Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.10.2008, 18:58
Juh0:n Avatar
Juh0 Juh0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.07
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Turbolle vettä ja öljyä?


Terve!

Minkäslaisia ratkaisuja on porukka tehnyt veden ja öljyn kierron suhteen HJ60:stä turbottaessa? Meinaan itse laittaa 61:sen turbon (hallin lattialla) ja kovasti olen koittanut etsiä tietoa palstalta, että mistä siihen sais järkevimmin öljylle ja vedelle kierron muttei tunnu oikein löytyvän?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2008, 19:05
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Öljynpaineen ryöstöpaikasta en tiedä. Mutta onko vesikierto tuollaisessa välttämätön.
Jos ei niin kiertolenkki. Eli öljy ensin vesipuolen läpi,siitä suoraan öljypuolelle ja sit öljypohjaan. Näin ei tarvitse kikkailla sen veden kanssa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2008, 20:09
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

menee ot. mut kuitenki. tuosta kiertolenkistä en oo kuullukkaan ennen, vesikierron uskaltaa kyl jättää pois pelistä ja tupro pelaa kyl. mut eikös se öljy lämpene turhankin paljon voitelua ajatellen jos se aluks kierrätetään vesitilan kautta ja vasta sit viskataan laakereille?
ei kokemusta mut ite jättäsin vesikierron vaa pois käytöstä..... viisaammat valistakaa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2008, 14:14
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Eiköpä lie nuo ölpät ja veet aikalailla samanlämpöset, että turha sitä öljyä on sieltä veslämmönvaihtimen kautta lennättää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2008, 00:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Eiköpä lie nuo ölpät ja veet aikalailla samanlämpöset, että turha sitä öljyä on sieltä veslämmönvaihtimen kautta lennättää.
Ei ihan vesitilaan tulevasta lämmönvaihtimesta ollut kyse,vaan alunperin vesikiertoisen turbon mahdollisesta jäähdyttämisestä.

Ennemmin kannattaa vaikka lämppärin linjasta ottaa lievästi kuristettu linja turbon vesikiertoon kuin jättää tyhjäksi.Öljyä ei kannata mielestäni enää lisää lämmittää ennen turboa,vaikka tiedänkin eräissä ahtaissa paikoissa homman ratkaistun näinkin,ja ihan onnistuneesti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2008, 14:40
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

itse olen vaan jättänyt vesi kierron pois, hyvin ovat toimineet...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus turbolle j1s Tekniikka & Jutustelu 14 29.09.2008 23:12
hj60 muutos katsastus turbolle. syrkki Tekniikka & Jutustelu 21 21.07.2007 14:49
mistä hj-60 turbolle voitelu? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 30.03.2007 05:01
Patrollin muutoskatsastus turbolle? AJK Tekniikka & Jutustelu 13 08.01.2007 01:24
SD33 pumpun modaus turbolle SS-Patrol Tekniikka & Jutustelu 4 26.03.2006 21:46


Sivu luotu: 14:46 (GMT +2).