Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2010, 23:59
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Volvo C303 ja 123ignition


Tervehdys.

Tiedustelisin kokemuksia moisesta laitteesta Volvoon: kokemuksia ja mistä hankittu ja millainen asennus tehty jännitteen alentamista varten ja vielä puolan suhteen.
Eli kohteena alkuperäinen Volle 24V sähköt B30 koneella.

Kaikenlaiset muutkin kokemukset laitteesta kiinnostaa... löytyisköhän vaikka UAZ:iin sopivaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2010, 09:00
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Toimii


Hyviä kokemuksia on, varsinkin alakierroksilla huomattavan positiivinen vaikutus. Tilasin muistaakseni suoraan valmistajalta koska suomalainen jälleenmyyjä oli silloin lomalla, tjsp. Tein jännitteenalentajan ite regulaattorista ja vastuksista, virta mitä tarvitaan on pieni joten mitään 8A värkkiä ei tarvita. Puola on mulla vielä vakio mutta sen vois vaihtaa parempaan - toimii silti nykyiselläkin mainiosti.

Asennus on suoraviivainen ja helppo, ohjekin tais tulla mukana. Jakaja ei ole vedenpitävä joten siinä suhteessa ei tule parannusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.07.2010, 09:15
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Komppaan edellistä. Moinen laitos ollut jo vuosia käytössä ilman ongelmia.
Mulla tulee sähköt kaupalliselta jännitteenalentimelta kun semmoinen oli jo valmiina, vakiopuola toimii ilman murhetta kuten "kany" vastasikin.

Hieman kallishan tuo on.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2010, 11:26
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Mä tahdon kanssa kärjettömän sytytyksen.


Jännitteen alennuksella tässä tarkoitettaneen 24V -> 12V, vai mitä? Itsehän en sellaista siis tarvitsisi, kun on jo valmiiksi 12V.

Kun on kallis, niin mistä saisi halvimmalla? Ja onko noissa jotain eroja?
Nopeasti löytyis surffaamalla ainakin seuraavat mallit: Ignitor, 1-2-3 Ignition ja Crane.
Vieläkö löytyy muita vaihtoehtoja?

Tuolle 1-2-3 Ignitionille ei löydy varsinaista maahantuojaa niiden omilta sivuilta.
Ruotsissa olisi lähin myyjä heidän mukaansa: http://www.123ignition.se/buy.php
Ja siellä se maksaisi 3900 kruunua: http://www.123ignition.se/produkter.php?id=77
Tuollahan näyttäisi olevan myös asennusohje: http://www.123ignition.se/pdf/123B30.pdf

Crane 700 tai 3000 malleja näyttäisi saavan Pohjanmaalta: http://www.lautamakimotorsport.fi/
700-malli 135€ ja 3000-malli 175€ Pohjanmaalla. Uudet puolat samasta paikasta 60 - 100€.
700-malli 126€ täällä: http://www.bjorkmotorsport.com/index...14eaa2e1a9fc76
Crane malleihin näyttäisi löytyvän ohjeita myös runsaasti: http://cranecams.com/pdf/90002000a.pdf

Opelclubin keskusteluista löytyis tällainen:
************************
suositukset:
- xr700 + ps40 riittää n 200hv asti (vastaa autotehtaiden vakiokärjetöntä teholtaan)
- xr3000 sytkä + ps/lx 91 puola, riittää n 300hv autoon
************************

Ignitor löytyisi täältä:
http://www.freetechnics.fi/karjeton.htm
http://www.aircooled.fi/shop/index.p...&direction=ASC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.07.2010, 12:09
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Joo, jännitteen alentaja tarvitaan jos järjestelmä on 24V, muulloin ei tarvi värkätä.

1-2-3 on kallis mutta siinä tulee koko jakaja uutta. Keskipakokäppyrät on ohjelmoitu jakajaan eri moottorityypeille (B30A / B30E / Penta / TGB...) ja eri polttoaineille (E85, E95, ?). Noissa muissa kärjettömissä on ymmärtääkseni "vain" kärjet korvattu puolijohdekytkimellä ja käytetään alkuperäsiä keskipako- ja alipaine-ennakoita?

Suomen jälleenmyyjä oli joku Sitikkaharrastaja mutta hän vain välitti tilaukset suoraan valmistajalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2010, 12:19
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Lisää vaihtoehtoja


ACCU-FIRE maksaisi vain 50,- täältä: http://www.hotcars.net/loadframe.asp...d/prod1180.ASP

Tuo pienemmällä vaivalla tehty kärjetön olisi kai helpompi palauttaa kärjelliseksi, jos elektroniikka hajoaa.

Viimeksi muokannut ismo : 28.07.2010 12:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VOLVO c303 sam71 O/M/V Ajoneuvot 14 04.09.2010 08:46
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
v: volvo c303 -78 deadmw O/M/V Ajoneuvot 14 31.07.2007 09:14
M: Volvo C303 Paavo O/M/V Muut 0 06.03.2004 22:55
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 16:41 (GMT +2).