![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Linja-auton määritelmäTervehdys! Mitä esteitä on saada isohko maasturi linja-autoksi (1+9 hlö)? Välttyisi autoverolta tuotaessa ulkomailta, mutta onko M1 ajoneuvon muuttaminen M2-luokkaan tekninen mahdottomuus? Voiko luokkaa jälkeenpäin muuttaa takaisin ilman veroseuraamusta?? Eikös linjureilla ole katsastus 2x vuodessa ja muuta epämukavaa... sekä tietenkin E-kortti ym... mutta mikä on periaate ja este M1 auton saamiseksi M2-luokkaan? Tällaisia vain mietin, kun ei taida oikein hautausautoakaan enää verovapaana saada, eikä oppiarvo eläinlääkintäauton ajamiseenkaan riitä. TT
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäinen este on jo se että mihin isohkoon maasturiin saa kymmenen istumapaikkaa? Chevy Suburban ja Ford Excursion lienevät ainoat vaihtoehdot, mutta ovat isoja. Molempia on käsittääkseni saanut 8 tai 9 paikkaisena.
Finlexiä selaamaan, sieltä löytyy pykäliä ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joskus itse mietin samaa.
Mielestäni ei pitäisi olla ainakaan mahdotonta. 9 matkustaja paikkaa pitäisi löytyä ja siitä ne vaatimukset sitten lähtee,on veto pistettä,hinausvaijeria, ym. mitä nyt maasturista löytyy muutenkin. Ja ajokortiksi vaaditaan D1 vähintään(16 paikkaa tai alle) ja jos ei sitä ennestään ollut niin sen suorittaminen taitaa olla tällä hetkellä hieman työlästä(ammattitutkinto kaiketi). Sitten lisäriemuna tulee se että sillä ei kaiketi nykyään saa ajaa tyhjiltäänkään ilman ko.korttia,eli kuskit on aika vähissä. Vakuutukset saattavat olla paikkakunnasta riippuen yllättävän suolaiset,eli saattaa mennä jopa ha:n dieselveron kanssa yksiin(tosin bonukset auttaa tässä). Katsastus on kerran vuodessa. Mutta mikä parasta kun otat liftarin esim.kaupunkialueella pysäkiltä kyytiin niin sinulla on etuajo liittyessäsi takaisin muun liikenteen sykkeeseen(tosin tuon kokoisella maasturilla on muutenkin). ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pitkiä (110") Land Rover Defendereitä löytyy ainakin Englannista valmiiksi 10 paikkaisina.
Ja saahan Defeä 130" akselivälilläkin. Kait nyt normaali (pitkään) maasturiin mahtuu 10 paikkaa,kun kerran lyhyeen MB Vitoon tai takamoottoriseen VW Transporteriin? Ison (12m/15000kg) D1 bussin vakuutus on 10% bonuksilla Hämeenkyrössä noin 650€/vuosi,tuskin se kalliimpi olisi pienemmässä "linja-autossakaan"? Yksityiskäytössä olevissa linja-autoissa katsastus on ainakin vain kerran vuodessa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tätä Defeä minäkin mietin, kun niitä on vähän väliä 9 paikkaisina ja eteen saisi keskipenkin. Se olisi sitten siinä.
Mutta, miten on veroseuraamukset sitten jos sen palauttaa henkilöautoksi? Käykö niin kuin huoltoautossa - eli kohtuuton verotus jos muuttaa myöhemmin? TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos ei ole ammattipätevyyttä niin ei saa kuljettaa muita kuin samassa taloudessa asuvia oman perheen jäseniä.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Linja-autot katsastetaan kerran vuodessa, tuo 2x on joltain viime vuosikymmeneltä peräisin. Ja kortti tosiaan loppuu yleensä kesken... = unohda |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Linja-auton penkki | rhm | O/M/V Muut | 0 | 04.06.2009 19:02 |
M/V: Linja/kuorma-auton nastarenkaat | Hippo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 02.01.2008 23:38 |
Huoltoauton määritelmä? | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 04.11.2007 12:36 |
M: Linja-auton penkkejä | maraX | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 26 | 10.12.2006 20:20 |
PTO:n määritelmä | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 01.01.2004 21:21 |