![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() patrol lyhennysjuu elikkäs kuinka tuo katsastus käytännössä menee jos tollaisen pitkän patrollin lyhentää?ja paljoko sitä saa lyhentää,täytyykä rungon hitsauksista esim. esittää jotai dokumenttia,riittääkö itse/katsurin suorittamat mittaukset vai täytyykö olla olla jotai rungonmittauspöytäkirjoja ym?loppuvkosta alkais rakentaminen ni tietäis vähä kuin toimia... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Akseliväli ei saa muuttua eli pätki mistä pätkit mutta et renkaiden välistä yhtään pois.
Korin kiinnityspisteiden määrä tulee olla sama kuin alkuperäisessä, uudet paikat saat toki laitella itse. (jos es. 12 koripulttia niin pätkityssäkin on sitten 12 pulttia) Ei saa olla teräviä ulkonevia kulmia yms... Tästä on juttua kun on vastaavia tehtyä j6/j5-sarjan tojotiin |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kesällä katselin metsässä yhtä HooJiitä joka oli takapohjasta kannatuksella kallioo vasten ja kyselin eikö olis mahdollista hiukan pätkäistä autoa.
Oli kuulemma konttorilta sanottu jotta ei onnistu enää, viime vuonna olis onnannu. Tiedä sitten viimeistä totuutta tähänkään asiaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eli pitkästä ei voi tollasta pätkää tehdä?ainoastaan ylityksiä voi muokata?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
jaa että miks ei? pitkä ja pätkä patrolli on samaa mallisarjaa joten mallisarjan akselivälien puitteissa pitäs pistyä lyhentämään akseliväliä. pitkän akseliväli tais olla 2970mm ja pätkän jotain 2300mm. eri asia on et miten inssi suhtautuu pitkästä pätkästyyn koriin. pitkässä korinkiinnityksiä tais olla 10 tai 12 ja pätkässä 8. pitkän ja pätkän rungot ovat samanlaiset, pätkästä vaan puuttuu keskikohdilta vajaa metri peltii ja yhdet korinkiinnityskorvakkeet. tojotiin on huono verrata kun esim j6x ja j5x on eri mallisarjaa mut esim j70 saa muuttaa j73 akselivälille... Viimeksi muokannut jv : 06.12.2011 17:21 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
löytyhän ku jakso vaivautua....3. Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akselivälin jatkaminen tai lyhentäminen tai akselin poistaminen tai asentaminen auton mallisarjan puitteissa. Muutos on tehtävä auton valmistajan ohjeiden mukaisesti, jos tällaiset ovat saatavilla. Jollei näissä ohjeissa muuta määrätä, on jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia
tuolla kokonaisuudessaan:http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mystinen on tämä pykäläviidakko suomessa,ei taas voi muuta tuumia...runkoa saat lyhentää,soan saat tehdä,nelilinkit ym saat tehdä,minkäänlaisia dokumentteja työtavoista,hitsauksista tai muusta ei tarvi,ainoastaan silmämääräinen toteaminen konttorilla riittää...mutta annas olla jos kallistuksenvakaajat menet poistamaan ni silloin on piru irti,eikä tule leimaa....
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mut jos kyseisessä autossa ei ole koskaan kallistuksenvakaajaa ollukkaa, jos ei ole korvakkeitakaan nii mihkäs kiinnität ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Taivahan tosi!!
Juu,on monennäköstä tyhjän tietäjää tullu haastateltua muun muassa Suomen ensimmäisellä yksityisellä konttorilla. Mutta eräs katsuri totes että hänellä ei ole harmainta aavistusta mistään rungon lyhennyksestä,kun kuulostaa niin omituiselta. Sit totes että täytyy oikein luntata kirjasta,sit havaitsi et katos saatana,tässähän tää lukee ihan justiinsa. Sit otti kopiot ja kehotti ryhtymään lyhennys hommiin,kysäs vielä että miksi ihmeessä sun pitää sitä hiluksia lyhentää? Tuumasin et on helpompi lyhentää autoa ku jatkaa tallia. Ja tänä päivänä on KO. auto leimassa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
No perskele, sithän tuo mun pitkästä tehty pätkä onkin leimaa vaille valmis peli
![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#12
|
||||
|
||||
![]()
kyllä noita katsureita on laidasta laitaan,toki on tekijöitäkin,saa nähdä kuin äkkilähtö itelle tulee konttorilta sitte joskus ku patrullin kans sinne eksyy...
