Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2013, 20:03
Hharri Hharri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.06
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Lämmöt nousee pajero sportissa


Elikäs ongelma on sellainen, että muutama kuukausi sitten alkoi pajero lämpöjä nostella.
Esim. Kun ajan kuuttakymppiä kierrokset parissa tonnissa alkaa lämmöt nousemaan, kun vaihtaa pienemmälle ja kierroksest nousee alkaa koneen lämmötkin laskemaan.

Vettä ei hukkaa, eikä kuplia syylärinkorkin alta näy tulevan. Kone ei keitä, mutta lämmöt nousevat, ennen viisari pysyi puolessa välissä kuin liimattu.

Autoon on vaihdettu termostaatti, visko ja reilu vuosi sitten vesipumppu.
Kärryhän on 2002 pajero sport 2.5tdi koneella.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2013, 21:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Syyläri? Rivat auki tai kanavat tukkeentunu sisältä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2013, 16:33
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Joo, syylärin pesu kertaa 2(sisä- ja ulkopuolet) ja sitten koeajo ja tuntemuksien jako tänne niin mietitään lisää.

Onko remppa tehty alkuperäisosilla vai tarvikkeilla? Ja mistä syystä tuo visko on vaihdettu, onko ennenki ollu lämpöongelmaa?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2013, 16:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Ja jos ei oo korjaantunu niin seuraavaks kokeiluun termostaatti. Kokeilet vaikka eka irti kokonaan tai sit haet suosiolla orkkis-termarin sinne. Tarvikemallien kanssa on enemmän ja vähemmän ongelmaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2013, 17:44
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja jos ei oo korjaantunu niin seuraavaks kokeiluun termostaatti. Kokeilet vaikka eka irti kokonaan tai sit haet suosiolla orkkis-termarin sinne. Tarvikemallien kanssa on enemmän ja vähemmän ongelmaa.
Komppaan tätä,tosin itse laitoin tarvike termarin jonka testasin kattilassa elohopea mittarin kanssa. Toinen tarvike termari ei toiminut likikään oikein kun kokeilin kattilassa sitä.
Katsoppa myös kun lämmöt on korkealla että näkyykö syylärissä havaittavaa nesteiden liikkumista,ja onko alavesi letku lämmin,jos alavesi letku on kylmä ja syylärissä ei näy selvää neste kiertoa niin termari melkovarmasti viallinen ja sen takia neste ei kierrä kunnolla,itsellä oli sama vika toisella tarvike termarilla.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2013, 18:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eiks alavesiletkun pitäiskin olla kylmä, jos syylari toimii ???
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2013, 18:19
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Ei mulla ainakaan yhdessäkään autossa.... EDIT. siis ole kylmä alavesiletku jos on lämmin mylly...

EDIT part 2. mutta tosin, itellä tulee kylläkin ylävesiletkua hiplailtua kun nestekierron kanssa painiskelen, sitten kun ylävesiletku lämpee niin sillonhan termostaatti alkaa rueta aukeilemaan... vai?

Viimeksi muokannut mikkocap : 04.03.2013 18:23
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2013, 18:48
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eiks alavesiletkun pitäiskin olla kylmä, jos syylari toimii ???
Termari on alavesiletkussa ja jos alavesi letku on ihan kylmä niin neste ei kierrä,kyllähän sinne alavesiletkuun tulee lämmintäkin vettä väkisellä kun neste alkaa kiertämään. Ainakin itsellä oli huomattavasti kylmempi silloin kun termari oli jumissa kuin nyt,vaikkei se nytkään mikään lämmin ole.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2013, 18:54
Hharri Hharri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.06
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Syyläri on pesty ulkoa ja sisältä reilu vuosi sitten kampiakselin hihnapyörän vaihdon yhteydessä, eikä silloin ollut vaikutusta Visko on vaihdettu, koska siinä oli selvästi vikaa ja oletin että vika korjaantuu sen vaihdolla.
Tarvike osilla remonttia on tullut tehtyä...

Ilman termaria on tullut ajettua eikä lämmöt silloin ole nousseet.
Pitäiskö muuten syylärissä näkyä selvä nestevirtaus tyhjäkäynnillä?? Silloin kun termari oli pois, niin ei kunnon neste virtausta siellä näkynyt, mutta kun antoi hanaa niin alkoi nestekkin liikkumaan.

