Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2013, 09:36
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 950
Perusasetus

hj kitkaperän kiristys miten?


eli yritin ehtiä tietoa mut en löytänyt.. eli miten porukka on kiristänyt toyota hj kitkaperän.. onnistuuko se jos laittaa lisä levyn toisesta perästä sinne kitkapakan jatkeeksi kun löytyy purettuna yksi ylimääräinen kitkaperä..

kiitos avusta etukäteen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2013, 14:28
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo85 Näytä viesti
onnistuuko se jos laittaa lisä levyn toisesta perästä sinne kitkapakan jatkeeksi
Jokseenkin noin,tai joku muu sopiva shimmilevy,millä saa pakkaa kiristettyä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2013, 14:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei yleensä sovi ylimäärästä levyä, ja tuon esijäykkyyden kiristys tapahtuu Keskijousta vaihtamalla jäykemmäksi, taikka sen alle korokepalikkaa.

Jossain topiikissa selvitetty aika seikkaperäisesti.

Ja jos nuo kitkalevyt ovat kuluneet, niin silloin tasauspyörästössä liikaa klappia, sen saa pois tekemällä chimmilevyn, valmiina noita shimmejä ei saa, en ainakaan tiedä mistä... (Muistaakseni alunperin säädetään vaihtamalla paksumpi levy pakkaan, muistaakseni huomattavan arvokkaita)

toinen säätöpaikka on tasauspyörästön pienien hammaspyörien laakerilevyt, niitäkin muistaakseni saa eri vahvuisena.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2013, 17:59
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Kiristin HJ:n kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä vanha venttiilinjousi) 5mm prikka olisi ollut ainakin tuohon perään turhan paksu, muuten olisi jousi jo pohjannut.

Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä, mutta lisään vielä joskus 0.20mm shimmit puolelleen että vielä kiristyisi lisää ja jousen alle jonkun ohuen lisäprikan. Ei näköjään tarpeeksi tiukaksi uskaltanut kerralla laittaa
Shimmien määrä riippuu minkäverran levyt kuluneet ja kuinka tiukaksi perän haluaa.

Shimmejä saa Toyotalta, muistaakseni oli 9e shimmilevynhinta/kpl. Sen shimmin kyllä sopivanpaksuisesta pellistä kyllä tekee, jos kehtaa vähän värkätä.
On siitä perästä joku kuvakin, voin lähettää tarvittaessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2013, 18:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Hilux lsd-asiaa ja kuvia


http://forums.offipalsta.com/showthr...=62135&page=66
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin sj410 kannenpultin kiristys momentti ja kiristys järjestys. karvanoppa Tekniikka & Jutustelu 2 05.09.2010 22:21
hj luko (kiristys) GENOBI Tekniikka & Jutustelu 3 14.08.2007 21:25
Hj:n pinjonin laakerin kiristys ? Keppo Tekniikka & Jutustelu 11 05.07.2007 22:19
HJ kitkaperän napa vuotaa samid Tekniikka & Jutustelu 23 17.02.2007 14:30
hj pinjonin kiristys Tekniikka & Jutustelu 3 16.02.2006 19:39


Sivu luotu: 22:00 (GMT +2).