![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ:een jakopumppuEli missäs se syötön säätö on bj:iissä Taitaa olla kaks vaihto ehtoa? Pumpun takapäässä on lukitus mutterilla yks pultti tai sitten siinä sen ruuvin alapuolella peltikopan alla... Koitin Search:illa mutta en saanut selventävää vastausta Kuva olis kiva kone taitaa olla joku perus tiisseli.... En tiedä noista tojon koneista mitään
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pumpun kyljessä sammutin akselin liikettä rajoittava pultti jossa jousikuormitteinen tappi keskellä,lyhennä eli ruuvvaa hyttiin päin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei ollut mitään pulttia että olis päässyt tosta akselin juuresta säätää..
muita vaihtoehtoja ??? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pikkasen vetää ns pakkosyöttövipua vaan päälle,muuten tossa alipaine ohjatussa pumpussa se syötön säätö on vähän niin ja näin.
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minkä ikäisestä moottorista on kyse? Jossain vuoden -79 tietämillä ainakin pumpun säätimen olemus muuttui huomattavasti. Uudemmissa on syötönsäätöön lähinnä se pakkosyötön/sammuttimen (EDIC-) vipu, jonka lukitusmutteria löysäämällä ja toppariruuvia säätämällä saa syöttöjä muutettua. Tämä vaikuttaa siis kai lähinnä maksimisyötön määrään, joka esiintyy silloin kuin kaasuläppä on auki. Eli ahtimen kanssa tulee pieni ongelma liian polttoaineen kanssa ennen kuin paine alkaa kasvaa imusarjassa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juu tää on vielä ihan "imu" diesel (vielä leima edessä) ja taitaa olla vanhempi kun 79 en nyt ole ihan varma voisin koittaa ottaa kuvaa tässä viikolla
|