Nyt on taas suitsan uusi kone edennyt kun tuli hieman takapakkia ruostuneista sylintereistä. Meinasin porata, mutta ylikokomäntiä ei meinannu löytyä mistään (paitsi maahantuojalta 100e/kpl, yäk...). Mulla on nyt tuossa yksi Swiftin kone, mistä otin lohkon.
Tuossa kasatessa tuli huomattua korjausoppaasta kuinka monta eri variaatiota voi vakio osilla tehdä. Miksi ihmeessä lohkoon voi olla koneistettu 3 eri kokoista rööriä kampiakselille ja itse runkolaakereita on voi olla 5 eri kokoa. Mäntiä voi vakiona olla kaksi eri kokoa. Luojan kiitos että kankilaakereita ei ollut kuin yksi koko. Nämä siis kaikki vakiokokoja ei ylikokoja...
Kuinka tarkkaa tämä homma oikein on. Puhutaan nyt kuitenkin sadasosamilleistä. Enhän mä voi mennä varaosaliikkeeseen ja pyytää että mä ottaisin kaks noita runkolaakereita, kaks noita toisia, sit yks tollanen mäntä ja kolme tollasta, eiku... Enhän mä mitään irtokarkkeja ole ostamassa
Mulla on nyt kuitenkin motonetistä ostetut runkolaakerit kiinni ja seuraavaksi pitäisi lyödä männät reikiin. Nurkassa on neljä hyvää mäntää kaikki kokoa 1. Lohkoon on stanssattu että se haluaa koot "1 2 2 1". Onko suurtä merkitystä jos nuo ykköset laitan kaikkiin? Männissä on myös uudet renkaat...
P.S. Mulla on nyt tossa sekä samurain että swiftin G13BA koneet rinnakkain purettuna. Joku taisi joskus kysellä mitä eroa noissa on niin voin niitä kertoa jos tarve vaatii (ehkä kuviakin)...