Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2010, 11:43
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Taas orbitrol 4-pyöräohjaussovellus


Pihatraktoriin tekeillä 4-pyöräohjaus yhdellä Sampo rosenlewin orbitrollilla. Taka-akseli hieman kiikkuva.

Suht tasaisen ohjausken saamiseksi, onko ainoa järkevä vaihtoehto pistää sylinteri rungolle pitkittäin ja L-raudoilla liike etu ja taka-akseleille? Onnistusko joku sovellus, jolla sais molempiin päihin sylinterit.

Kysymys siis, miten saa jaettua virtauksen tasaiseksi etu ja taka akselin välillä ?

Molemmissa päissä T4 transporterin etunavat, joten liikeradat tulee aikalailla symmetrisiksi.

tarkotuksena laittaa yks isompi pumppu, josta otetaan myös ohjauksen öljyt.

Romuista kuvaa tuolla.

http://lh5.ggpht.com/_v2Fe1g2x55g/TO...MRCA/Sampo.jpg


Viimeksi muokannut tonic : 20.11.2010 11:48
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2010, 11:54
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

kuten tuolla ostopalstalla ni virtauksenjako moottorilla pitäis onnistua, eli periaatteessa kaksi pumppua joihin öljy tulee yhdestä ja jakautuu kahteen osaan joka kierroksella samassa suhteessa pumput siis on samalla akselilla joten virtausten pitäisi pysyä samana kokoajan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2010, 12:00
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Kustannukset?


Mistäs tollasta virtauksenjakomoottoria löytäs käytettynä? tai halvalla.

Pitää vaan saada pyörät paikalleen ensin, niin näkee liikeradat ja saa laskskeltua nippeleiden kokoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2010, 11:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kytkemällä sylinterit sarjaan saat teoriassa tuon aikaan,tosin pitää tiivisteet olla viimeisen päälle kunnossa,muuten muuttuu sylinterien keskinäinen asento.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.11.2010, 11:58
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kytkemällä sylinterit sarjaan saat teoriassa tuon aikaan,tosin pitää tiivisteet olla viimeisen päälle kunnossa,muuten muuttuu sylinterien keskinäinen asento.
ei onnistu kääntyy aina ensin se puoli joka helpommin kääntyy eli suoraa ajo voipi olla mielenkiintoista
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.11.2010, 12:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Miten se sarjaan kytketyssä pystyy muka noin liikkumaan?Kun ensimmäiselle,vaikka etusylinterille,tulee öljy orbilta ja sylinteristä lähtevä paluuöljy menee takasylinterin halutulle puolelle,josta taas paluuöljy orbille.Eli se öljymäärä joka etusylinteriltä lähtee,käyttää takasylinteriä.

Minun ymmärryksellä ilman tiivistevikaa ei sylinterit voi liikkua eri tahtiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.11.2010, 12:14
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

äkkiä mietittynä vois kyllä toimiakki
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2010, 19:05
tonic tonic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: KVL
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Miten se sarjaan kytketyssä pystyy muka noin liikkumaan?Kun ensimmäiselle,vaikka etusylinterille,tulee öljy orbilta ja sylinteristä lähtevä paluuöljy menee takasylinterin halutulle puolelle,josta taas paluuöljy orbille.Eli se öljymäärä joka etusylinteriltä lähtee,käyttää takasylinteriä.

Minun ymmärryksellä ilman tiivistevikaa ei sylinterit voi liikkua eri tahtiin.



AIVAN!!! Jappi sen tiesi...

Sain Käsiini kaaviot kolmesta erilaisesta Sovelluksesta, jota käytetään esim kaivinkoneissa, jonka merkki on JXX. En kerro merkkiä =)

Kaavioissa kiinteä 4ws, 4ws lukittavalla kakkosakselilla ja 4ws rapuohjauksella.

Ja yksinkertaisin niistä kiinteä 4ws, joka mulle tulee, on kaksi sarjaankytkettyä sylinteriä. Sylinterien välillä on tasausventtiili, josta ilmeisesti huolloissa korjataan mahdolliset heitot. venttiili auki. pyörien suuntaus ja venttiili kiinni.

Rapuohjaus tarvii läpityöntävät sylkyt+lukkoventtiilit. Siihen mulla ei ole tarvetta.

Nyt pitäis sitten Löytää oikeat kaksitoimi sylinterit Danfoss osp-80 150-001 perään.

-Identtiset,
-160mm iskua ja tavoitteena riittävän nopea ja kuitenkin kevyt ohjaus. Mielestäni pihakoneessa, joka kulkee max 40kmh ~ 4 kierrosta laidasta laitaan olis hyvä. 600kg nostovoima haussa, eli etuakselilla saattas olla noin tonni painoa pahimmillaan. Jaksaako Toyota camryn omalla pumpulla käyttää tollasta orbia? Sain kyllä orbin mukaan virtauksen jakoventtiilin, jolla ryöstetään orbille pääpumpulta öljyt. Ajattelin laittaa vaan yhden isomman pumpun, jolla hoidetaan etukauha, ohjaus ja mahd.työkoneen lisähydrauliikka. Öljytila ei ole oleellinen, saapahan perään painoa, jos öljyä tulee es. 60 ltr.


Kellään tollasta pakettia olemassaan missään? mitä kokoa kannattas sylinteriin laittaa. Pieni on nopea, mutta samalla heikko....

Viimeksi muokannut tonic : 06.12.2010 19:12
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2010, 21:25
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Orjasylinteri


Hoituu kahdella tavallisella sylinterillä, ku toisen tilavuus on toisen männänvarren tilavuuden verran pienempi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Orbitrol+sylinteri PL O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.11.2010 15:47
Ostetaan Orbitrol 4-pyöräohjaus tonic O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 13.11.2010 23:43
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Orbitrol Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2010 21:21
Ostetaan Orbitrol härdelli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.04.2009 16:19


Sivu luotu: 13:02 (GMT +2).