![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino - Suska projekti (hitaasti etenevä)Heippa palstalaiset, Tässä uusi projekti lähdössä käyntiin aihiona Suzuki SJ410 -85. Aikataulua ei ole mutta tulee varmaan viemään tovin koska on meneillään myös muita rakentamiseen liittyvä projekteja samanaikaisesti. Suskasta on tarkoitus tehdä jonkinlainen yhdistelmä hyöty- ja hupiajoneuvoa. Hyöty olisi lähinnä pihan auraus ja apuväline polttopuiden kuljetuksessa metsästä. Hupipuoli sitten satunnaista metsärymistelyä. Umpikoppaisesta vehkeestä olisi aikomus tehdä pickup mallinen. Ensimmäisenä vaiheena on meneillään korin purku muutos- ja ruostekorjausta varten. Taitaa olla samat mätäkohdat kun kaikissa kaimoissa - etujalkatilat, lokasuojankaaret, takakontin takaosa ja ovien alareunat. Kun kori on jotenkin parsittu olisi tarkoitus irroittaa se ja käydä alustan ja tekniikan kimppuun. Muuta mitä on suunnitteilla, - palkkihelmat - isommat renkaat, kaiketi enintään 235/75-15 jos meina kilvissä pitää - 3" jousituksen korotus - Volvon M40 laatikko vakiolaatikon ja jakiksen väliin - ohjaukseen tehostin - vinssi - vankemmat puskurit - jonkinlaista pohjapanssarointia - sähköflekti - mahdollisesti rumpujarrujen muutos levyiksi ja jarrutehostin Volvon laatikko on jo hankittu - aikaa haasteelliselta näyttää tosin väli mihin se pitäisi saada sovitettua mutta onhan se täällä muutamilla muillakin onnistunut. Ei ole kyllä havaintoa siitä, että onko jakista jouduttu siirtämään taaemmaksi. Myös Opel Omegan ohjaustehostinosat odottaa asennusvaihetta. Muutamia kysymyksiä alan harrastajille, - Minkälaista palkkia olette helmaan käyttäneet? - Onko hyviä vinkkejä edullisen 3" jousituskorotuksen tekoon? - Kun tuo karjapuskuri kuulemma täytyisi olla tyyppihyväksytty tänä päivänä niin mitenkä paljon noita puskureita arvaa modata ennen kuin leimaus tyssää? - Mikäli tekisi konerempan niin kuinka hyvin tuohon litraseen voimanpesään löytyy osia ja mistä? Alla kuva aihiosta... ja visio siitä mikä pitäisi suunnilleen ulkonäöllisesti olla lopputulema. Huomenna onkin jo joulua vietetty sen verran että ehkä arvaisi taas siirtyä tuonne tallin puolelle...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kuvat ei näy
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itellä helmat tehty 100*50*4 tavarasta. Lattiaa joutuu vähän nostamaan, mutta eipä tuo ainakaan minua ole haitannut. Profiilissa taitaa olla muutama kuvatuskin siitä palkki hommasta
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mitä varten karjapuskurin pitää olla tyyppihyväksytty? Kunhan se ei ole liian leveä tai siinä ei ole teräviä kulmia niin eikai sillä ole väliä minkälainen se on. Korjatkaa jos olen väärässä
__________________
Toyota Crawler |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/F5DAE...06muutettu.pdf Mutta käytännössä AKE:kin on myöntänyt että seuranta on mahdotonta, joten katsastuksessa asiaan ei käytännössä kiinnitettäne huomiota kunhan on muuten järkevän näköinen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Suosittelen valmiita korottavia jousisarjoja, löytyy eri valmistajia ja korotuksia. 3" mielestäni jo maksimi, enemmälle ei tarvetta, - Noin vanhassa autossa saa olla karjapuskuri. Kuten Slayer totesi, ei teräviä vaarallisia kulmia tai putkenpäitä tököttämässä. - Suikkaan saa hyvin varaosia. Omaan litraseen voimanpesään tuttu teki täydellisen koneremontin ja kaikki tarvittavat osat löytyivät varaosaliikkeistä. Tai no, esim. nokka-akseli tilattiin merkkiliikkeen kautta Japanista. Olisihan tuonkin saanut käytettynä kotimaasta mutta halusin kaiken olevan uutta. - Tuon Volvon laatikon varmaan saa ahdettua auton alle mutta olisiko helpompaa vaan vaihtaa normijakiksen välityksiä ? Valmiita sarjoja saa palstan kautta. Noilla mainitsemillasi leimarenkailla välitetty jakis riittää aika hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino
Tulipa turattua tallissa tänään lumitöiden lomassa nelisen tuntia. Jotain pientä taas tuli purettua kuten
- takaovi, vetokoukku ja sivulasit - tankki jäi kesken - täytyy tyhjentää ja rälläköidä kiinnitysruuvit auki Keulasta lähti, - pesunestesäiliöt, ilmanputsari, laturi ja vähän muutakin sähkörompetta - keulasäileikön irroitus kesken tuntuu että joutuu hemmetisti poraamaan ruuveja auki huomenna täytyy vielä jatkaa rälläkällä Puristuspaineet tuli mitattu ja ne olivat 10,8 - 10,5 - 11,0 - 11,0 eli kaiketi kone ei ole ihan finaalissa. Kiitos vastauksista, kaikkea apua aina tarvitaan alkumetreillä ennen kuin kokemusta kerääntyy. Tuosta jousituksen korotuksesta vielä, olen tutkaillut eri valmistajien sarjoja ja aika hinnakkaita monet ovat. Mietinkin tässä missä niistä olisi tuo hinta/laatusuhde kohdallaan? Ihan vielä ei pääse hitsaushommiin mutta kun katso mistä monet teistä ovat aloittaneet niin voin onnekseni todeta että ei tämä minun aihio ihan seula ole. Alla muutama kuva. Kuskin jalkatila... Takapaksi... Huomenna jatketaan... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitäskö täs olla jotain kuvia? Meinaan mun koneella ei jostain syystä näy
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei nävy kuvat täälläkään
![]() Itellä helmat projeti suikassa kans 100*50*4mm ja korotuksena calminin 3" satsi... Mut nyt jääkin toi oma projekti lepäämään sit min. 6 kuukaudeks kun armeijan harmaat kutsuu ![]()
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! -- |
#10
|
||||
|
||||
![]() MutantRhino
Heippa,
Muuttelin hieman kuva-asetuksia - näkyvätkö nyt? Osaako joku kertoa miten saa tehtyä kuvat thumbnaileina, joista ne sitten saa avattua isommiksi - en löydä tuosta mistään vinkkiä - olisi nimittäin kätevämpi tapa? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta Motonet:sta löytyy kamaa, samoin paikallisilta "korvike"liikeiltä, alkuperäistä jos tarvii niin eBay nopein, merkkiliike ihan saa**nan hidas ainakin meidän pitäjässä... Männärenkaat kannattaa ottaa koneistamon kautta, mittojen mukaan. Mäntiä löytyy Saksasta / eBay:stä... Ruisku sitte Swift:stä, tai jostain muusta rakkineesta... Mutta osat EI OLE kalliita, muutamalla saturaisella tekee jo melko mittavaa remonttia!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suska 410 | Ripe24 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.11.2009 22:09 |
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. | maraX | Maasturiprojektit | 2 | 03.02.2007 08:32 |
hitaasti hyvä tulee? | hpotteri | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.05.2006 14:55 |
M suska | O/M/V Muut | 7 | 04.03.2005 22:17 | |
O SUSKA 410 TAI 413 | O/M/V Muut | 0 | 11.11.2004 21:33 |