Ja tarkennuksena vielä, että lämmöt pysyy normaalina vaikka auto käy tyhjäkäyntiä. Ainoastaan lämmöt nousee silloin, kun ajaa esim. 4 vaihteella, niin että kierrokset ovat siellä 2000. Ja lämmöt saa laskeen sillä, kun vaihtaa 3 vaihteelle niin että kierrokset nousevat. Punaiselle ei mene, mutta ennen tässä on viisari pysynyt siinä puolessa välissä.

Termaria tässä välillä itsekkin oon miettinyt..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.03.2013, 20:53
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ok, pajeroista en tiedä mitään, eli unohtakaa edellinen kommenttini


usein, autoissa on jäähdytys ja nestekierto niin, että termari rajaa kiertoa koneessa, ja kun aukeaa, lähtee kuuma ylävesiletkua pitkin syylariin, jossa jäähtyy ja palaa jäähtyneenä alavesiletkun kautta koneeseen
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.03.2013, 22:58
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hharri Näytä viesti

Ilman termaria on tullut ajettua eikä lämmöt silloin ole nousseet.
Pitäiskö muuten syylärissä näkyä selvä nestevirtaus tyhjäkäynnillä?? Silloin kun termari oli pois, niin ei kunnon neste virtausta siellä näkynyt, mutta kun antoi hanaa niin alkoi nestekkin liikkumaan.

Ja tarkennuksena vielä, että lämmöt pysyy normaalina vaikka auto käy tyhjäkäyntiä. Ainoastaan lämmöt nousee silloin, kun ajaa esim. 4 vaihteella, niin että kierrokset ovat siellä 2000. Ja lämmöt saa laskeen sillä, kun vaihtaa 3 vaihteelle niin että kierrokset nousevat. Punaiselle ei mene, mutta ennen tässä on viisari pysynyt siinä puolessa välissä.

Termaria tässä välillä itsekkin oon miettinyt..
Onko tässä muuten termari sellainen hieno 2läppäinen malli,jossa on sekä moottorin sisäkierto,että normaali läppä? Jos niin neste ei kierrä oikein termarin ollessa kokonaan pois,tai näin minulle on kerrottu,siitä voinut johtua tuo että tyhjäkäynnillä on näyttänyt ettei neste kierrä. Mutta ota nyt se termari irti ja kokeile kattilassa miten pelaa jos on jonkulainen lämpömittari saatavilla.

Eikä se pajeron nestekierto nyt niin erikoinen ole,siinä vaan on termari alavesi letkussa ja neste kiertää moottorin sisällä ennekuin termari aukeaa,kun termari aukeaa menee sisäkierto kiinni ja neste kiertää syylärin kautta niin kauan kunnes termari sulkeutuu.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 04.03.2013 23:01
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.03.2013, 17:52
Hharri Hharri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.06
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Onko tässä muuten termari sellainen hieno 2läppäinen malli,jossa on sekä moottorin sisäkierto,että normaali läppä? Jos niin neste ei kierrä oikein termarin ollessa kokonaan pois,tai näin minulle on kerrottu,siitä voinut johtua tuo että tyhjäkäynnillä on näyttänyt ettei neste kierrä. Mutta ota nyt se termari irti ja kokeile kattilassa miten pelaa jos on jonkulainen lämpömittari saatavilla.

Eikä se pajeron nestekierto nyt niin erikoinen ole,siinä vaan on termari alavesi letkussa ja neste kiertää moottorin sisällä ennekuin termari aukeaa,kun termari aukeaa menee sisäkierto kiinni ja neste kiertää syylärin kautta niin kauan kunnes termari sulkeutuu.


Termari on kaksi läppäistä mallia..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.03.2013, 02:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kaverilla kansivika samanlaisessa alkoi juuri noin..
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.03.2013, 08:47
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Luistaako tarvike visko liikaa, koska kovemmilla kierroksilla laskee lammot?
Vai onko vesipumpussa ohivuotoa?

Viimeksi muokannut Topi1982 : 06.03.2013 09:02
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.03.2013, 12:51
Hharri Hharri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.06
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Hukkasiko kaverisi pajero nestettä? Kun tämä tapaus ei sitä tee. Visko ei varmasti luista, koska nyt sieltä kuuluu jopa puhaltimen ääni
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.03.2013, 18:15
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Tyhmä kyssäri: hihna? Onhan kireällä, ehjä ja oikein asennettu ja hihnapyörät puhtaat. Uusi visko saattaa ottaa tehua yllättävän paljon, vanhaan verrattuna. Bj:ssä alkoi samanlainen lämmön jumppaaminen, kun lukitsin viskon. Välillä hihna lähti hiukan luistamaan, ei kuulunut sisälle.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.03.2013, 19:26
Hharri Hharri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.04.06
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakki Näytä viesti
Tyhmä kyssäri: hihna? Onhan kireällä, ehjä ja oikein asennettu ja hihnapyörät puhtaat. Uusi visko saattaa ottaa tehua yllättävän paljon, vanhaan verrattuna. Bj:ssä alkoi samanlainen lämmön jumppaaminen, kun lukitsin viskon. Välillä hihna lähti hiukan luistamaan, ei kuulunut sisälle.

