Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2013, 18:53
MOOMI MOOMI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 45
Perusasetus

Pinjoniin vaihto?


Olis lukko perästä pinjoni poikki, joka tarvis vaihtaa. Itellä olis ehjä avoperä voisko siitä ottaa varaosan? Kyseessä siis hj60/61 perät.
Sit jos viel sattuu oleen joku näppärä kaveri joka haluais vähä lisätienestiä, niin vois vaihtaa sen mulle?? Pirkanmaan alueelta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.08.2013, 21:30
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Jos orkkis välityksellä, nii lautaspyörä vaihtaa samasta ku pinjoni.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.08.2013, 21:33
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Thumbs up

Juu käyhän se uuen rymppiholokin hommaat, ja alat simmailemaan.
Sitte vaan kovaa ooroodia .. onko traktionpaaria?
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2013, 22:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Juu käyhän se uuen rymppiholokin hommaat, ja alat simmailemaan.
Sitte vaan kovaa ooroodia .. onko traktionpaaria?
Siis miltä takaristikon liikerata näytti? siis oliko "pikkasen-" hieraissut?

Jos oli, niin seuraava hatkeaa yhtä helposti! minä uskoin ensimmäisestä!

Ja nuo hammaspyörät, siis pinjoni ja lautaspyörä on parit, pitää aian vaihtaa pareittain.

Ja jos joku puolituttu, joka voistehdä tuon, niin onnistuu oikealla säätämisellä , paljon varmemmin kuin pelkästään vaihtamalla.
Ja hj-6x orkkis 100% lukkoperät on murikan puolelta shimmeillä säädettävät...
Siis voi tarvita myös Od 88? mm shimmejä noin 2,5 mm paksun, +- 0,5 mm valikoiman x2....
(ja taas joku kertoo, että vaihdoin sitä ja tätä, ja kasasin alkuperäisillä, ja toimii! mutta aika usein k.o kasauksissa on pientä ääni/kestävyysongelmaa)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2013, 23:14
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis miltä takaristikon liikerata näytti? siis oliko "pikkasen-" hieraissut?

Jos oli, niin seuraava hatkeaa yhtä helposti! minä uskoin ensimmäisestä!

Ja nuo hammaspyörät, siis pinjoni ja lautaspyörä on parit, pitää aian vaihtaa pareittain.

Ja jos joku puolituttu, joka voistehdä tuon, niin onnistuu oikealla säätämisellä , paljon varmemmin kuin pelkästään vaihtamalla.
Ja hj-6x orkkis 100% lukkoperät on murikan puolelta shimmeillä säädettävät...
Siis voi tarvita myös Od 88? mm shimmejä noin 2,5 mm paksun, +- 0,5 mm valikoiman x2....
(ja taas joku kertoo, että vaihdoin sitä ja tätä, ja kasasin alkuperäisillä, ja toimii! mutta aika usein k.o kasauksissa on pientä ääni/kestävyysongelmaa)


Eipä olla nui tarkkoja ja mikrometrien kans pelleillä.. iät ajat ollaan vaihettu pelkkiä pinioneja ja hyvin pellaa... eikä vesimelodeja nenään eikä muuallekkaan
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.08.2013, 23:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Eipä olla nui tarkkoja ja mikrometrien kans pelleillä.. iät ajat ollaan vaihettu pelkkiä pinioneja ja hyvin pellaa... eikä vesimelodeja nenään eikä muuallekkaan
Minä en lähde kauppaa ostamaan mitään, mitä olisi tarkoitus työntää nenään!
(apteekista löytyy kyllä pieniä suihkauksia---)

Mutta joskus on tullu kuunneltu perän vinkumista ja tai jollotusta, neitseellisellä 2cm pakkaslumen peittämällä tiellä, lämppärit nollilla..... ja nimenomaan juuri rempatusta perästä. -> en tee enää yhtään äänetöntä perää! (no, k.o kaverikin oli tyytyväinen, ja edelleen kaveri)

Mutta se, että liikkuu; ja on hyvä; on aikapaljon tulkitsijasta kiinni!

"Toimivista" siis omin voimin liikuvista, on löytynyt hypoidipyörästöjä, missä pinjoni ja lautaspyörä on eri välityksellisistä pareista....

-----------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.08.2013, 06:58
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuohon kestävyyteen varmaan vaikuttaa ajaako pelkkää offia ja mettäajoa autollaan vai kertyykö noita esim työmatka-ajoja tiellä.
Josko vuoden aikana ajaa vaikka sen 30 tkm/ vuosi, niin aika pitkään saa metsässä rullata tuohon km lukemaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nicin vaihto? Päksi Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 228 24.05.2022 20:31
napalukkojen vaihto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 25.05.2010 19:23
pallonivelten vaihto zuk_newbie Tekniikka & Jutustelu 3 17.06.2009 20:59
Perien vaihto??????? Rälläri Tekniikka & Jutustelu 5 21.03.2006 18:58
NICin vaihto neliveto Chit-Chat 2 09.02.2005 08:50


Sivu luotu: 07:23 (GMT +2).