![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hdj 4,2tdiNoni alkaa 400thkm lähestyä hdj80 ja t-belt valo syttyi tauluun,tarveisi siis alkaa tekemään jakopää remonnttia? mutta mitä sinne tarvii hihnan lisäksi vaihtaa(?kiristimet?vesipumppu?mitä ?),ja saako osia motonetistä ja millä hinnoilla olette osat saaneet jos olette ostaneet toyota liikkestä. Kyllä kai hihna olisi hyvä vaihtaa niin saisi ehkä myytyäkkin paremmin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kiertokangen laakerit tais olla kaikkein kriittisen kohta tuolla kilometrimäärällä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja moponetistä löytyy. vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=30-9394 jakohihna: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=25-5201
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eli onko kiertokangen laakerit paha vaihtaa?ja tuleekos hintaa remontille?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
näin ainakin itse tein kun tuohon omaani ne laakerit uusin ja muutama liuska oli jo aika huonossa kunnossa... laakerit hommasin silloin SLCK palstalla vaikuttavalta timop nimimerkiltä... itse tehtynä tuo remontti ei maksa paljon mitään , laakerit ja vähän menee sitten silikoonia öljypohjaa takaisin laitettaessa... ja tietenkin momenttiavaimen tarvii kans... momentti on sitten annettu venakopan kannessa. samaan syssyyn kannattaa ainakin mun mielestä vielä sitten tarkistaa / säätää venttiili välykset. mittaa välykset ja lätkät vaihtaa sitten nätisti kun käyttää nokka-akselin irti niin ei tarvi taistella kun sitä erikoisavainta ei kuitenkaan löydy hyllystä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo o,autonostimella touhutaan ni ei tarvi niin paljoa kumarella,mutta saako laakerit ja liuskat motonetistä kun löysin vaan 4,0 laakerit.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Kiertokangen laakerit ja paineventtiilit.
HDJ:ssä kiertokangen pultit kiristetään momenttiavaimella ensin perustiukkuuteen ja sitten asteet päälle.
(en muista tarkasti, olikohan jotain suuruusluokkaa 37Nm ja 90 astetta, voi olla jotain muutakin TARKISTA!) ja jos meinaat tehdä homman aivan viimmeisen pilkun tarkkuudella, niin silloin pitää purkaa kone ensin ja laskea merkit jokaisesta laakerista sekä kiertokangesta että kaulalta ja tilata laakerit sen mukaan. on muistaakseni noin 5 eri vahvuutta std:nä Homma hoidetaan yleensä "yleissarjalla" ja sekin on normikäyttöön hyvä. Kun öljypohja on irrallaan, itse tarkastaisin mäntien öljysuihkujen paineventtiilit.(ne pultit joilla suihkuputki on kiinni lohkossa) samat venttiilit kuin mm. 2L koneissa, joista jouset ovat usein poikki-> tyhjäkäynnillä paine alhainen ja sylinterit kuluu epätasaisesti. p.s kiertokangen pultit on erikoiskannalla, ainakaan tavallinen 6-kulmahylsy ei toimi, itselläni bilteman "multi kanta" hylsysarja. Ja öljypohjassahan ei ole muuta tiivistettä kuin silkoni, jos alkuperäinen niin voi olla työläs saada irti. ja öljyt kannattaa laskea koneesta pois jo edellispäivänä, valuu huomattavasti vähemmän silmille. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota Hilux 2,2TDI intercooler rahapulan takia nopeasti! | OspreY | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.06.2009 12:02 |