![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Teflon akselitiivisteet.Onko porukka kokeillu autoissaan teflonisia tiivisteitä, esim moottorissa? Olin tuossa luennolla kuuntelemassa koulun puolesta, miten tiivisteet käytännössä toimii ja mitä tulisi ottaa huomioon niitä valittaessa. Luennon pitäjä sattui mainitsemaan, kuinka oli vaihtanut johonkin kilpuriin normi tiivisteiden sijaan tefloniset. Tästä innostuneena menin kyselemään lisää asiasta ja yllätyin kun kertoi miten teflon tiiviste toimii ja mitä se kestää. Lämmönkesto ja muut ominaisuudet kuullosti todella hyvältä. Eli kone voi käydä kuumempana ja silti ohut ölppä pysyy sisällä. Ja paras minusta näissä oli tämä:stefa ei tarvitse yhtä paljon voitelua, ja siltikkään se ei kulu ja ota lämmöstä itteesä! ![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäisi niitä ptfe-tiivisteitä olevan joko ensiasennuksena tai ainakin jälkikäteen asennettavina esim. citikkaan. http://www.topautoosat.fi/reinz-199054.html
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos vakiotiivarin kyky loppuu ni lopulta voi mennä grafiittiin... +20K rpm ja kuumankesto...
Jos nitriili ei toimi auton moottorissa niin virhe on mitoituksessa. Tai sitten loppuun ajetuissa palikoissa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Cumminsin koneissa on käytetty teflon-tiivisteitä ihan tehtaalta asti!!
__________________
Killing time is not murder |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kotimaisessa dieselmoottorissa (valmet/sisu diesel/agco sisu power/agco power) on takapään stefa myös teftoni huulella.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli ei ole ihan puppua, mitä tämä luennoitsija lupaili. Pittäpä olla yhteydessä kyseiseen kaveriin, kun kerran käyntikortin laitto. Ei muuten, mutta kun modattu tuo mosa, niin ohuemmat öljyt ja korkeemmat paineet on hiukan kova pala noille vakiotiivisteille. Ja tärkein opittu asia luennolta ''nolla vuotoa omaavaa tiivistettä ei olekkaan''
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |