![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Merikontin eristäminen - harrastetilaaMerikonttien puolesta on puhunut moni, ja usea myös niitä vastaan. Mielessä vaan pyörii suht koht edullisena ja nopeana ratkaisuna kahden kontin yhdistelmä jatkettuna katoksella. Eristämiseen se ajatus sitten yleensä hidastaa kulkuaan. Uretaani, ja ruiskutettuna seiniin, joo, mutta rakentamiseen liittyen voimallisesti TI-henkisesti olen miettinyt itsenäisesti toteutettavia ratkaisuja, ja tällä hetkellä ajatelmat ovat sellaisessa ratkaisussa, jossa käytettäisiin jotain uretaanieristelevyä peltistä seinää vasten, ja siihen porattaisiin reikiä ulkoseinäprofiilin aallonpohjan kohdalle ja rei'istä ruutattaisiin aallonpohjat täyteen samalla levy seinään liimaten. Jos ymmärsitte, niin kiitos siitä. Onko joku eristänyt kontin joko omatoimisesti tai muilla teettäen? Kokemuksia ja ratkaisuja saa esittää, kiitos.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Töissä ollaan eristetty pari 20 jalan merikonttia. Seiniin ja kattoon liimattiin 30 mm uretaanilevyt, joiden saumat tiivistettiin uretaanivaahdolla. Seinien alaosiin liimattiin samalla uretaanivaahdolla 8 mm vanerit ihan vaan kulutuskestävyyden takia (kontit siis työmaan varastoja). Kontin poimun ja uretaanilevyn väliin jää ilmatilat mutta ei niitä tarvii täyttää, se poimussa oleva ilma toimii eristeenä. Lattiaan ei laitettu mitään (on alkuperäinen vaneri) mutta kai siihen vois saman eristelevyn laittaa ja uuden vanerin päälle. Niin ja oveen tietty sama eristys. Kummasti auttaa moinen pienikin eristys, jollakin 5 kW lämmittimellä + valoilla pysyy kovalla pakkasellakin kontti reilusti plussalla. Ilman eristystä kylmä teräspinta kondensoi paljon vettä, eristyksen jälkeen loppus sekin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pelti - uretaani - pelti elementeillä seinät ja katto pitkillä poraruuveilla kiinni. Nurkat ja saumat tiiviiksi uretaani vaahdolla Lattiaan sininen uretaani levy ja vaneri päälle. Oviin sama kuin lattiaan, jos ei tarvitse pariovia ,väliseinä oviaukkoon käyntiovella.
Tuolleen tehty remonttikontti työkaluineen kiersi Neuvostoliittoa muutamia kymmeniätuhansia kilometrejä ja on vieläkin iskussa ja pysyy lämpimänä. Ilmanvaihto kannatta miettiä. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei vastaa suoraan kysymykseen mutta toi lämmitys on tosiaan aikas helppo kontissa kun se on eristetty. Mulla on varastona tommonen vanha reefer-kontti jossa tietysti eristys ja ovetkin hyvillä tiivistellä/eristeillä. Pysyy tavan öljytäytteisellä patterilla plussalla jonnekkin -20c asti, siitä pääse vielä pari-kolme astetta kylmemmälle kun jättää valot (2 x loisteputket) päälle.
Tuskin tuossakaan eriste on uretaania kummempi, sisäpinta pellitetty niin ei nää mitä siellä on välissä. Kylmänarat tavarat kun pitää hyllyillä lattiatasoa korkeammalla niin sekin armahtaa ja taas selvitään kylmemmällä ennenkuin tarviaa lisälämpöä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paljo pari konttia maksaa?
Paljos näitä sais sillä hintaa?😀 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140308 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ostaa käytetyn 40' reefer-kontin, siinä olisi valmiiksi eristys, talveksi lämmitys ja kesäksi ilmastointi. Låmpötilan saa säädettyä kymmenesosa-asteen tarkkuudella suunnilleen -25℃...+25℃ väliltä
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kontti vaihtolava kiskoilla on hyvä, jos männöö vaikka lusikat jakkoon tai löytyy parempi paikka. Siis 6 metriseen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mun yks kontti eristetty niin että uretaanilla ja pitkillä ruuveilla seinät ja katto finfoam levyllä. Aika pienellä lämmöl pysyy plussalla ei kauheen siisti oo toi toteutus. Tuttu tekin 6m konttiin eristyksen sillain et teki 100mm koolauksen ja routastyroksilla eristi seinät ja katon ja lattiaan 30mm finfoamin ja siihen sit vaneroi ja maalas valkoiseksia. Tuli hiton siisti ja hyvä pikku remontti paja ja ulkoa päin tehty harja katto ja laudoitettu niin on hiton siisti mut oli siinä oma hommansa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuokrata halutaan O/halutaanvuokrata harrastetilaa | Tomppaa_ | O/M/V Muut | 0 | 21.03.2012 23:52 |
Harrastetilaa Helsingissä mahdollisesti tarjolla. | Pauli | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 29.03.2007 11:32 |