![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() BJ 40 ei oikein käynnisty, missä vikaBJ on tuossa pihahommissa yleensä napsahtanut kivasti käyntiim, mutta nyt ei tykkää jäädä käymään. Kuvittelin että dieseli saattanut käydä vähiin ja lisäsin 10 litraa ja ei auttanut . Sitten pumpulla pumppailin ja ilmausruuvia auki ja kyllähän sieltä jotain kuplaa tulee. No aikani kun pumppasin , niin sitten lähtee ja käy jonkin aikaa , ehkä juuri sen verran mitä sai ainetta. Sitten sama juttu muutaman keran uusiksi ja käy hetken . Siinä on vaijerilla sammutus . Vinkkiä kaivataan mistä vikaa etsimään .
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaisin ilmavuotoo..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa tarkistaa nafta linja.ilma ongelmalta vaikuttaa
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
|||
|
|||
![]() Saitko käymään kunnolla että pääsit ajamaan? (edes ilmaamalla)
Kun ilmasit, niin saitko tulemaan ilmausruuvista dieseliä? siis yksi painasu käsipumpulla kastelee aika ison läikän paperiin.
Ja mistä ilmasit? siis suodattimelta vai syöttöpumpulta? Jos ilmasit suodattimelta, niin olisiko mahdollista että suodatin on tukossa/täynnä vettä? (alunperin erillinen vedeneroitin runkopalkin kylessä, mutta ruostuu puhki, ja korvataan suoralla putkella, näin ainakin uudemmissa) Suodattimella oleva ilmausruuvi pitäs varmaankin (ei varma tieto) olla syöttöpumpulle menevässä lähdössä, mutta sopii molempiin.... -> minä vaihtaisin ensin suodattimen, jos ei varmaa tietoa, milloin vaihdettu/onhan varmasti ok. Ja seuraavaksi kannattaa tarkistaa suihkuilta tuleva ohivuotoputki, jos poikki/irti niin sahauttaa kunnolla., mutta ilmaus ei silloin onnistu käsipumpullakaan. Toinen mahdollinen vika, siis jos vanhasta bj-40 stä kyse: siis vm 75-76 tai jopa 78 vuosimalleisa, toki vanha kone sopii paljon uudempiin... Vanhimmissa koneissa on syöttöpumpussa öljyn mittatikku; ja jos pumppuun ei ole vaihdettu öljyjä, siinne kondensoituu kosteutta, joka aiheuttaa ruostumista, ja ruostumisen seurauksena siirtopumpun mäntä jumii sisään. Tämä oireilee niin, että kun ilmaat käsipumpulla, kone käy hetken ja sammuu. sama toistuu niin monta kertaa kuin jaksat ilmata.... Saman oireen aiheuttaa, myös uudemmissa, jos siirtopumpun männän palautusjousi katkeaa. Kokeileppa seuraavaa: pyydä kaveria starttaamaan ja pumppaa käsipumpulla starttauksen ja käynnin aikana, pysyyko käynnissä? Yleensä nuo käsipumput on melko "horoja" siis vuotaa... mutta ei häiritse käyntiä jos kaikki muu on kunnossa. Jos dsl linjassa niin paha vuoto, että kone ei pysy käynnissä, niin ei käsipumpulla saa ilmattua; siis niin että edes kohtuullinen osa imausruuvista tulevasta ilmasta olisi dieseliä, siis että saisi esim. kuppiin 5 minuutissa esim. desilitran. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Edellä jo lähes kaikki tulikin mutta vaiha ensin se suodatin. Sen jälkeen veden erottimen ohitus ja sitten muut jutut....
Nii ja olikohan siellä syöttöpumpun banjoliittimessä, jos siellä semmonen on, vielä karkea sihti joka sekin tukkeutuu toisinaan. Lisäksi tuossa voi olla myös ns.monioire potilas jolla ensi oireena on suotimen tukkeuma, seuraavana innokkaan ilmaamisen yhteydessä hyvin ja rauhassa hapantunut veden erotin alkaa vuotamaan, ja soppa on valmis. Edes Bertta ei pelaa ohivuotoilmalla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 26.02.2019 03:58 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nyt tuntui tulevan niin hyvää tekstiä, että noita tässä jossain vaiheessa koitan .
Kasipumpulla ilmasin ja suodattimen päältä avarin ruuvin . Jossain vaiheessa tuli dieseliä ilmausruuvista mutta jotenkin niinkuin aika vähän ja ilmakuplaa myös . Ehkä kasipumpun jälkeen kävi 30-60 sek . Linjastossa ei näkynyt mitään märkiä kohtia auton alla . Pumpun öljyistä ei kyllä hajuakaan . Eikö vaan että se pumppu , missä käsipumppu . Koitan näillä tiedoilla päästä eteenpäin , kiitos . |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ ei käy, missä vika? | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.02.2008 22:06 |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
missä vika??? | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 12.11.2006 20:20 |
Bertta ei käynnisty - missä vika? | pecosbill | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.09.2005 10:36 |
Help missä vika | Yleiset | 4 | 04.01.2005 11:07 |