![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Dodge ram 2500 pari kysymystäMä oon tommosta Dodge ram 2500 haaveillu, ja jos semmosen ostaa niin kannattaako ostaa manuaalivaihteisen vai automaattin? Ja toinen kysymys on että minkälaiset vakuutusmaksut tommosessa on?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkä vuotista ramia oot ajatellu? Toi automaatti vs. manuaali homma on ihan ittestä kiinni. Kummasta sattuu pitämään. Vakio automaatti kestää suht pitkään jos et koskekkaan syöttöruuviin tai lastuta tai mitään. Mutta se antautuu aika helposti jos ruuvailee.
Mulla on tommonen -95 12venttiilinen joka oli alunperin automaatti. Laitoin viripalikan ja automaatti rupes samantien vähä lipsumaan. Ajelin noin 1.5v "varovasti" ja pulttasin automaatin irti ja laitoin 6v manuaalin tilalle. Vakuutukset on 0% bonuksilla muistaakseni alta 700e. Dieselvero on 2500 mallissa alta 90e tällä hetkellä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() k-a:ksi katsastetussa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
niin no kukapa tommosta henkilöautoks leimais kun verot on k-a 90e vs. ha 800e. pakettiautoks ei saa..
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Manuaalista rupee ensimmäisenä kytkin antautuun kun ruuvaa, mutta kyllä sekin nyt jotain tehonlisäystä kestää. Lähteväakseli menee kuulemma seuraavaks poikki tosta 6-vaihteisesta. Tossa mun ramissa on nyt sama 6-vaihteinen laatikko mikä on 01-05 vuosimallin rameissa eli NV5600. 05-> eteenpäin manuaali on kaiketi mersun tekele G56 missä kesto on mahdollisesti parempi. Ton manuaalin tunnistaa helpoiten siitä, että vanhemmassa laatikossa peruutusvaihde on vitosen vieressä. Tuossa G56 laatikossa pakki on kakkosen vieressä.
Automaattiin saa sijottaa melkeinpä heti rahaa jos laittaa lisää voimaa. Toki ajotavallakin on suuri vaikutus automaatin kestoon. Vakio automaatti ei kestä oikeestaan ollenkaan turbiini lukossa vedättämistä. Kaasu pohjassa kiihdyttämistä se kestää sitten paremmin, koska linjapaineet on kovemmat silloin. Tommoset huomasin ainakin omassa kapineessa. 03-> malleissa on vähän kestävämpi laatikko kuin -95, mutta 03-> mallissa on enemmän voimaakin alkutilanteessa. Viimeksi muokannut Villeri : 10.11.2012 13:11 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikä tuo Cummings sitte on? eikös se pitäs olla joku kestävämpi tekele
Viimeksi muokannut Toni.k : 10.11.2012 14:01 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Se on Cummins............
![]() ![]() No kyllähän se kestävä on. Samaa moottoria kun on kaupungibussista kaivinkoneeseen. Jos se ei olis kestävä niin luultavasti käyttö ei olisi noin laajaa. Varaosien saanti on varmaa eikä niitä toisaalta edes paljon tarvi. Tohon mun vanhaan rautaan on vaihdettu kansipahvi 500tkm jälkeen. Sekin vaihdettiin lähinnä sen takia, että tiivisteen välistä rupes vedet vuotamaan ulospäin. Johtunee luultavasti siitä, että jenkeissä ei oo tainnu paljo muuta olla jäähdytysjärjestelmässä kuin vettä. Oli hyvinki ruostuneet vesikanavat. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Cumminsin KDP-ongelmaLainaus:
Luepas tuo ketju Cumminsin KDP-ongelmasta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102752 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
03-> eteenpäin ei pitäisi enää olla KDP ongelmaa. 98 kai varsinaisesti rupes häviämään se kdp ongelma, mutta jotain satunnaisia tapauksia on ollu vielä noissa alkupään 24-venttiilissä. Mulla on omassa rotkessa nyt -99 mallin jakokotelo ja siinä on KDP homma korjattu.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tälläi nopeesti selitettynä kun katsot noita kahta kuvaa, niin tossa pultin vieressä olevasta reijästä putoaa toi kohdistustappi kotelon ja rattaan väliin ja lohkasee kotelosta palan tai huonossa tapauksessa koko kotelon ja hajottaa jakopäänrattaat.
Tuossa ylemmässä kuvassa on jo kasattu jakopää niin sielä on uus tappi paikallaan, mutta kuvat silti kertoo miten käy.. http://forums.offipalsta.com/showpos...15&postcount=7 Mutta tosiaan jenkkifoorumit kertoo että commonrailikoneissa tota KDP ongelmaa ei enää ole. 03-> Viimeksi muokannut Villeri : 10.11.2012 14:39 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Villeri;935807]Tälläi nopeesti selitettynä kun katsot noita kahta kuvaa, niin tossa pultin vieressä olevasta reijästä putoaa toi kohdistustappi kotelon ja rattaan väliin ja lohkasee kotelosta palan tai huonossa tapauksessa koko kotelon ja hajottaa jakopäänrattaat.
