Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2017, 20:43
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Voiko viallinen CV-akseli täristää rattia


Subaru Outbackin toisen etuvetoakselin sisempi suojakumi oli hajonnut. Ajossa ei huomannut mitään, ei täristänyt motarillakaan.

No otin koko akselin irti, putsasin nivelen harmaasta rasvasta, nivel oli helppo avata ja laitoin uudet rasvat ja uuden suojakumin ja paikoilleen.

Noin 100-105 vauhdissa alkaa täristämään rattia kun on ajanut sitä vauhtia pari kolme kilometriä. Jos pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeelle, sama juttu taas. Ja ei lopu ennenkuin hidastaa alle sataseen.

Tarkistin, ettei vanteesta ole irronnut tasapainotuspaloja, ei ole. Puhdistin vanteen ja jarrulevyn vastepinnat. Ei auta.

Mielestäni kasasin nivelen samalla tavalla kuin se oli. Ei sitä väärin taida saada edes kasaan. Kaikki pultit on tiukalla ja pyörän kulman säädön epäkeskopultti iskarivarressa samassa asennossa kuin ennen purkua.

Mitäs nyt, paitsi uuden akselin tilaaminen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2017, 20:55
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

aluvanteissa on sovitus holkkipaikallaa et keskittää vanteen?? takarenkaat eteen sama?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2017, 22:47
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Kyllä voi täristää rattia, voi myös alkaa "vetämään" pois ajolinjalta kun nivel jumittuu johonkin asentoon.
Sen kuntoisella nivelellä ei ole paljon kilometrejä jäljellä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2017, 01:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Taaemmat etutukivarren helat ja tasapainotus/vanteiden suoruus. Kumpaakaan vikaa ei tuo alusta oikein siedä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2017, 05:24
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Huomioikaa


Subarun omat vanteet, ei tartte sovituspaloja.
Ei kai ne nivelet/puslat väljisty sillä aikaa kun käyttää vetoakselia irti?

Sitä siis ihmettelen, mitä siinä saattoi tapahtua?

Viimeksi muokannut HiluxMan : 22.07.2017 08:24
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2017, 08:30
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

sit millaset pannat on vetarin suoja kumeissa riittäskö monet aba lemmarit saada aikaan epätasapainon?.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
J and R CV joints Eskimo Linkit 1 15.03.2012 19:25
Ostetaan luisin keskiöön rattia mauno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.05.2009 20:04
HJ täristää rattia neliveto päällä samid Tekniikka & Jutustelu 1 24.01.2008 13:42
M kuppipenkki, pari rattia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 22.03.2006 07:54
Uaziin rattia vaihtamassa Kupla Tekniikka & Jutustelu 1 22.03.2004 11:44


Sivu luotu: 00:06 (GMT +2).