![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Akselilukon toimintaperiaateIltaa ! Haaveilen akselilukkoa Nivaan ja tekijäkin saattaisi olla tiedossa mutta ongelma on seuraavanlainen : Olen nähnyt valokuvia lukoista joissa on siirtohaarukka vaihteistojen tapaan. Tätä siirtohaarukkaa käytetään sitten kuvien perusteella joko vaijerin sähkön tai paineilman avulla.Mitä tämä siirtohaarukka siirtää lukon kytkemiseksi ? Eli olisiko jollakulla periaatepiirustusta tai jopa räjäytyskuvaa jonkun oikean maasturin akselilukosta ? Kiitos ! Nyypi Kurikasta
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ite tekemisestäki on moni puhunu, mutta ei oo viä kuvia näkyny...
Paitsi kemppilukosta, mutta se ei ole kytkettävä, kuin kerran. Nivamiehet palstalla vois kertoa löytyykö mitä valmiita lukkoja ja mistä. Lukon toimintaperiaatteesa saa paremman kuvan kun kattelet linkin osumia: http://www.google.fi/images?hl=fi&q=...og&sa=N&tab=wi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Junnikkalalta Oulusta on joskus saanu Ladaan lukkoja ja varmaan saa vieläkin, ei vaan tänään toimi sivut.
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/hinnasto.htm Lainaa: Lada 5,1 perävälitys……………………….500,00 Ladan lukko………………………………..600,00 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
huhujen mukaan joku fiatin kitkalukko kävis nivan perään mutta ei oo varmaa tietoa
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Muutama kuva jos apua.. Karkasun kanssa kannattaa olla tarkkana ps. repullisen noita osia teettänyt
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hei !
Erittäin paljon kiitoksia hyvistä linkeistä.Baxxter räjäytti tajuntani erittäin hyvällä toimintaselostuksella...vieläkin keräilen aivonpaloja lattialta ! Mutta nyt offi-osku lisää tietoa, mittoja , missä teetit osia,onko vakiovetareihin vain jatkettu pooria? Eikö haljennutta holkkia voi tehdä pidempänä/kasvattaa halkaisijaa ? Näin aluksi...? LISÄÄ KUVIA! (Tein jakiksen välitystä puolitoista vuotta, kun kukaan ei tiennyt mitään.Kun sain sen valmiiksi ,totesin että oli helppo nakki kun vain olisi ollut ennemmin neuvojia.Nyt olisi mukava päästä joutuisammin liikkeelle! Kiitoksia! Nyypi Kurikasta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toinen vetoakseleista lukitaan tasauspyörästön kuoreen, jolloin vetoakselit pyörii aina samaa nopeutta lautaspyörän kanssa.
Alkuperäislukoissa toisessa vetarissa pitkä poori, jossa siirtohaarukka liikuttaa lukkoholkkia. Holkin päässä hampaat jotka vastaavat tasauspyörästön kyljessä oleviin hampaisiin. Arb:n paineilmalukossa sama homma on tehty tasauspyörästön sisällä lukitsemalla poskiratas kuoreen.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
||||
|
||||
![]() Siinä on oikeen räjäytyskuva vähän kärsineestä toyotan lukosta. Vasemmalla tasauspyörästön pääty, oikealla lukkoholkki. Ja arbbi osina. Suurin osa on tasauspyörästön kuori, jossa näkyy musta lukitseva holkki. Pohjalla näkyy hampaat. Oikealla puolella näkyy toisessa poskirattaassa lukkohampaat johon lukkoholkki pyydettäessä osuu.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vnt ahdin, toimintaperiaate yms. | jkholma | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 10.02.2009 07:08 |