Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2009, 15:25
t0m1 t0m1 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.10.09
Sijainti: BayCity
Viestit: 9
Perusasetus

-91 4runner V6 käynnistymisongelmia


Aluksi tervehdys uudelta jäseneltä kaikille!

Ja sitten vinkumaan vinkkiä:
Eksyi käsiin vilenin malliin -91 4runner 3l V6. Ajattelin hävittää suoraa päätä mutta ajettuani vehkeen kotiin oli mieli muuttunut tyystin

Ongelma yksinkertaisesti kylmäkäynnistys: sahauttaa pirusti,puskee bensaa raakana putkeen eli selkeästi saa liikaa bensaa.No normijuttua tähän asti..kun vihdoin käynnistyy ja lämpeää ei tietoakaan mistään viasta.Käynnistyy liki avaimia kilistämällä,ottaa kierroksia normaalisti,ei bensan hajua,ei ylimääräisiä kilinöitä koneesta eli auto täysin kunnossa.Käynnistyy täysin normaalisti myös jos pitää jonkin aikaa lohkolämppärissä.

Entinen omistaja sanoi luopuessaan että siellä olisi joidenkin venttiileiden säätö pielessä (eli kantaa niiden lie pitäisi kun raakaa bensaa putkeen työntää) mutta miten ihmeessä auto korjaantuu lämmittäessä? Ja mitään venttiilien rapinaa ei koneesta kuulu saati muuta ylimääräistä.

Itsestä tuo venttiilihomma kuulostaa aika epätodennäköiseltä,ennemmin epäilisin lämpötila-anturia,viallisia ruiskusuuttimia...tai..? Voisko olla jopa niin simppeliä kuin tulpat..

Mutta mitä antavat tuomioksi 4runner/toyo miehet tähän? Saattaa olla että unohdin kertoa jotain olennaista mutta lisätietoa tarvittaessa. JA kiitokseni jo etukäteen!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2009, 15:43
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

tervehdys vaan sinnekin ja tervetuloa palstalle

meillä on ollu jo 2 vuotta emännän kauppakassina runneri ja mitään kylmäkäynnistysongelmia ei oo ollu mut toisaalta esim.tulpat on vaihdettu 10tkm välein.. ja nyt kun tuo tulppien vaihtoväli alkaa olla taas ajankohtainen on auto alkanut nykiä tasaiseen kiihdytettäessä..

ja siit kylmäkäynnistysrikastimesta tai mikä nyt onkaan, niin kyllä tuo meidän auto aina käyntiin lähtee hyvin mut varmaanki aika paljon se sitä lisäbensaa antaa ku tuo käy ainaki minuutin tai pari lähes 2000rpm..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2009, 06:35
Onki:n Avatar
Onki Onki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: kuopio
Viestit: 96
Perusasetus

itsellä sama vika! seisoi pitkään ja sen jälkeen ei oo pelannu
itse mietin "ryyppyä" kun muuten pelaa normaalisti? vielä tuossa on akut riittäny sahata
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2009, 12:34
t0m1 t0m1 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.10.09
Sijainti: BayCity
Viestit: 9
Perusasetus

Onko ihan samat oireet?

Sen tiedän että tuo oli ollut merkkihuollossa (valohoidossa?) ja siellä oli ventiileitä säädetty, MUTTA ed.omistajan mukaan olivat siellä sanoneet ettei niillä ole sopivia paloja että olisivat saaneet "ihan kohdalleen"

Tämän jälkeen oli kuulema toiminut jonkun aikaa. Mutta miksi ihmeessä maksaa työstä jota ei oltu tehty loppuun jos ei ollut sopivia paloja?? Merkkihuollossa

Yhäkään en jaksa uskoa tuohon venttiilivikaan...no ennenkuin joku sen täällä sanoo sitten on vissiin uskottava vaikka ei mahdu päähän nyt millään noiden oireiden perusteella..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.10.2009, 17:47
Onki:n Avatar
Onki Onki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: kuopio
Viestit: 96
Perusasetus

samat oireet.. vika on jossain rikastinpiirissä uskoisin en ole itse jaksanut vielä tutkia. ei se ainakaan itsekseen poistu vuodenpäivät tehnyt samaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.10.2009, 22:48
t0m1 t0m1 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.10.09
Sijainti: BayCity
Viestit: 9
Perusasetus

Hmm...eikös rikastinpiiriä tms ohjaa ruiskun ohjausboxi joka saa taas tiedon moottorin lämpötila-anturilta? JA missä tuo anturi runnerissa sijaitsee? Siinähän on erikseen tietty lämpömittarin anturi ja sitten tuo ohjausanturi ja niitä on vissiin neljää erilaista?

Ja kiitoksia vastanneille,lisää arvauksia/tietoa kaivataan

T
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 4Runner 3.0 V6 -90 Hammer__ O/M/V Ajoneuvot 2 27.05.2009 14:35
Myydään 4RUNNER -90 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 03.04.2009 22:52
Myyty 4Runner Vm -90 3.0 V6 Offijäbä O/M/V Ajoneuvot 0 04.03.2009 12:04
4runner EEmeli121 Tekniikka & Jutustelu 6 08.08.2007 22:21
M.4RUNNER O/M/V Ajoneuvot 10 20.03.2006 21:47


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).