![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() meneekö prosentteja jos tuon oman pitkän nyt lyhentää,ja samalla tekis lavamalliksi,heivais helevettiin sen takapään korin ja laittas vaan lavan,pääsis varmaan vähemmällä työllä... ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
mikäs tuon pätkäpatrullin tarkka akseliväli on,jos joku sattuu omistamaan pätkän ja viittii kattoa vaik otteesta...sais ruveta silpomaan tuon pitkän sit sopivamman pituiseksi...
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Korin silpominen menee jotakuinkin niin, että suoralta osalta voi lyhentää ilman sen kummempia hommia, mutta pilareiden määrä ja tukevuus ei saa kärsiä, ja pick-up muutos vaatii sitten jo luvat trafista, sekä lavan pitää täyttää verovapauden vaatimukset, jos paku, huoltoautolla ei niin tarkkaa.
Siitä en sit tiiä, miten onnistuu, jos mallisarjassa on myös lavamalleja. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() eli mikä tuo lavan verovapaus oikeen on,ja miks tuo pick-up muutos lupia tarvis? perskeles ku nyt ois tänhetkinen visio lyhentää pätkän akselivälille tuo ja tod. näk. katkaista kori etupenkkien takaa ja tehä lava taakse...mut eikö se sit enää muka mene muutoskatsastamalla...nyt on ihan orkkis pitkä ja 2+3 MUU PAKETTIAUTO otteessa,mitä tuoki nyt sit meinaa... ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
235cm
|
#18
|
||||
|
||||
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
nyt ois patrulli lyhennetty...laadukasta työtä on japanin poijjaat tehneet vuonna -82 ku rungon ristimitta heitti sentin ja akseliväli oli 294cm...
![]() ![]() ![]() tuumaili katsastusmieskin ku noista mitoista sanoin et on noi vanhat vehkeet aina mitä millonkin on linjalta sattunu tehtaalla tulemaan... |
#20
|
|||
|
|||
![]()
mulla lukee sellanen mukava teksti patrollin otteessa kuin: vastaa lähinnä mallia datsun patrol pick up ja siis pitkästä tehty lavamalliks. nii ja se paku lava homma menee nykyään niin et lavan min pituus 175cm tai 2,25 nelioo pinta-ala. tolla täyttyy paku vaatimus.
235cm on 160 korisen pätkän akseliväli ja 297cm pitkän. 240cm on pätkä y60 korisen ja toi 4m kuulostaa datsun homerilta jolla ei ihan kauheesti ole patrollin kans tekemistä muuten kuin koneen osalta... Viimeksi muokannut jv : 28.12.2011 22:37 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Homerissa ja varsinkin Cabstaarissa oli myös samanmakusia jarrulaitteita.
![]() 160-sarjassa etuylitys 630 mm etuakselin keskeltä ja takaylitys rouheat 1090 mm. Akselivälit juurikin nuo 2350 ja 2970 mm. Raideleveys 1405 mm edessä ja takana. Pitkä 1805 mm ja lyhyt 1845 mm korkea. Ja todellakin on lavamalli olemassa, miullakin lukee otteessa että vastaa pick-up mallia. ![]() Jokunen tuotu jopa Suomeen, raiskattu ekaks kaivoksilla ja sitten ajettu metässä paskaksi. Viimeksi muokannut Samsonite : 29.12.2011 12:20 |
#23
|
||||
|
||||
![]()
milläs nimellä tuo patrollin lavamalli on virallisissa kirjoissa ku ei tunteneet konttorilla...eikös pitäis saada muutoskatsastettua pick-upiksi ku esittää specsit tosta lava patrollista ja tekee samankokoisen lavan suunnilleen ku tuossa?
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Pitäskö vaihtaa vaikka konttoria ?
![]() http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=359 Nimimerkki Pöröllä on tuommonen, siltä vois kysyä että mitä lukee orkis-pikkarin otteessa. Miulla lukee vaan että muutettu vastaamaan pick-up mallia. Lava pitäs olla erillinen ja ne minimimitat täyttävä ilman teräviä kulmia. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
oho hj-61 lyhennys | maket3 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.12.2011 18:49 |
hj:n lyhennys | vexi4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.01.2011 19:01 |
hoijakan lyhennys.. | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2006 19:17 | |
cruiserin lyhennys | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.01.2005 14:47 |