![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Chevyn neliveto ongelmaMoi.Chevy fleetside 1500 v.92 etuperä ei kytkeydy päälle,olisko hyviä neuvoja tarjolla mikä vikana.4x4 sulake on ehjä ja vaihdoin etuperään uuden magneettikytkimen joka kytkee nelivedon päälle ja jakolaatikolle tuleviin johtoihin tulee virtaa mutta nelivedon vaihdevivun valoille ei tule virtaa.Magneetti kytkimen toiseen johtoon tulee virta mutta pitääkö molempiin tulla virtaa jotta osa toimii. -JARI
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Merkkivalo saa virtaa sitten kun etuakseli on kytkeytynyt. Saako se mangneettikytkin maita? Eli jos testikynällä kokeilet niin kynän kärki toiseen liittimeen ja hauenleuka tms toiseen. Ja ihan oikealla lampulla varustettu testikynä, ledivaloinen (ja yleismittarikin) kyllä toimii mutta niissä ei ole tarpeeksi kuormaa. Jos on johto hapettunut tai liitos niin hituvirralla toimii mut isommalla ei.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kumpi malli sulla etuperässä on,vahapatruuna vai moottori mallin actuaattori?
Mittaa että neliveto päällä katkaisijan läpi pääsee sähkö kulkemaan. Toi vaha malli kestää keleistä riippuen 10-30 sekkaa kytkeytyä,moottorimalli baut 7 sekkaa. Piesessä liikkeessä kytkeytyy varmimmin,ei välttämättä jos auto seisoo ihan paikoillaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa kattoa myös se kytkin sieltä jakolaatikosta, hapettunut/kulunut/johto poikki niin ei toimi. Itellä oli johto poikki liittimen juuresta. Itellä mittaamalla tuli 12v mutta kun kuormitti niin jännite tippu alle 5voltin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin magneettikytkimen liittimen ja virtaa tulee ja saa maata myös.Autossa on vahamallin kytkin ja mittasin etuperästä lähtevät liittimien "2kpl liittimiä" johdot ja nekin on ehjät.jakolaatikossa on 3 kytkintä ja mikä niistä ohjaa etuperän kytkintä.En keksi enää muuta kuin että joku niistä kytkimistä on hajonnut.Olisko kellään mitään ideoita mitä seuraavaksi pitäis tutkia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
siis tuleeko vahapatruunalle sähkö kun keppi on nelivetoasennossa? jos tulee niin vahapati on aamen,jos ei niin muistaakseni jakolootan kyljessä se kytkin mihin menee eniten (4?) johtoja ohjaa sitä etuperää.
Mittaa siis oikein lampulla kuten edellä todettiin että johdoissa kulkee myös amppereja eikä vaan voltteja. Mä koitan ettiä ton kytkykuvan verstaalla huomenna ku vaan muistas,kytkennöissä oli mun mielestä jokin hämärä,lähes ranskalainen toteutus. Viimeksi muokannut mp : 12.06.2013 00:04 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt vika korjattu,jakolaatikon päällä oleva anturi "2 johtoa" oli hajonnut.Mitattiin ampperit etuperältä ja ei tullut paljon anturin kautta enää amppeereja läpi.kiitos vinkeistä
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Canterin sähkö ongelma???? Ongelma selvis..:) | OFFIDIRTY | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.05.2013 22:34 |
Hj61-88 Neliveto ongelma | fromroad | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 01.03.2012 12:16 |
HJ 60 neliveto ongelma | puskajussi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.04.2008 20:35 |
Isuzu Trooperin kummallinen neliveto-ongelma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 20.03.2008 09:54 | |
neliveto-ongelma yhä HJ:ssa (ohi on) | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.10.2005 12:04 |