Tämäkin tuli mieleen mutta, tuuletin pitää sellaisen puhinan että hihnan luistamiseen en usko.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.03.2013, 19:32
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Ääni termarille täältäkin...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.03.2013, 09:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hharri Näytä viesti
Hukkasiko kaverisi pajero nestettä? Kun tämä tapaus ei sitä tee.
Pari kuukautta lämpöjen seilaamisen jälkeen alkoi ensin puskea kuplaa paisuntasäiliöön ja sitten ei varmaan mennyt kuin kaksi viikkoa kun alkoi nestettä mennä niin että ajaminen oli mahdotonta. Mutta kokeile orkkistermari ensin, on se paljon halvempi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 07.03.2013, 11:32
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Jos autollasi on ajettu noin 300tkm tai yli niin kansi sieltä on menossa. Yleensä halkeaa kolmosen etukammiosta. Lievin oire on kun ei enää paisarissa pysy neste, sitten alkaa lämmöt seilaamaan, tulee kuplia, hävittää nestettä ja jossain kohtaaa saattaa jopa räjäyttää syylärin jos ihan loppuun ajaa. Uutta kantta vaan briteistä tilaukseen. Täydellinen kansi noin 400€ posteineen joten ei kannata kansiremppaa pelästyä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.03.2013, 11:39
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

kiinnostas tietää mistä saa asennusvalmiin uuden kannen 400e.????? vai onko tää bensakoneisen kannen hinta??
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 07.03.2013, 15:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Ei kannata noita 400-500€ kiinanpaskakansia ostella. Mulla kesti KZJ:ssa 4 kk/6500 km ja sai olla taas ostamassa kantta ja tekemässä remonttia. Tonnilla saa jo kunnollisenkin kannen.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.03.2013, 16:18
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei kannata noita 400-500€ kiinanpaskakansia ostella. Mulla kesti KZJ:ssa 4 kk/6500 km ja sai olla taas ostamassa kantta ja tekemässä remonttia. Tonnilla saa jo kunnollisenkin kannen.
sitä tässä itekki aattelin ku on jonkun verran tullu noitten pajeron kansien kans pelattua,ja tonnin se maksaa uusi jossain välissä sai englannista 600e.rahteineen ,mutta se oli ilman venttiileitä eli siihen koneistukset päälle(oli raaka kansi).
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.03.2013, 02:13
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ihan täysinäistä olisi saanut briteistä tosiaan johonkin 4-500 nurkille mutta kiinapskaa... Tuli kaverille korjaushitsattu vaihtokansi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.03.2013, 12:38
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Eiköhän ne kaikki tule enemmän tai vähemmän kiinasta. Hyndai Galloperhan on mitsun kopio jolloin siinä on myös tuo sama 4d56 kone. Vähän kun osaa engelsmannien kanssa höpötellä niin saa hyvää tavaraa edullisesti. Onhan siellä niitä paskan myyjiäkin mutta ne kannattaa kiertää. Itselle tuli vasta 430€ yksi täydellinen kansi kotiovelle ja hyvin on toiminut.

Edit: Tässä nyt sattui silmään yksi Hinnathan on taaloja joten tuon saa toimitettuna varmaan noin 500€ pintaan. Halvempiakin on mutten viitsinyt etsiä tällä kertaa. Ja Milneriltä saa tilattua myös melko edukkaasti sekä pelkän kannen, tai täydellisen. Jos tilaa pelkän kannen niin onhan siihen tietenkin koneistettu seetipinnat jne eli vanhasta kannesta saa toki otettua kaiken tarpeellisen jos ne on vaan kunnossa.

Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 10.03.2013 12:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vitara lämmöt tapsa1 Tekniikka & Jutustelu 8 11.12.2012 23:09
Referenssiluku nousee??? Rompe1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.09.2009 21:21
Polttoaine verot nousee Nerd-O Chit-Chat 31 07.01.2008 22:39
Moottorin lämmöt SKO Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2006 16:50
HJ nousee HJ60 Tekniikka & Jutustelu 10 30.11.2004 22:18


Sivu luotu: 19:10 (GMT +2).