Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2010, 13:07
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hdj 4,2tdi


Noni alkaa 400thkm lähestyä hdj80 ja t-belt valo syttyi tauluun,tarveisi siis alkaa tekemään jakopää remonnttia? mutta mitä sinne tarvii hihnan lisäksi vaihtaa(?kiristimet?vesipumppu?mitä ?),ja saako osia motonetistä ja millä hinnoilla olette osat saaneet jos olette ostaneet toyota liikkestä.

Kyllä kai hihna olisi hyvä vaihtaa niin saisi ehkä myytyäkkin paremmin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2010, 13:26
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Kiertokangen laakerit tais olla kaikkein kriittisen kohta tuolla kilometrimäärällä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2010, 14:06
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Noni alkaa 400thkm lähestyä hdj80 ja t-belt valo syttyi tauluun,tarveisi siis alkaa tekemään jakopää remonnttia? mutta mitä sinne tarvii hihnan lisäksi vaihtaa(?kiristimet?vesipumppu?mitä ?),ja saako osia motonetistä ja millä hinnoilla olette osat saaneet jos olette ostaneet toyota liikkestä.

Kyllä kai hihna olisi hyvä vaihtaa niin saisi ehkä myytyäkkin paremmin.
kiristintä ei oo pakko vaihtaa jos laakeri on kunnos, vesipumppu kannattaa vaihtaa jos yhtään välystä laakeris koska jakopään takakopan joutuu purkaa vesipumppuu vaihdettaes.. itse vaihdoin jakohihnat vaihdon yhdeydes vesipumpun ku oli välystä laakeris.

ja moponetistä löytyy. vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=30-9394
jakohihna: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=25-5201
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.02.2010, 14:20
JD-power JD-power ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.02.10
Sijainti: Salo
Viestit: 4
Perusasetus

Eli onko kiertokangen laakerit paha vaihtaa?ja tuleekos hintaa remontille?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.02.2010, 16:14
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JD-power Näytä viesti
Eli onko kiertokangen laakerit paha vaihtaa?ja tuleekos hintaa remontille?
ei oo paha rasti, muutama tunti kaikkineen, tunkkaa auton keulan rungosta kunnolla ilmaan (niin, että rattaat enää vähän hipsii maahan) ja kunnon pukit runkopalkkien nokkaan ja laskee keulan niiden varaan... niin silloin öljypohjan saa pois purkamatta mitään muuta tieltä pois...
näin ainakin itse tein kun tuohon omaani ne laakerit uusin ja muutama liuska oli jo aika huonossa kunnossa...
laakerit hommasin silloin SLCK palstalla vaikuttavalta timop nimimerkiltä...

itse tehtynä tuo remontti ei maksa paljon mitään , laakerit ja vähän menee sitten silikoonia öljypohjaa takaisin laitettaessa...
ja tietenkin momenttiavaimen tarvii kans... momentti on sitten annettu venakopan kannessa.

samaan syssyyn kannattaa ainakin mun mielestä vielä sitten tarkistaa / säätää venttiili välykset. mittaa välykset ja lätkät vaihtaa sitten nätisti kun käyttää nokka-akselin irti niin ei tarvi taistella kun sitä erikoisavainta ei kuitenkaan löydy hyllystä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2010, 18:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo o,autonostimella touhutaan ni ei tarvi niin paljoa kumarella,mutta saako laakerit ja liuskat motonetistä kun löysin vaan 4,0 laakerit.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2010, 00:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kiertokangen laakerit ja paineventtiilit.


HDJ:ssä kiertokangen pultit kiristetään momenttiavaimella ensin perustiukkuuteen ja sitten asteet päälle.
(en muista tarkasti, olikohan jotain suuruusluokkaa 37Nm ja 90 astetta, voi olla jotain muutakin TARKISTA!)
ja jos meinaat tehdä homman aivan viimmeisen pilkun tarkkuudella, niin silloin pitää purkaa kone ensin
ja laskea merkit jokaisesta laakerista sekä kiertokangesta että kaulalta ja tilata laakerit sen mukaan.
on muistaakseni noin 5 eri vahvuutta std:nä
Homma hoidetaan yleensä "yleissarjalla" ja sekin on normikäyttöön hyvä.

Kun öljypohja on irrallaan, itse tarkastaisin mäntien öljysuihkujen paineventtiilit.(ne pultit joilla suihkuputki
on kiinni lohkossa) samat venttiilit kuin mm. 2L koneissa, joista jouset ovat usein poikki-> tyhjäkäynnillä paine alhainen ja sylinterit kuluu epätasaisesti.

p.s kiertokangen pultit on erikoiskannalla, ainakaan tavallinen 6-kulmahylsy ei toimi, itselläni bilteman "multi kanta" hylsysarja.

Ja öljypohjassahan ei ole muuta tiivistettä kuin silkoni, jos alkuperäinen niin voi olla työläs saada irti.
ja öljyt kannattaa laskea koneesta pois jo edellispäivänä, valuu huomattavasti vähemmän silmille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota Hilux 2,2TDI intercooler rahapulan takia nopeasti! OspreY O/M/V Ajoneuvot 0 27.06.2009 12:02


Sivu luotu: 05:06 (GMT +2).