Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2009, 18:39
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Angry

BJ:n kytkin luistaa vieläkin


onko kukaan löytäny bj:n jäykempiä kytkimiä mistään myynnissä???
turbotuksen myötä tuli kytkimen luisto ongelma ja siihen ei meinaa löytyä ratkaisua
uudet kytkin roipeet paikoillaan ja ei silti pidä, eikä viitsis oikeen sintteriinkään lähteä kun ei se oikein safariauton kytkin ole, mun mielestäni sitä pitää joskus pystyä luistattamaankin.
mietin jo tuossa sellaista vaihtoehtoakin,että sorvais asetelman kiinnitys pinnasta millin pois mut en tiiä siitäkään auttaisko,mut puristushan se asetelma tiukempaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2009, 19:21
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Onko sinulla sellainen 3 käpäläinen paineasetelma. Jos on niin pura se ja laita alkuperäisten josten lisäksi toiset jouset. Siellä on sopiva paikka niille. Sopivat jouset löydät vaikka venttiilin jousista. Tämän jälkeen asetelma nippuun ja uusi levy niin alkaa pitäämään. Olen ajanut nyt 4 vuotta samalla paineasetelmalla ilman ongelmia. Alunperin oli vanha asbesti levy joka kesti todella hienosti luistatusta ilman hajoamista. No lopulta se räjähti. Nyt on ollut 2 vuotta aisinin levy.
Jos tuntuu ettei tämäkään auta niin sovita HJ60:n vauhtipyörä ja alkuperäinen startin kehä. HJ:n vauhtipyörään sitten alkuperäinen turbon kytkinpaketti. Jos haluat vielä jämerämmänasetelman niin tilaa offroadtarvikkeelta Xtreme kytkin paketti, tai suoraan Ausseista. HJ:n asetelma vaatii muutoksia alkuperäiseen painelaakerin pitimeen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.11.2009, 19:41
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Juu eli HJ:n vauhtipyörä ja levy niin pitää vähän paremmin. Keskireikää pitää suurentaa ja tuommonen sovitus painelaakerille:

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img199600.jpg

Levyyn pitää vaihtaa keskiö tai perimätiedon mukaan HZJ levy pitäisi mennä heittämällä sisään.
Eikä mitään jousia kun vaihtaa keskiön vaan suoraan esim. 6mm pulteilla niittaamalla.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2009, 20:09
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Jep HZJ:n levy sopii
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2009, 22:51
puananen puananen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.06.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 101
Perusasetus

suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2009, 18:14
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puananen Näytä viesti
suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan
Ei paljoa auta ne tuplajousetkaan Nim. kokemusta on.
BJ:n levy kun on vaan niin pieni.

Laita vaan kerralla se HJ/HZJ kytkin niin ei tartte enää aukoa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2009, 03:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puananen Näytä viesti
suuri kiitos neuvoista täytyy kokeilla ensin tupla jousilla niin ei tarviis ruveta vauhtipyöriä muokkaamaan

Juuri tulin reissusta ja en ole ehtinyt pajalla käymään niin ei ole vielä niitä tarkkoja venttiilijousen mittoja, sorry.

Jos maltat iltapäivään niin silloin tietää onko mitta alle 22 mm.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2012, 10:17
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Onko nyt näin pitkän ajan päästä kokemuksia miten tuollainen tuplajousi systeemi toimii ja mitä jousia käytetty?

Mulla muutaman vuoden vanha kolmikyntinen asetelma ja jo kerran vaihdettu levy. Nykyään Luistaa isommilla pykälillä kun ennen sai lähtee paikaltaankin millä pykälällä vaan. Levy on ihan hyvä mutta asetelman ja vauhtipyörän pinta lasittunut. Pitäisi nyt keksiä hyvä keino jolla saisi pitoja lisää. Halpa konsti olis tuo tuplajousi systeemi. Purkaisi vaan jostain romuautosta venan jouset.

Toinen kysymys on että onko kokemuksia Extreme HD kytkinpaketista:

Details:with Organic Disc and Heavy Duty Cover Specifications : Clamp Load = 620Kg Clutch Size: 255x21x29.0mm


Paljonkohan vakioasetelmassa tuo clamp loadi on?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.10.2012, 12:13
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

ainakin bj75 3B moottorin jakteeksi sai suoraan hyvin pienellä sorvaamisella ja sovittamisella hj60sen kytkinpaketin laitettua, ja jotenkin sellanen muistikuva että bj:n 3b koneeseen kans tuollainen laitettiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mikä luistaa... hande4x4 Tekniikka & Jutustelu 6 04.02.2009 15:20
HJ paukkuu vieläkin !!! cremel Tekniikka & Jutustelu 22 21.01.2007 19:03
HJ61 kytkin luistaa Tekniikka & Jutustelu 16 13.11.2004 15:38
M: BJ-40 -76 vieläkin... saispa se ajoa... Toni O/M/V Muut 8 23.07.2004 11:58
miten tehdä vessassa käynnistä vieläkin hauskempaa Gazza Niksipalsta 0 14.05.2002 12:47


Sivu luotu: 19:56 (GMT +2).