Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2009, 13:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kysymyksiä 4runnerista


terve

haulla etsinyt tietoja kysymyksiini mutta eipä ole oikein tärpännyt.

Toyota 4runner 2.4 td tai 3.0 td on hakusessa josta on ajan kanssa tarkotus rakentaa maastoon soveltuvampi kampe.

Onko ylipäätään hyvä aihio maasturin rakentamiseen? vai olisko pajero, land cruiser yms parempi vaihtoehto?

Tekniikan osalta "heikkoja" kohtia ?

mitenkä toi 2.4 td jaksaa pyörittää esim 30" renkhajia (hitaalla puolella varmasti) mutta maantie ajossa?

osia tuntuu olevan myynnissä ihan hyvin tollaseen 4runneriin ja eikös tekniikkakin perustu pitkälti hiluxiin.



foorumia tullu nyt jonkin aikaa selailtua satunnaisesti anonyyminä ja eilen tuli rekisteröityä, mutta en silti pysty lähettämään viestiä kun olen kirjautunut ? no ei voi mittää, mutta asiaan...

T-10

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2009, 20:26
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

2,4TD on laiska ja 3.0 TD 4Runnereissa on ilmapatja hinnassa. Yleensäkin runnerit on ylihinnoiltetuja ja varsinkin noi 2,4 litran TD:t. Puhumattakaan 3 litran pensakoneellisista.

3Litrainen TD sais maksaa max 6000. Ja tää on mun mielipide.

Jos täytyy suositella jotain niin tommonen HJ61 hieman lommoontunut ja ruosteinen niin löylyä on riittävästi ja 100% lukot auttaa hieman vaikeimmista paikoista pois jos on 30" renkaat.

Silti laitto vaikka mitä niin ensimmäisiä asioita ostoslistalla tulee olla toimiva vinssi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2009, 08:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Kyl kai 2.4TD pyörittää 30" kumeja sujuvasti ollessaan edes jonkinlaisissa säädöissä, eihän tuo koko juuri vakiosta poikkea. Kaveri ajaa 35" kumeilla vakiovälityksillä ja ihan ok jaksaa maantietä mennä.

Korithan noista lahoo, tekniikka kestää jos on pidetty huolta. Kaikenhan toki saa rikki. 4Runner on teknisesti Hiluxi puoleenväliin asti autoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2009, 08:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista

täytyy kyllä käydä kattoo useampaa merkkia ja mallia ihan paikan päällä, hintaa noissa 4runnereissa kyllä tuntuu olevan.

T-10
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2009, 13:43
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

se on vaan karu tosiasia että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.aikoinaan runnereita etsin tyyliin nettiauton halvimmat ja monta turhaa reissua tuli tehtyä.nykyisin runnerilla ajelen,metsässäkin ja olen ollut tyytyväinen.risukeula tietty vähän rajoittaa mutta maantiellä taas paljon "henkilöautomaisempi"kuin jäykkäakseliset.oma on 2.4td ja pienellä viilauksella,cooleri,syöttöä,2.5-3t putki kulkee jo kohtuullisesti ja vetää jo2,5 tonnin kärryäkin kakistelematta 32/11.5 renkailla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2009, 16:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo halpa on kiva mut harvoin (ei koskaan) hyvä, toisena vaihtoehtona on toi diisseli pajero 1990 ja siitä uudemmat.

T-10
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2009, 19:21
T-10 T-10 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.08.09
Sijainti: FIN
Viestit: 5
Perusasetus

Nii ainakin se pajeron 2,5 tdi cooleri koneesta tahtoo kannet mennä viimestää(vähän yleistäen) 250 tonnin jälkeen ennemmin tai myöhemmin. Pajerossa kyllä kiehtoo se että on se takaperän lukko näissä vähä uudemmissa . ei kyllä tarkempaa tietoo miten käytännössä toimii, sähköllä kytketään, mutta kytkeytyykö se pois tyylin yli 10 kilsan vauhdis ?

yhteenvetona vähän nyt tulleista vastauksista 4runneriin koskien, eli:

+tekniikka noin yleisesti ottaen ihan ok

2.4 td vähän hengetön, toki saa paakia koneeseen, mutta miten kestävyys sen jälkeen ?

+3.0 td tehokkaampi.

Ruoste vaivaa (taitaa vähän jokasessa vanhassa autossa vaivata) mitkä paikat kannattaa tsekata 4runnerista ton ruosteen osalta muutakun perus, helmat ja ettei pohjassa nyt miehen mentäviä reikiä ole?
peltityöt kyllä onnistuu että ei se runnerin mahdollinen osto siihen kaadu.

Tilat on "ahtaat", mutta eipä se meikälaista haittaa, justiin sain myytyä 3 paikkasen silveradon joten kaikki jossa seinä ei oo heti selän takana ni on tilavia.

jos jollekkin tulee lisää mieleen faktaa tosta 4 runnerista ni pistäkää ihmeessä. Älkää ymmärtäkö väärin en kuvittele että uutta 90 luvun 4runneria ettisin, vaan vähän tietoa haalin että tietää mitä on ostamas

T-10

Viimeksi muokannut T-10 : 15.08.2009 20:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
lj70 kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 14.11.2007 20:55
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Tietoja 4Runnerista, please Tekniikka & Jutustelu 5 03.02.2006 18:59
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).