Tuossa ylemmässä kuvassa on jo kasattu jakopää niin sielä on uus tappi paikallaan, mutta kuvat silti kertoo miten käy.. Onko tuo tietyissä vuosimalleissa tuo ongelma vai? ja sulla lukee siinä kuvassa että epäkohta on korjattu, niin miten? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
sitä ilmenee 89-98 vuosimalleissa oikeestaan kaikissa. 98 sitä ruvettiin korjaan jo tehtaalla eli sitä koteloa muutettiin.
noissa kahdessa kuvassa kun vertaat niiden kuvien koteloita keskenään niin toisessa on sen sokan kohdalla korkeampi kohta ja se reijän pää on pienempi kuin sokka joten se ei pääse tulemaan läpi. vanhassa on sitten matalampi se kohta ja reikä on tasapaksu niin sokka pääsee tippumaan läpi. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
näin ameriikan jimit väittää ettei 03 uudemmissa ole enää sitä vikaa.. ja se on muuten cummins...... ei cummings..
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Miten sitte tuo cumminsin automaattiloota kestääkö se miten voimaa?
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
se on sama automaatti pensavehkeessä ja cumminssin perässä. eli vakio automaatin kesto ruuvatun diisselin perässä on heikko..
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ok
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Pistää tomaatin siekkiselle maaningalle niin alkaa laatikko pitämään eikä tartte kepistä veivata.. paritonnia maksaa mutta on sen arvoista. Toni K:lle tiedoksi että olisi myynnissä veljellä Rami jossa laatikko siekkisen laittamana. sekä viritetty, korotettu ja levitetty. eli perusviritykset löytyy. vanhaa kunnon 12 valve konetta.. ei mitään sähködingeldongeja
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Pistää tomaatin siekkiselle maaningalle niin alkaa laatikko pitämään eikä tartte kepistä veivata.. paritonnia maksaa mutta on sen arvoista. Toni K:lle tiedoksi että olisi myynnissä veljellä Rami jossa laatikko siekkisen laittamana. sekä viritetty, korotettu ja levitetty. eli perusviritykset löytyy. vanhaa kunnon 12 valve konetta.. ei mitään sähködingeldongeja
ensijäillä ajettiin 4v sitten jäärataa subarua vastaan ![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Mikä siinä laatikossa antaa periks?
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
pakat rupee luistaan ja lopulta ku ne aikansa luistaa niin ne on siniset ja kierossa ja veto loppuu täysin.
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Minkäslaisia pelejä nämä Cummins RAMit on 3500 kilon kärryn vetoon?
Jenkkejen kestosta liikkuu vähän erilaista tietoa, toisaalta itsellä on ihan perusautot kestänyt vetämistä hyvin kuten Hiluxi ja w123 300 diesel. Mersulla raja tuli vastaan kun se ei meinannu jaksaa lähteä enää ykkösellä liikkeelle, Hiluxilla raja on tullut enempi kärryssä vastaan, käytännössä olen kuskannut sillä puhallushiekkaa kaksi kuormalavallista kerralla, jolloin auton lisäksi ylimääräistä vedettävää joku 3000 kiloa kun kärry lasketaan mukaan. Tälläkin sivulla näkee välillä niin rankkaa auton käyttöä, ettei oikein mikään kestä... Sisu CAT C18 ois voinu hajota jo tossa jääajossa kun se ois uponnu jäihin ;-) |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Hyvähän sillä on vetää, pikkkasen ku ruuvaa konetta niin puhti riittää eikä tartte mäkiin hidastella. Kun kattoo vaikkapa auton alle niin näkee mihin käyttöön se on tehty, yhdessä Ramissa on rautaa 3-4 Hiluxiin. Duallyssa saattaa jopa riittää lavalla kantavuus yhdelle hiekkalavalle.
Se alkuperäinen automaattiloota on kyllä suoraan sanottuna säälittävä räpellys, alkuperäiskunnossa muistuttaa enemmän variaattoria kuin toimivaa automaattiaskia. Sen kun laittaa kuntoon, maksaa tietty vitusti tonneja jos haluaa vaikkapa 400-500hp kestävän version. Jos vähän vähempi riittää tehojen puolesta niin kait pari kolme tonnia riittää. TAi sitten ettii sellasen mikä on jo pokattu. Konehan on mahtava, ja helppo virittää. Muutenhan auto on suhteellisen kestävä, mitä nyt ruoste näyttää niihinkin tarttuvan vanhemmiten tapauskohtaisesti. Yksilöitä, yksilöitä... Nämä tiedot/kokemukset koskevat lähinnä 2-koppaisia 12v Cummins Rameja, niihin on "joutunu" satunnaisesti sekaantumaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään dodge ram 2500 | f250 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.09.2012 14:10 |
Dodge Ram 4x4 2500 | rofa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 20.10.2009 18:34 |
Myydään / Vaihdetaan DODGE Ram 2500 4x4 | SukiSuki | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.05.2009 22:44 |
Dodge Ram 2500 | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 12.08.2008 19:21 |
M dodge ram 2500 | nivea2 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.06.2007 18:02 |