Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.04.2013, 18:51
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

rellun käynnistysongelma


on tuommoinen rellun kuormaauto, olikohan se joku master vai mascot. kuiteskin joku 2,5 commonraili kone. ei pakkasilta tahdo lähteå käymään. ihan kun ei startissa riittäisi tehot, kun laittaa boosterin niin heti jyrähtää tulille. startti on uusittu mutta sillä ei ollut vaikutusta.. mikähän noissa on yleisin syy moiseen oireeseen? Suotimet siihen on vaihdeltu ja vuotoja tutkittu mut mikään ei auta.. tosin nyt lauhemmilla ilmoilla ei ole mitään ongelmaa. mutta tuleehan se talvi taas...



se kone onkin 2,8 ja vuosi taisi olla 2004

__________________
puukko 2

Viimeksi muokannut ärjy : 19.04.2013 18:55
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.04.2013, 20:26
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Onko lokia? 1 pikkurellun kuormuri pyöritti tosivaikeesti kun oli pakkasenjäykistämät öljyt eikä akuistakaan ollu 100% varmuutta mutta lämpimilläöljyillä ei mitään heikkoa
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.04.2013, 21:38
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

on loki ja webasto mut ei niistä ollut mitään apuja pakkasilla. Tuntuis ihan et joku anturi olis jääny kesäasentoon.. jos moinen edes mahdollista..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.04.2013, 19:39
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mites akku ja sen kaapeloinnit ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.04.2013, 20:38
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Katsoisin kans kaapelien ja herätteen liittimet ensi töikseni.Jossain kummiskin vissiin virtahävikkiä jos avuilla hörähtää
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 20.04.2013 20:40
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2013, 21:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

suuttimet vuotaa
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.04.2013, 01:30
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

mä kans kävisin akkuja/virtapuolta epäileen.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.04.2013, 10:13
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

kyllä ne virrat pitäis olla kunnossa, kokeiltiin kunnon apukaapeleilla suoraan akusta starttiin ja se ei muuttunut. milläs tavalla se suuttimien kuseminen näkyy sit normaali ajussa? siis nyt ku se lämpimillä keleillä lähtee ku palmun alta.. ku ei se käryä pahalle eikä oikeen pahasti savuta.. funtsittiin jo et laitetaan takaloosteriin lisäakku, siinä on ollut laitanostin ja piuhat menee valmiiks.. milläs sen kusemisen muuten toteaa nuissa suuttimissa? pitääks siihen sähköä antaa ja sit painetta samaan malliin ku vanhoissa vehkeissä? ei ole tullut pelattua noiden "sähkösuuttimien" kanssa.
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.04.2013, 11:00
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Onko tässä nyt se sama vaiva kun joku suutin kusee paluuseen, ei siis sylinteriin.
Tämänhän sai käsittääkseni kokeiltua sillä että paluulinja irti starttailee, jos tulee kovasti naftaa joltain suuttimelta niin silloin vuotaa läpi.

Kaverin pakussa oli kans käynnistysongelma, yksi suutin vuosi paluuseen. Suutin vaihtoon ja taas lähtee käyntiin mistä ja milloin vain.

EDIT: puusilmä, suuttimet olikin jo vaihdettu... doooohhh...
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 21.04.2013 11:02 Perustelu: tyhmä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.04.2013, 12:35
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

suotimet=suodattimet:-) pitäis opetella kirjoittamaan oikein, eikä niinkuin puhutaan. eli siis nämä nykyiset suuttimet voi vuotaa paluulinjaan? eli paluu letku kerrallaan irti ja katsoa tuleeko naftaa paljon läpi? kuinkas paljon sieltä normaalisti tulee? minkähän hintainen remontti tuo olis? jos vaikka kaikki vaihtaisi kerralla?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.04.2013, 14:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

paa jokaiseen suuttimeen paluulinjan tilalle pätkä kirkasta letkua pystyyn - ja kattelet startatessa / tyhjäkäynnillä mikä niistä on horo, kaikkien kohilla pitäis letku täyttyä suunnilleen samoin ... eli ilmaisee sisäisen ohivirtauksen

