![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() -68 Lankun kytkin ongelma**KUNNOSSA**Moro Pitihän tännekin kirjautua, vaikka tuolla Overilla tulee enempi oltua tuon Jenkki harrastuksen takia ![]() Kyseisessä -68 lankussa on ongelmana kytkin ? Vuotaa tuo "nestekytkin". Tiivareiden vaihto ei auta asiaa, on jo niin väljä. Saako tuohon mistä uuden osan, että oisi ajelu nautinnolisempaa kuin nyt. Onko kyseessä punaisella ympyröity osa ? Paine häviää kytkimestä ja joutuu pumppaan pirusti ja lopulta ei saa enää vaihdetta päälle... On noita Jenkkejä rassailtu, mutta tuo lankku ja kytkin vika on mulle hebreaa, niin siksi mieluummin kysyn neuvoa täältä niiltä jotka sitä osaa antaa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kiitos jo etukäteen...
Viimeksi muokannut lankku68 : 05.03.2013 19:45 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu kytkimen pääsylinterin oot löytänyt ympyrän sisään
Vuotaakos se nestettä karkuun, vois olla vika(a) myös työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella. Hyvän näkönen FJ tuo "Lankku" !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se vuotaa nestettä... Onko tämä helposti löydettävissä,
"työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella". Siis tarkoitan, ettei tarvii purkaa mitään vaihteistoja irti ![]() Kun lankun käynnistää, niin sillä voi ajaa hetken ( kytkin toimii hetken ok ), mutta pian alkaa pumppaus... En sen tarkemmin ole vielä tutkinut mistä vuotaa "kunnolla", ainakin tuo konehuoneessa oleva osa on räkinyt... Työsylinteriin vika viittaisi ? Kun funtsin, että ei mene enää vaihteet päälle vaikka kuin pumppaat ja pumppaat... Täytyy kömpiä illalla Tallille tuonkin tekniikkaan tutustumaan. Mutta lisää vaan vinkkejä. Tyhmä, kun oon, niin mieluummin kysyn, kuin hajotan jotain Viimeksi muokannut lankku68 : 23.02.2013 16:06 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No ton voi aika yksinkertaisesti kyhätä jostain uudemman Toyotan nestepalikoista ton systeemin, eli otat pääsylkyn ja työsylkyn vaikka tommosesta -88 Corollasta ei pitäis paljoa vaivaa olla muutostöissä ja noihin saa vielä osiakin.
Itellä omassa jostain syystä toimii vaikka oli käyttämättömänä liki 30 vuotta olleet. Tossa kun on vielä sekin perversio, et jarru ja ilmeisesti kytkinputket ei oo millisiä eikä tuumasia vaan jotain japaninpojan ihan omia persekierteitä. Eli ei käy se vakio 10x1 kierre noihin palikoihin. Uudemmissa toikin on korjattu itse toteutettavaksi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vinkistä
![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 27.02.2013 16:14 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Työsylinterin irroittamiseen meni about 5 - 10 min
![]() Aikas kämäsessä kunnossa ![]() ![]() ![]() ![]() KIITOS bj45lava Vinkistä ![]() Googlamalla "kuvahaku" Toyota työsylinteri kytkin. Taisi löytyä samanlainen ![]() Kiinnitysreikien etäisyys 45mm on sama tuossa uudessa ja vanhassa, eli pitäisi mennä "heittämällä" kiinne ? http://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P33065.aspx Toyota land cruiser 4.0 Diesel J6 10.81 - 01.88 Näyttäs Mätänetissäkin olevan... Kytkintyösyl LandCruis-HJ6 85- HJ60/61 85->91 TYÖ [1985-1991] 44.90 € Mut tilasin jo tuolta Skruvareilta. Saan ens viikolla jo kasaan... Jos ei toimi sit Pääsylinterin kimppuun, mutta ei se oo räkiny, tuo musta mikä näkyy kuvassa on maalia ![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 24.02.2013 20:32 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jostain syystä Ruottin OKE oli pistäny paketin Oitin R-Kioskille
![]() ![]() Oiskohan paketista päätellen jotain ryssä kamaa... ![]() Osat kuiteskin "lähes" identtiset ja tärkeintä, että nuo kiinnitys reiät aivan samoilla kohdilla ![]() tuossa uudessa hieman pienempi. Tönärillä mitaten vanha 10mm ja tuo uus 8mm reikä, sama kierre kuin ilmausruuvissa... ![]() ![]() ![]() ![]() Huomenna ETRAAN ja sieltä adapteri tohon väliin, luulisin sieltä löytyvän. Jos ei, niin sit tohon uuteen sylinteriin letkun mukaiset kierteet pitää vääntää. Jotain 10mm tiuhaa tuumasta, tai persreikä kierrettä ![]() Mutta ei ole ongelma, kyllä se sinne saadaan ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vaiha nyt samalla toi letkukin uuteen niin ei rupea sekään pullistelemaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
