Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2013, 15:05
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Volvo Valpin lämppärin letkut


Mites ne etu- ja takalämppärin letkut kuuluu olla...mistä lähtee tuloletkut ja minne paluuletkut menee. Jos olis konehuoneesta kuvaa niin mahtas olla helpompi. Joskus aikoinaan tullu purettua kaikki pois eikä ole muistikuvaa minne mikin letku kuuluu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.01.2013, 15:11
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Räjäytyskuva


Ite askartelin saman ongelman parissa aikanaan, oli entiset letkut joku kyläseppä vedelly tunteella. Loppuviimein sain letkut luullakseni oikein kun katoin räjäytyskuvista mallia ja käytin maalaisjärkeä. Ei ollu mikään helppo homma selvittää kun kuvat oli huonoja sekä puuttu vielä öljynlauhdutin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.01.2013, 16:22
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Ite askartelin saman ongelman parissa aikanaan, oli entiset letkut joku kyläseppä vedelly tunteella. Loppuviimein sain letkut luullakseni oikein kun katoin räjäytyskuvista mallia ja käytin maalaisjärkeä. Ei ollu mikään helppo homma selvittää kun kuvat oli huonoja sekä puuttu vielä öljynlauhdutin.
oliko sulla tuota räjäytyskuvaa tallessa ? jäähdytysjärjestelmä toimii, mutta nyt kelit meni sille mallille että tarvis lämpöä kaapin sisään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.01.2013, 16:45
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Yritän kaivella arkistoja - netistä jotain joskus imuroin mutta kaikki paperit annoin auton matkassa. Lämmintä kyllä piisaa kun systeemi on kunnossa, edessä ja takaa tarkenee näilläkin keleillä.

Onko sulla takalämmitin paikallaan ja montako letkua lähtee syl kannen takapäästä? Onko takalämppärille erillinen oma hana vai ilman, etulämppärin hana toimiko varmasti?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.01.2013, 18:08
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kany Näytä viesti
Yritän kaivella arkistoja - netistä jotain joskus imuroin mutta kaikki paperit annoin auton matkassa. Lämmintä kyllä piisaa kun systeemi on kunnossa, edessä ja takaa tarkenee näilläkin keleillä.

Onko sulla takalämmitin paikallaan ja montako letkua lähtee syl kannen takapäästä? Onko takalämppärille erillinen oma hana vai ilman, etulämppärin hana toimiko varmasti?
kannen etupäästä termostaatin alapuolelta lähtee letku, joka nyt tulpattu.
kannen etupäästä vesipumpun päältä lähtee rautaputki joka kiertää moottorin taakse, sekin on nyt tulpattu letkun pätkällä.
kannen takapäässä ei ole kuin joku messinkinen tulppa, yhtään letkua ei lähde suoraa takaa.
etulämppärin hana tarkistettu ja tiiviste vaihdettu, se toimii.
takalämppärinä c303:n takalämppäri, hana ajateltu tehtäväksi pallohanasta.

ps. moottorina siis B18 voimapesä.

Viimeksi muokannut HannuN : 17.01.2013 08:33
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.01.2013, 09:10
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Tuleeko sulle lämmitinkennot sarjaan vai rinnan? Jos sarjaan niin riittäis yks hana.

Kierto vaikuttaa olevan erilainen kuin B20 koneessa. Muistan joskus lukeneeni jostain että jäähdytysongelmien vuoksi B20 kiertoon tehtiin jotain muutosta mutta menee kyllä vahvan mututiedon piikkiin.

No jos aletaan syylärikierrosta niin sen pitäsi olla suht normaali: ylävesiletkusta avoimen termostaatin kautta syyläriin ja alavesiletkusta vesipumpulle ja koneeseen. Kun termostaatti on kiinni tapahtuu kierto vain koneen sisällä ja lämmityskennossa jos hana on auki. Tää on aika selvä juttu, seuraavaks sitte lämppärikierto...

Tuossa kuvassa näkyy nuolia kuvaamassa vesikiertoa, sen perusteella kannen takapäästä tuleva rautaputki vaikuttaa olevan lämppärin paluuvesi - B20 kannessa lämppärin menovesi lähtee kannen takapäässä olevasta natsasta, sulla sitä ei ollut joten lämppärin menoveden olis pakko olla tuo kannen etupäässä oleva letku?

Rättikattosissa (903 ja 9032) näkyy alavesiletkussa olevan T-haara ja niitä pitäsi löytyä muualtakin. En tiedä varmaksi mutta se vois olla öljynlauduttimen paluu - kunnon kuvia en tähän hätään löytänyt, jossain niitä kuitenki on kun muistan tapelleeni noitten T-haarojen kanssa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	personlastterrangbil_903_-_reservdelskatalog_grupp_01b_03.jpg‎
Views:	417
Size:	186,4 Kt
ID:	33007   Click image for larger version

Name:	Vesikierto B18.PNG‎
Views:	284
Size:	130,8 Kt
ID:	33008  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.01.2013, 09:24
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Löyty lisää kuvia... Öljylauhduttimen kuva on vielä hakusessa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	personlastterrangbil_903_-_reservdelskatalog_grupp_12_07.jpg‎
Views:	305
Size:	186,6 Kt
ID:	33009   Click image for larger version

Name:	personlastterrangbil_903_-_reservdelskatalog_grupp_12_11.jpg‎
Views:	216
Size:	134,4 Kt
ID:	33010  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2013, 11:37
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Kiitos Kaitsu kuvista !

Iltasella kävin kaverin amatzonin B20 varamoottoria purkamassa, otettiin kannen päästä letkun lähtö talteen joka sopi suoraa valpin B18 kanteen vastaavaan kohtaa ( oli tulpattu aijemmin ). Oletus on että siitä saatas menovesi takalämppärille. Paluuvesi tulis kannen takapäässä olevaan rautaputkeen. Venttiilin asensin menovesiletkuun.

Etulämppärin menovesi tulee ilmeisesti termarikopan alapuolella olevasta lähdöstä. Paluuvesi alavesiletkun t-haaraan. Venttiili menovesiletkussa.

Mitään letkuja ei ole vielä asennettu paikoilleen, mutta Kaitsun kuvien perusteella ja kovan pähäilyn jälkeen letkut olis tänään menossa paikoilleen edellä mainitulla tavalla...

Oman jännityksen asiaan tuo mersun jäähdytin ja paisari ( alkuperäinen jääny matkan varrella jonnekki )...jäähdyttimessä kun ei ole täyttökorkkia joten paisari on asennettu sen takia että on saatu joku reikä mistä vedet saadaan juotettua koneeseen. Paisari on nyt asennettu tuohon alavesiletkun t-haaraan, johon nyt kuitenki pitä saada tuo etulämppärin paluuletku kiinni.

Mistähän löytys alkuperäinen jäähdytin ? Noilla mersun osilla tehtynä jäähdytys on toiminut ainakin välttävästi, koska keitto-ongelmaa ei koeajolla ole esiintyny.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan samurain lämppärin kennolle menevät letkut J0hannes O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.06.2011 17:52
volvo valpin akseli välitys Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 03.01.2009 20:50
Ostetaan volvo valpin vanteet timppat O/M/V Renkaat ja vanteet 2 22.08.2008 15:56
m: volvo valpin jouset HannuN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.04.2008 10:15
Hj:n takatilan lämppärin letkut TexasCruiser Tekniikka & Jutustelu 3 11.11.2007 00:57


Sivu luotu: 13:19 (GMT +2).