![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Huoltoauto ei voi olla G-luokan ajoneuvo?Moikka moi!!! Miten noi pykälät nyt sit oikeen menee? Kävin tossa katsastuskonttorilla, ja siellä väittivät että HUOLTOAUTO EI VOI OLLA G-LUOKAN AJONEUVO, elli meinasivat että on ihan normaali N1 luokan auto... Vaikka kysäsin viellä AKE:sta tota hommaa - ja siellä sanottiin että: "Se että on huoltoauto ei vaikuta siihen onko se G-luokan ajoneuvo" - No jokatapauksessa vaikka sanoin konttorilla, että olin akesta kysyny asiaa, niin alkoivat väittää että akessa on varmaan ollut joku "kesähessu" joka ei tiedä mistään mitää... Sanoivat että olivat tutkineet asiaa, ja että asia on näin...
|
|
||||
|
||||
![]()
Aken hessu on oikeessa, konttorin vaihto auttanee asiaan.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos N1 autosi kokonaismassa on yli kaksi tonnia ja se on jokapyörävetoinen niin se on maastopakettiauto eli N1G luokan auto,, AKen sivuilta löytyy linkki lakitekstiin jossa kyllä todetaan aika selvästi tämä asia...2 Luvusta 6§ 2 kohta: N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa: a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
|
|||
|
|||
![]()
Eli siis konttorinvaihtoa suositellaan jos tuollaisia jääriä siellä istuskelee...
|
||||
|
||||
![]()
Eikä se G-kirjain siellä papereissa oo edes pakollinen, jos nuo ehdot täyttyy. Ite aikoinaan tarjosin Wagoneeria muutoskatsastukseen konttorille, niin inssi soitti akeen ja sieltä vastattiin, että koska siihen aikaan, kun ko. laitos on rekisteröity, ole ollut mitään maastoajoneuvoluokkia olemassa ja tästä syystä sitä kohdellaan automaattisesti maastoautona ilman g-merkintää otteessa, eli otteeseen ei tartte mitään merkkailla lisää. Ja sai korottaa ym. pelkkänä henkilöautona...
|
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa sanoa siellä konttorilla että soittaavat ake sedälle ja kysyy miten homma on.
|
|
|||
|
|||
![]()
No on tän konttorin kanssahan nyt on ollu vähän ongelmii, mut tääki on semmonen periaate juttu - tottakai konttoria vaihtamalla homma luonnistuis, mut ku toi ei oo mun mielest oikein, et katsastus konttoreil ei oo yhtenäiset noi säännöt...
Ja siis mähän sanoin sille siel konttoril, et mä olin jo soittanu akeen, ja kysyny - mut hän väitti, että olivat ottaneet asiast selvää, ja että asia on näin... Ja tämä kyseinen katsastuskonttorin "seppä" on mun käsittääkseni viel sen konttorin pomo... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Panssaroitu M1-luokan ajoneuvo | Kelaperse | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.05.2007 04:16 |
tunnista ajoneuvo ?? | toyota4x4 | Chit-Chat | 12 | 02.02.2007 15:37 |
OSTETTU 4x4 ajoneuvo | Ex_inkkari | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 01.06.2006 22:18 |
Telakuorma-ajoneuvo | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2005 12:33 |
O:4wd maasto ajoneuvo tonnilla | O/M/V Muut | 2 | 13.02.2005 22:12 |