![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ:n kytkin luistaa vieläkinonko kukaan löytäny bj:n jäykempiä kytkimiä mistään myynnissä??? turbotuksen myötä tuli kytkimen luisto ongelma ja siihen ei meinaa löytyä ratkaisua uudet kytkin roipeet paikoillaan ja ei silti pidä, eikä viitsis oikeen sintteriinkään lähteä kun ei se oikein safariauton kytkin ole, mun mielestäni sitä pitää joskus pystyä luistattamaankin. mietin jo tuossa sellaista vaihtoehtoakin,että sorvais asetelman kiinnitys pinnasta millin pois mut en tiiä siitäkään auttaisko,mut puristushan se asetelma tiukempaan
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onko sinulla sellainen 3 käpäläinen paineasetelma. Jos on niin pura se ja laita alkuperäisten josten lisäksi toiset jouset. Siellä on sopiva paikka niille. Sopivat jouset löydät vaikka venttiilin jousista. Tämän jälkeen asetelma nippuun ja uusi levy niin alkaa pitäämään. Olen ajanut nyt 4 vuotta samalla paineasetelmalla ilman ongelmia. Alunperin oli vanha asbesti levy joka kesti todella hienosti luistatusta ilman hajoamista. No lopulta se räjähti. Nyt on ollut 2 vuotta aisinin levy.
Jos tuntuu ettei tämäkään auta niin sovita HJ60:n vauhtipyörä ja alkuperäinen startin kehä. HJ:n vauhtipyörään sitten alkuperäinen turbon kytkinpaketti. Jos haluat vielä jämerämmänasetelman niin tilaa offroadtarvikkeelta Xtreme kytkin paketti, tai suoraan Ausseista. HJ:n asetelma vaatii muutoksia alkuperäiseen painelaakerin pitimeen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Juu eli HJ:n vauhtipyörä ja levy niin pitää vähän paremmin. Keskireikää pitää suurentaa ja tuommonen sovitus painelaakerille:
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img199600.jpg Levyyn pitää vaihtaa keskiö tai perimätiedon mukaan HZJ levy pitäisi mennä heittämällä sisään. Eikä mitään jousia kun vaihtaa keskiön vaan suoraan esim. 6mm pulteilla niittaamalla.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep HZJ:n levy sopii
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
BJ:n levy kun on vaan niin pieni. Laita vaan kerralla se HJ/HZJ kytkin niin ei tartte enää aukoa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juuri tulin reissusta ja en ole ehtinyt pajalla käymään niin ei ole vielä niitä tarkkoja venttiilijousen mittoja, sorry. Jos maltat iltapäivään niin silloin tietää onko mitta alle 22 mm. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onko nyt näin pitkän ajan päästä kokemuksia miten tuollainen tuplajousi systeemi toimii ja mitä jousia käytetty?
Mulla muutaman vuoden vanha kolmikyntinen asetelma ja jo kerran vaihdettu levy. Nykyään Luistaa isommilla pykälillä kun ennen sai lähtee paikaltaankin millä pykälällä vaan. Levy on ihan hyvä mutta asetelman ja vauhtipyörän pinta lasittunut. Pitäisi nyt keksiä hyvä keino jolla saisi pitoja lisää. Halpa konsti olis tuo tuplajousi systeemi. Purkaisi vaan jostain romuautosta venan jouset. Toinen kysymys on että onko kokemuksia Extreme HD kytkinpaketista: Details:with Organic Disc and Heavy Duty Cover Specifications : Clamp Load = 620Kg Clutch Size: 255x21x29.0mm Paljonkohan vakioasetelmassa tuo clamp loadi on? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
ainakin bj75 3B moottorin jakteeksi sai suoraan hyvin pienellä sorvaamisella ja sovittamisella hj60sen kytkinpaketin laitettua, ja jotenkin sellanen muistikuva että bj:n 3b koneeseen kans tuollainen laitettiin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä luistaa... | hande4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.02.2009 15:20 |
HJ paukkuu vieläkin !!! | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 21.01.2007 19:03 |
HJ61 kytkin luistaa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 13.11.2004 15:38 | |
M: BJ-40 -76 vieläkin... saispa se ajoa... | Toni | O/M/V Muut | 8 | 23.07.2004 11:58 |
miten tehdä vessassa käynnistä vieläkin hauskempaa | Gazza | Niksipalsta | 0 | 14.05.2002 12:47 |