![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moottorin turbotus, nyky pykälillä?Hei, arvon foorumilaiset. lyödäämpä päät yhteen,niin saadaan asiaan selvyys. Eli turbotus kohde on fiatin 2.0 pensa kone vm89. Elikkäs kuin tuo uusi laki menee kun ei ota ymmärrykseen.. teho voi nousta 20% ja jos laittaa turbon niin teho katsotaan nousevan 30%. onko ,niin että teholaput ja mallisarjan tehokkain malli,,vai?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Itse ymmärsin niin, että turbon lisäys lisää tehoa automaattisesti yli 20% (ellei ole todella hyvää valmistajan selvitystä).
Koska tehot nousee yli rajan niin vertailuautona käytetään mallisarjan tehokkainta. Sitten raja tulee teho/paino suhteella. En ymmärrä tuota kohtaa ”jos muutettavaa autoa käytetään vertailuajoneuvona…” Viimeksi muokannut Sumsar : 11.07.2021 08:13 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toinen tilanne voisi ehkäpä olla? Esimerkiksi että se tehokkaimman version jarruosat on niin harvinaiset ja hankalat saada, että muutos on lähes mahdoton toteuttaa tehokkaaman vertailu ajoneuvon mukaiseksi. Jolloin ne vähän pienemmät jarrut jotka muutoksen kohteena olevassa autossa on, voidaan hyväksyä, jos nuo teho/paino suhteet pysyy sallituissa rajoissa.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 11.07.2021 23:01 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eli kannattaa mennä juttusille sille konttorille, missä aikoo muutoskatsastuksen toteuttaa. Kysyy miten he tulkitsevat tuon lain. Tulkinnan pitäisi aina olla sama mutta....
Minulla menossa tekniikan päivitys LJ:ssä. Vertailuautoksi tulee RJ, kun se on mallisarjan tehokkain. Jarrut, akselisto, voimansiirto ja jousitus pitää muuttaa vastaamaan vertailuajoneuvoa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sumsarillekin löytyisi KZJ70 vertailuautoksi, onko sitä nyt pakko käyttää vai ei... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sen vielä jotenkin ymmärrän että eri markkina- alueen autoa millä ei ole koskaan ollut hyväksyntää Eurooppaan/ ei ole myyty Euroopassa uutena ei voi käyttää verrokkina. Mutta on aika päätöntä jos Euroopan markkina- alueelle hyväksyttyä autoa ei voi käyttää vertailuna Suomessa, jos sitä ei ole ollut tuontiohjelmassa. Sellainen auto kun olisi kuitenkin ollut aikanaan mahdollista tilata ja rekisteröidä Suomeen, ja tottakai myös nykyisin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Semmonen pieni yksityiskohta on, joka minun tulkinnan mukaan tuossa ohjeessa on itsessään ristiriidassa.
Ensin sanotaan, että jos teho muuttuu yli +20%, pitää auto muuttaa vastaamaan isompi tehoista verrokkia. Ja sitten on tuossa toisena kohtana nuo kg/kw rajat. Otetaan ihan hatusta heitettynä esimerkki. Auton omamassa on 1800 kg. Tehoa 130 kw. Näillä luvuilla 13,8 kg/kw. Tehoa lisätään 30%. 130 kw = 169 kw. Auton omamassa pysyy muutoksen myötä samana, jolloin. 1800 kg / 169 kw = 10,65 kg/kw Muutos on yli 20%, joten vaaditaan tehokkaamman alustan osat. Joka on ihan maalaisjärjelläkin hyvä asia, ettei luoteta tehottomamman osien kestävyyteen. Mutta kuitenkin tuossa toisessa kohdassa, 15 kg/kw saa muutoksen jälkeen olla minimissään 7 kg/kw. Joten tämän lausekkeen mukaan tuo 13,8 kg/ kw vs 10,65 kg/kw, muutettava auto itsessään pysyy laskukaavassa sallitussa rajoissa ja ei pitäisi vaatia muutosta tehokkaampaan vertailu versioon.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran oli haastetta saada Toyotalta vertailuauton tiedot, että jätetään kokeilematta. Nyt sain paperit jossa on riittävästi tehoa järkevään toteutukseen. Ei ne poliisit tienpäällä jokaista kilowattia mittaa…
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 22RE moottorin/moottorin ohjauksen osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.02.2018 12:29 |
Nyky autoja ei tunnista ilman merkkejä?? | ImacInnes | Chit-Chat | 26 | 27.02.2016 08:27 |
Suomalialaisen nyky rainan helmiä. | H_Nietu | Chit-Chat | 2 | 14.01.2015 17:04 |
3 B moottorin turbotus ? | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.05.2009 13:10 |
1.3 Suzuki Swift Moottorin turbotus sj413:seen | Lexux | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 14.09.2008 13:48 |