking

Mulla loppu yhdestä patrollista woblaus kun vaihtoi yhden etu vanteen uuteen.
Toisessa saatiin kuriin sittä että vaihtoi 3-lehtisten tilalle 5-lehtiset jouset.
Hoojiista loppui simpukkaa ja ratti akselia tiukkaamalla.
Suburbanista loppu pieni alkava vatkaus rasvaalla nivelet ja tiukkaamalla kaikki mutterit.
Jeepistä loppui alkava woplaus kallistamalla akselia taaksepäin korotuksen jälkeen.
Rangesta loppui woplaus etu iskarit uusimalla.

Tää on sellainen henkimaailman juttu että millä korjaantuu.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.09.2013, 09:20
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Itellä oli sama ongelma täysin tehaskuntosen 160 kanssa. Ongelmaa etittiin muutama vuosi ilman, että siihen koskaan löyty mitään todellista ratkaisua tai syytä. Helpotti vasta siinä vaiheessa kun möi sen pois
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.09.2013, 15:04
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Nyt taisi vika korjaantua.

Säädin etuset aavistuksen haritukselle ja pistin 3 baaria painetta. Aikasemmin oli 2.5 baaria. Maantie nopeuksilla vetelee vasemmalle hiukan mutta pystyy ajamaan

Pitää nyt ajella reilusti että huomaa jos voplaus tulee takas...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.09.2013, 18:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

vissii alettava kahtelee sit aurauskulumia, nivelis ei väljää ole ja iskarit on uudet.. jouspakka pittää sit vissiin kans piestä lävite ja tutkia viel kerran tuo ohjausiskari, noo mitäpä sitä muutakaa tekemään viikonloppuna ku laittas autoo

mie oon miettiny et pitäsköhän tuosta heivata kierrejouset hitoille, joku fiksu on ängenny moiset lisäjousiksi, maantiella on sporttinen ajaa, vaan hiekkatiellä melkonen kivireki..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrollin pauke jatkuu missä vika??? tessu Tekniikka & Jutustelu 3 19.06.2010 11:32
Missä vika? Tekniikka & Jutustelu 87 08.10.2007 17:00
Missä vika? (Sj410) antsa123 Tekniikka & Jutustelu 28 06.01.2007 18:12
missä vika??? pallero Tekniikka & Jutustelu 18 12.11.2006 20:20
Help missä vika Yleiset 4 04.01.2005 11:07


Sivu luotu: 14:58 (GMT +2).