![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Onko Mazda b2600:ta saanut turbotettunaelikkä nyt vaivaa tommonen asia että mazda b2600 on saanut ausseissa turbolla pitääkö tää väite paikkaa?? jos joku tietää niin kertokoon sen mulle.
Viimeksi muokannut Pauli : 17.05.2011 19:38 Perustelu: otsikko |
|
||||
|
||||
![]()
Otsikko voisi olla hiukan enemmän aiheesta kertova
![]() Esim: Onko Mazda b2600:ta saanut turbotettuna |
|
|||
|
|||
![]()
juu tiedän sen. mutta kun itse olen googlettanut niin ausseista muka löytyy b2600 turbolla muka. jos sitä olisi turbolla niin kai sitä oltaisiin myyty jenkeissä ja täälläkin??
|
|
||||
|
||||
![]()
Koitin ittekkin vähän googlailla mutta eipä sieltä alkuperäistä B2600 turboa tuntunut pienellä istumisella löytyvän. Jälkeenpäin ahdettuja ja ruiskuiksi muutettuja oli. Mutta oppipahan taas uutta kun väittivät sen B2600:n olevan mitsun kannu alkuperältään.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jos oon oikein ymmärtäny ni B2600 kaasari kone on mitsun tekele ja ruisku on mazdan omaa tuotantoa. Ainakin kaasari koneen tilalle käy pajeron 2.5 tiiseli kiulu pikku modauksella.
|
|
|||
|
|||
![]()
joo. mut jos jenkeistä löytyy päästö selvitykset niin sittenhän saisi b2600i täälläkin leimaan. eiks b2600 tehokkain malli ole jotain 130-140 hv??
|
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäiset B2600:set on tosiaan Mitsun koneella (G54B) ja myöhemmät ruiskukoneelliset on sitten Mazdan omia (G6). Tuota G6-moottoria voi (ja pitää) käyttää vertailumoottorina, siinä on 120-121 HV lähteestä riippuen. Netistä löytyy paljon tietoa, mutta ei kovin helpolla.
Tarvittavien verrokki-papereiden saaminen saattaa tuottaa ongelmia, kun maahantuojan kanta kaikkiin tekniikkamuutoksiin on kielteinen... Alkuperäisten korjaamomanuaalien kanssa muutoskatsastus saattaa onnistua, mutta niistäkin puuttuu ko. moottoreiden tehot. Myös pientä ongelmaa noiden opuksien löytymiessä saattaa esiintyä. Lisäksi pitää muistaa kaikki muutkin jälkiturbottamista koskevat säännöt, esim. vähäpäästöisen auton kohdalla. Kannattaa vierailla konttorilla ennen projektin aloittamista. Noi G54B-koneiset on hyviä aihioita jälkeenpäin ahtamiselle, kun ovat ei vähäpäästöisiä ja samaa konetta on löytynyt turbotettuna Mitsu Starionin keulalta. Summitilta löytyy hyllystä mm. Wisecon männät, liekkirengas kansipahvi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tehoista sen verran että ruisku ilman kattia oli 126 heppaa. Katin kanssa muutama heppa vähemmän. Ruisku koneessa oli muutamassa osasessa mitsun merkkiä. Jossain aikoinani näin myytävän turbo mallin nokkapeltiä moiseen??
|