![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sähköpenkin/vaihtoreleen kytkentäongelmaaTuli ostettua tollanen edukas recaron jakkara jossa on ikävä kyllä sähköllä selkänojan säätö, muttei nappia sille. Penkki on jostain invarullatuolista tms., jossa ilmeisesti 24v sähköt, mutta penkki on varmaankin 12v. Mukaan tuli pari 24V vaihtorelettä, joissa on joku kytkentä valmiina, jotkut ilmeisesti vastukset ja 4 johtoa on vetästy poikki. Navat 30 menee penkin kahelle eri piuhalle 86:t on vedetty kumpikin vastuksien jälkeen yhteen ja siitä piuha lähtis johonkin 85:t vedetty yhteen ja siitä piuha lähtis johonkin 87a:t vedetty yhteen ja siitä piuha lähtis johonkin 87:t vedetty yhteen ja siitä piuha lähtis johonkin Osaisiko joku viisas kertoa voiko toi kytkis olla sellanen, että ei vaadi 12V jännitettä, vaan toimis 24V sähköillä? Ja miten nuo johdot pitäisi kytkeä katkasijoille ja akulle, että toi toimii?? T:sähkötönmies
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mistä ajatus että jakkara on 12V?
Jos näin on niin 12v syöttö sille tartteis löytää, releet toki toimii suoraan. 30: Virta akulta 86: Herätevirta 85: Maadoitus 87a: Virta ulos ilman herätevirtaa 87: Virta herätevirta kytkettynä
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Koitin googlettaa onko 24v recaroita, muttei löytynyt mitään, niin aattelin että ois 12v. 30-karvat menee penkille, joten toi on ollu jotenkin muuten kytkettynä kuin perus vaihtoreleen kytkennällä, tai niin mä ainakin kovasti luulen.
Viimeksi muokannut Hessu888 : 11.09.2012 20:32 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Raskaskalustopuolel on ainakin 24v jakkaroita.
Toi on lie olt kytketty vaihtamaan moottorien napaisuuden et suunta vaihtuu ja releet normikytkiksee verrattuna eri perin. Piirrä paperille kytkis miten teet, ni on helpompi hahmottaa. Ei mitn rakettitiedettä...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tällainen on ollut kytkis: http://kuvaton.com/k/YMLL.jpg
Olisi kiva tietää mitä tolla on tehty, kun kaikki netistä kaivetut vaihtoreleen kytkennät on jotain ihan muuta kuin tuo. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
sininen ja vihreä, mitkä menee 87a ja 87, on sähköt penkin moottoreille akulta, pitää vielä olla rele, millä kytketään sähköt silloin kun penkin halutaan liikkuvan; siis nuo kuvassa olevat releet vain suunnan vaihtoon, ja "päärele" puuttuu vielä? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jakkaran tyyppi on Recaro Mobility Sitz LT-X ja vaikka ton jännitettä ei netistä löytynytkään, niin kyllä se taitaa olla sittenkin se 24V, kun sillä tuntuu noi rullatuolit olevan. Jos laitan ton ikkunannostimen kytkimen, niin riittäiskö jos laitan noi releet vaan normisti, eli herätteet kytkimen kautta ja jännitteet moottorille, sitten releiden läpi? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Lasinnostimen katkaisija toimis ihan ilman releitäkin, varsinkin kun käyttö on kovin lyhytaikaista, kunhan vaan hommaat semmosen katkaisijan, mikä kestää.
Jostain vanhemmasta laitteesta. Kylhän noi lasinnostimetkin melko virtasyöppöjä on ja hyvin ovat pelanneet ilman releitä aikanaankin. Ja semmosessa 5-napaisessa 2-asentoisessa napissahan se sen napaisuuden kääntää eikä molempoien painamisen mahdollisuuta olekaan eli releet roskiin vaan... Viimeksi muokannut bj45lava : 12.09.2012 09:21 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|