^^^^^
just niinku Repro sanoi, mee vaikka motonettiin tiskille, kyllä tuohon uus letku / putki löytyy ja syntyy, eikä maksa paljoo kerralla kuntoon niin kestää taas 40 vuotta
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
On tarkoitus vaihtaa sekin toki, sitä tossa mietiskelin itsekin, että ei mitään supistajia, kun saan Etralta tosiaan uuden letkun oikeilla päillä
![]() Käytän Etran palveluita usein, kun noista Yrityksen Kramereista, tai Lämäreistä poksahtaa ( hinkkautuu puhki ) joku hydrauliikka letku. Lahden Etra on siitä hyvä paikka, että heillä on puristin laitteet paikan päällä tehdä minkälaista ja kokoista / paksuista letkua ja minkälaisilla päillä vaan ![]() Esim katsoin ihan noita muunnoskappaleita, niin niitäkin löytyy jonnin verran. http://tuotteet.etra.fi/fi/g20247098/putkiliittimet Tallilla oli jotain liittimiä, niin niitä veratailemalla tuossa letkussa taitaapi olla lieriökierre... Mutta ei sen väliä, kun tekevät kokonaan uuden letkun missä toinen pää on 10mm persreikä pää ja toinen 8mm joka menee suoraan tohon sylinteriin... ![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 03.03.2013 21:28 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tuo toyotan vanha kierre voi olla haastava, siis nippoja ei välttämättä löydy.
Yksi vaihtoehto on krympata tuohon vanhaan nippaan uusi kumiletku..... siis jos ne etran kaverit suostuu tekemään. (joskus hivenen nihkeitä tekemään, itse olen joutunut teettämään muutaman vastaavan, ja nyt jo nauravat päin näköä, kun taas menen teettämään "leikkuupuimurin syöttöpöydän rasvaus"-letkua. p.s ota sekä uros- että naaraskierre kappale mukaan, on muistaakseni aika lähellä UNF 3/8- kierrettä, mutta ei kuitenkaan ole. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuo mitä sanoit "krympata tuohon vanhaan nippaan uusi kumiletku" voi olla se "ainut" vaihtoehto :P
Mutta Lahden Etrassa Tuominen tuntee ja tietää mitä tarviin, kun sinne meen letkut ja nipat kädessä ja aina on tehny mitä olen tarvinnu, Työkoneisiin ja Jenkkeihin. On pari letkua joutunu kpymppaamaan noihin Jenkkien tuuma sydeemeihin. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kävin eilen Lahden Etrassa ja palasin UUDEN letkun kanssa.
Tuo sylinterinpuoleinen pää oli helppo nakki... ![]() Taasen tuo Persreikäpää oli catalogista ihan katsottava ja sieltä löyty oikealla kierteellä ( oisko ollu jotai 1/10 kiert. enyway oli mitä oli), niin löyty naaras pää minkä sai heittämällä kiinne pääsylinterin metalliputken uros päähän... ![]() Siellä se paikoillaan UUDEN letkun kera ![]() ![]() KIITOS asiallisista neuvoista... |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä jotta tuli kuntoon !
Kesällä vois kyllä edelleen keksiä jotkut BJ / FJ cruisinGit, tuokin on niin hieno ! http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85675
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 05.03.2013 20:45 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Olis kiva poiketa. Tuokin kun meni leimalla näyttämällä läpi
![]() Laita Pee vaikka privaa, kun / jos tiedät jotain häpeninkiä. Tulee enempi käytyä näissä JENKKI tapahtumissa. Tuo eka joka tosta lähtee ( Malibu ) on miun lelu ![]() http://www.cruisingnight.fi/index.ph...d=9&Itemid=137 Viimeksi muokannut lankku68 : 05.03.2013 21:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux kytkin ongelma. Apuja kaivataan. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.05.2016 06:05 |
Rangen kytkin ongelma | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2011 18:33 |
HDJ80 kytkin ongelma | Marsal | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.05.2011 22:28 |
M: VW Kupla -68 | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.04.2008 23:50 |
68 vette | Fisu | Vuosimallit 1968-1982 | 13 | 07.12.2004 12:13 |