Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.05.2005, 22:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuinkas totean startin "roottorin" ehjäks?


Perskule kun on unhottunu.
Miten ne startin roottorin lamellit taas toisiinsa kytkeytyykään, eli jos vastusmittarilla mittaan, niin kuuluu tietty olla irti roottorin rungosta, mutta mikä lienee vastus eri lamellien välillä. Muistaisin että jokaiselle lamellille on vastapuolella pari, jonka kanssa pitää olla lähes vastukseton, mutta muihin nähden vastus on ainakin lähes ääretön.
Onkos tuo sinne päinkää, ja onko nuissa eroja riippuen siitä miten käämit on kytketty, sarjaan vaiko rinnan.
Nyt homma näyttää siltä, että lamellit on "irti" rungosta, mutta toisiinsa yhteydessä siis kaikki lamellit on yhteydessä kaikkiin. Tuliko siis asiaa startti kauppaan?



Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2005, 00:03
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ihmettelimme samaa ilmiötä entisen Hiluxini starttimoottorin kanssa, oli tuttu sähköinsinöörikin vähän aikaa hiljaa kun kaikki roottorin käämit näyttivät olevan oikosulussa juuri kuvailemallasi tavalla. Kaveri selvitti sittemmin että varsinainen starttiin jodettu virta kulkee vain lyhintä reittiään pitkin (niin kuin kaikki sähkö pääsääntöisesti) jonka aiheuttama magneettikenttä sitten pyrkii pyörittämään roottoria seuraavan käämin kohdalle. Eli ei pitäisi haitata vaikka kaikki ne hiilten kontaktipinnat tuntuvat olevan yhteen kytkettyjä. Ohmimittarin virta on vain niin pieni, että se menee kevyesti ihan mistä vaan sen kytkee menemään. On kuulemma joku iänikuinen ratkaisu tuo.

Lopulta tuon startin purkamiseenkin johdattanut vika löytyi jännitteensäätimestä, joka lataili ihan mitä sattui. Välillä jäi akut tyhjiksi, välillä ne täyttyivät. Jne. Onnea matkaan.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2005, 18:06
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tänk Juu JF.

Toi ongelma mullakin sai alkunsa siitä, että startti kuoli yht'äkkiä, avattuani löysin pohjaan juuttuneen +puolen hiilen, mutta aloin sitten ihmettelemään ja mittailemaan muutenkin, kenttäkäämit näyttäis olevan OK, mutta toi todella jäi ihmetyttään. Mutta kait se sitten on OK.
Toi on muuten Rangen perinteinen Lucas startti, jos se yhtään ketään kiinnostaa.

Löytyykö muilta mitään kommenttia, lienee joukossa paljonkin vastaavan startin kanssa taistelleita.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2005, 20:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin nyt kun toi auton (osittain) merkkikin tuli julki ja koitin kaivaa lisää tietoa, niin tuli vastaan hyvä linkki noista saarivaltion vehkeistä, kannattaa vilaista osoitteesta: http://www.gomog.com/articles/lucas.html

Totta joka sana. Jos Englannin pohjatulppa olisi irroitettu noin tuhat vuotta sitten elämä maapallolla olisi paljon helpompaa!!!
Mainittakoon että itse omistan myös noita saarivaltion vehkeitä ja oma mielipide on että kyllä Japani kannatti jättää upottamatta.

-ROOPER



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuinkas ajovalot säädetään? Cental73 Maasturiprojektit 6 09.09.2007 12:04
LJ:n startin vaihto tttreg Tekniikka & Jutustelu 7 21.01.2007 01:12
Kuinkas Rangesta painoa pois? Niko Tekniikka & Jutustelu 46 16.10.2006 20:14
Kuinkas iso naru? ariman Chit-Chat 18 18.02.2006 11:34
O: BJ-40 startin solenoidi mikjus O/M/V Muut 0 21.08.2003 07:43


Sivu luotu: 12:32 (GMT +2).