(muista, että siellä korkeapainepuolella on sitten VAARALLISEN KOVA paine)


tai haet biltemasta tommosen setin, maksaa 129 €:



http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...varten-151397/
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.04.2013 14:19
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2013, 14:59
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

vielä tyhmä kysymys. onko se paine paluupuolellakin kova? katselin vaan et tuossa sarjassa oli kierreliittimet.. viittais koviin paineisii...
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2013, 20:20
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Ei se paluupaine ole kuin joitain baareja. Tosin vain Scanian koneesta kokemusta mutta eipä ne systeemit niin paljon eroa, korkeapaine puolella on maksimissaan jopa 3000 baria, mutta paluupuoli ei saa ylittää 8 baria.

Se tosiaan pitää muistaa noitten cr-koneiden kanssa, että niihin painepuolen liittimiin ei puututa, edes sammutetussa moottorissa, jos ei ole satavarma että järjestelmä on paineeton! Siellä voi varaajassa olla täydet paineet jos järjestelmä ei vuoda, vaikka kuukausienkin päästä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 21.04.2013 20:26
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.04.2013, 20:38
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 595
Perusasetus

Paine ei paluupuolella ole juuri minkäänlainen. Tuo ohivuotomittaus on helppo tehdä ja siihen ei tarvii ostaa mitään yli 100 €:n sarjoja. Ota jokainen paluuletku irti ja tulppaa se pää, joka menee takaisin järjestelmään. Vedä joka suodattimelta letku johonkin kirkkaaseen purkkiin tms. Sit vaan käymään tyhjäkäynnille minuutiks pariks. Sen jälkeen tsekkaat määrän purkeissa. Jos erot on yli 20%, niin sillon suutin on paska. Eli jos joku vuotaa esim. 50 ml ja toinen 200 ml, niin jälkimmäinen pitää korjata..

Jos starttaa huonosti, niin kattelisin kyl sen virtapuolen ensin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.04.2013, 09:35
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

starttauksessa ei ole nopeasti kuunneltuna vikaa, mut silti se lähtee vasta kun tarjoaa boosteria.. siis pakkasilla.. nyt ei propleemaa käynnistyksessä. en ole vielä päässyt suuttimia tutkimaan mutta vahva epäilys siihen suuntaan.. pystyyköhän noita huoltamaan vai meneekö uusiksi aina? hintaakaan en ole vielä kysellyt, ei taida ihan motonet kamaa olla?
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.04.2013, 10:12
rhm rhm ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: Nokia
Viestit: 595
Perusasetus

Tais olla bosch suuttimet tuossa ja pystyy huoltamaan. Halvemmat ne on huoltaa, kun ostaa uudet. Tai sit ostat jostain ebaystä huolletut tilalle. Siis, jos suuttimissa on sitä ongelmaa..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.08.2013, 20:44
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

vika? selvisi kun turasin peltejä siittä ja irroitin maadoituksen akusta. isännälle tuli kiire siirtää sitä ja hyppäsi starttaamaan, startti pyörähti muutaman kerran. siittä sitten ihmettelemään et mitäs tämä on ku oli maatto irti. no pitkällinen johtojen seuraaminen ja pohjan alta löytyy kapinen lisäakku laatikosta. siittä johdot irti nii nyt starttaa niin että vinkuminen kuuluu.. ilmeisesti se romuakku vei tehoja siltä uudelta pää akulta..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
King capin käynnistysongelma jakenbj Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2011 00:06
Samurai käynnistysongelma + etuakselin öljyvuoto Smäkä Tekniikka & Jutustelu 2 02.09.2009 23:13
M: Jeepin rellun dieseliin JAMANT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2008 13:55
BJ:n käynnistysongelma ei oo enää P.S-77 Tekniikka & Jutustelu 8 03.10.2006 06:27


Sivu luotu: 09:23 (GMT +2).