![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() TTB-etuakseli ja akselistomuutoksetTuli pjtk:n myynti-ilmosta mieleen, että onko Broncoissa ja F150:ssä käytetty TTB-etuakseli tyypiltään "jäykkä" vai "erillisjousitettu"? Siinähän on tavallaan pitkät tukivarret, jotka on puolelta toiselle ristissä. Kävisiköhän TTB ns. risukeulan tilalle, eli pysyykö akselistotyyppi samana vai katsotaanko TTB jäykkää akselia vastaavaksi, jos muutoksen vie leimalle? Ei ole tällaista swappia nyt suunnitteilla, mutta olisiko edes mahdollinen riskukeula-leimapeliin? ![]() (kuva lainattu http://www.therangerstation.com/tech.../Dana44TTB.htm)
__________________
Jukka |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä se on ihan selvästi jäykkä erillisjousitettu.
Lue wikipediabn teksti ja sekoa lopullisesti, niin minä tein. ![]() http://fi.wikipedia.org/wiki/Erillisjousitus |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muutamankin kerran oon tuota TTB aksulaa katellu ja miettiny, että onkohan tuossa saatu yhdistettyä risukeulan ja jäykän akselin huonot ominaisuudet vai ne hyvät.
Kyllä tuo on kaikesta huolimatta erillisjousitettu. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse pikku broncon omistaneena mietin samaa, oliskohan tuo jäykkä, että voisi vaihtaa normaalin jäykän akselin.
tulin tulokseen että kyllä tuo erillisjousitettu on, mutta auto vaihtui, jo ennen homman tarkempaa selvitystä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo TTB on hyvintoimiva, ja kestävä, antaa hyvin tasaisen kyydin , paitsi ehkä jos on tuplaiskari malli ja jotkut 5000 Ranchot . Akselihan roikkuu kiinni 4kpl puslalla, joten ei oo mikään ihme härveli .Suht helppo korottaa, ja pidemmillä tukivarsilla saa rutkasti lisää toimivuutta maastoon
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Mielenkiinto heräs
Kuvitellaanpa että toimisi paremmin kuin normaali erillisjousitettu etupää. On helppo korottaa jne...
Jos vaihtaisi normaalin erillisjousitetun auton alle, jonka mallisarjassa ei jäykkää akselia tuollaisen akselin, mitä mieltä katsastaja olisi tuosta? Jousitustyyppihän ei muuttuisi erillisjousituksesta miksikään. Millähän välityksillä noita saa ja mikä raideleveys? Esimerkiksi Pajeroiden omistajille voisi toimia ratkaisuna jousikorotuksen tekemiseen joustot säilyttäen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HDJ 80 etuakseli | Killer-Wo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.08.2010 12:09 |
Myydään / Vaihdetaan BJ-42 etuakseli | PikkuF | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 22.11.2009 19:08 |
Ostettu Hj 60 etuakseli | JuuPeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.04.2009 12:32 |
M: LJ:n etuakseli | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.10.2007 11:31 |
o: etuakseli 80 hdj | mixut | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.08.2007 14:32 |