![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Tarina dyno sessiosta!!!Ma 8.5 klo 8.00 olimme tiukasti herra Hannu "Sämpy" Santalan oven kahvassa kiinni niinkuin oli aikaisemmin sovittu. Noin klo 9.15 uusi motti kajahti käymään penkissä ja pääsimme niin sanotusti asian ytimeen eli säätämään bensakarttoja kuntoon ja homma etenikin huomattavaa vauhtia kiitos Sämpyn uuden dynon joka on todella hieno systeemi verrattuna viime vuotiseen. No kuitenkin peruskartat saatiin kuntoon jo ennen klo 12.00 ja saatiin vedettyä muutama ns. vaajaa veto eli 3500-6500 rpm. Vajaa sen takia, että ajatus on vetää vähintään 7000 tai teho piikkiin asti mikäli se on ylempänä. Lukemat olivat tässä vaiheessa varovaisilla sytkä ennakoilla ja lievillä käynti häiriöillä 800 hp ja 940 nm. Kuitenkin dynon grafiikka käyrissä näkyi selviä notkahduksia kesken käyrää ja vastaavassa kohdassa lambda-arvot loikkivat päin persettä. Muutaman vedon jälkeen päätimme panna pelit seis ja etsiä vian aiheuttaja. Jotta tästä ei tulisi miniromaanin pituinen vuodatus latelen suurinpiirtein muutokset joita kokeiltiin... -toiset tulpat -tulpanjohdot -toinen puola ja msd boxi (ulkopuoliset järjestelmät) -hall-anturin johdotus -hall-anturi(haettiin tervakoskelta) -bensanpaineen lasku -kaikki mahdolliset ja mahdottomat maadoitus ym mahdolliset kontakti häiriöt kunnes n. klo 19.00 soitin Herra Vänttiselle eli pikku ähvälle ja ilmoitin että nyt tarvitaan mun vanhan LJ:n Haltech. No Mika kuuliaisena offarina lähti kimpoilemaan kohti tallia joka sijaitsee porvoossa ja minä vihdistä sinne. Klo 21.30 saimme pienten modifikaatioiden (mulla E6GMX, Mikalla E6GM-8v2) jälkeen motin käymään jonkunlaisilla bensa kartoilla (uudemmassa windows ohjelma, vanhemmassa dos) ja pääsimme vetämään vedon... .... ... .. . Onneksi tänään kävi ilmi että suomen niemeltä löytyy yksi kappale uusia E6GMX boxeja ja se tulee huomenna mulle. Lisäksi positiivistä on se että Sämpyllä sattui olemaan ensi lauantaina vapaa aika eli leikki jatkuu silloin. Toivottavasti tässä olikin sitten tämän kauden vastoin käymiset. Ilmoitan lopulliset lukemat viikonloppuna kun päästään ajamaan täys-vedot ja ilokaasut. Kuulemiin täältä hermoparantolasta... Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tuning tarina.net | Juniori83 | Linkit | 2 | 23.03.2004 14:40 |
Tyly tarina | RonJeremy | This And That | 0 | 18.12.2003 17:36 |
Koodarin tarina | petris | This And That | 6 | 26.08.2003 10:56 |
Timon tarina | Wille | This And That | 4 | 02.07.2003 23:53 |