![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Beadlock ja renkaiden keskitysVähän sellasta ongelmaa renkaiden kanssa et meinaa paikat tippuu suusta. Kysymys onkin että onko boggerin kyljessä olevat "rinkulat" aina keskitetty että niihin voisi verrata mittaa kehästä? Vai miten sen 100% keskittämisen saa tehtyä? Silmämääräisesti ei pitäisi paljon heittoa olla mutta jympyttää aika vittumaisesti. Eikä vanteetkaan oo kierot vaikka sitä epäilin ekana. Nostettu auto pukeille ja ajettu testiä tallissa. Näyttäisi että yhdessä takarenkaassa aika paljon heittoa mutta liekö se säteilisi eteen ja aiheuttaisi ohjaukseen jytkytystä. Pukeillakin paikallaan suditellessa tuntuu kun auto jytkyttää. Tämä kyseinen rengas jossa heittoa oli yksi ostamastani sarjasta ja on täysin "uusi" ellei sitten ole joku sekundamalli. Yksi vaihtoehto olisi taas lisätä painoja renkaisiin eli ostaa vähän lisää kuulia kun niitä on aina renkaanvaihdoissa jäänyt tallin lattialle. Tosin toi yks takarengas täytyy ekana tarkistaa mutta tuntuisi kuitenkin että etupäässä se vika olisi. Tätäkään ongelmaa ei vanhojen boggereiden kanssa ollut samoilla vanteilla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mites onnistuis jos sorvais sopivan muovirenkaan pulttien ja renkaan väliin?
Aluksi muutama pinnapultti vanteeseen ja laittaa sen muovirinkulan niiden ja renkaan väliin. Pulttaa ulkokehän kiinni lopuista rei'istä ja sitten vaihtaa pinnapulttien tilalle pultit? Luulisi sen muovirenkaan jotenkin siellä auttavan keskitystä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
joskus nähny kuvia jossakin että sisäkehässä on sellanen vaste tai pieni olake joka on oikeen kokonen renkaan reunaan, siis siihen osaan johon normaalisti tubeleksena rengas asettuu. onko se jalka nimeltään? se ei vaan taida olla mahdollista ellei pulttijako ole hiukan pienemmällä kehällä kuin meikäläisissä malleissa tuppaa olemaan. tai sit oon nähny unta..
mutta voihan tän kokoluokan kumeissa varmaan olla kumiakin hiukan epäkeskeinen määrä jossakin kohtaa jossakin yksilössä. eikö 37":kin paina liki 40kg? |
#4
|
|||
|
|||
![]() ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ookko koittanu kääntää sitä rengasta joka tuntuu hypyttävän,nii 180 astetta eri kohtaan?
Jos sattuu vanteen ja renkaan heitto samalle sivulle niin saattaisi korjaantua tuolla. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ite kun teetin omat kehät, ni piirsin kuvaan kuusi kappaletta 8mm reikiä jotka ovat kumille sopivalla säteellä. Näihin reikiin löin putkisokat keskitystä hoitamaan. Ja ainakin omasta mielestä pelas kun ajatus, eikä mee materiaalia.
![]() Pari epäselventävää kuvaa... Reijät näkyvissä. Pari sokkaa. Noin ikkäästi.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
RENKAIDEN NASTOITUS | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 07.11.2013 18:55 |
renkaiden liimaus | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.06.2010 14:07 | |
LJ:n ohjausvaihteen keskitys | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.04.2009 16:08 |
renkaiden sopivuus HJ:hin | akke | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.03.2005 08:16 |
renkaiden leveydestä | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.02.2005 21:23 |