|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
LJ70 -86 mittaristo/sähkö ongelmaaHei, Hankin tuossa viikko takaperin otsikossa mainitun unelmieni auton. Nyt tässä unelmassa on alkanut esiintymään ongelmia kierrosluku- , lämpö- ja polttoainemittareissa. Kierroslukumittari toimii pääsääntöisesti hyvin, mutta välillä se hyppii ja tärisee ja välillä ei näytä mitään. Tänään kävi ensimmäisen kerran siten, että lämpömittari hyppäsi punaiselle ja samaan aikaan myös polttoainemittari alkoi näyttämään täyttä tankkia. Pysähdyin, vaikka arvelinkin vian olevan mittaristossa ja odottelin konepelti auki hetken aikaa. Kun käynnistin auton uudelleen mittaristo toimi taas normaalisti. Ongelma toistui kuitenkin n.15 km päästä uudelleen ja suoritin samat varotoimet. Aikaisemmin viikolla purin autosta vanhan lattiamaton pois ja sen alta paljastui noin metrin mittainen sulanut ja sittemmin hapettunut johto, joka johti keskikonsolista apparin oven takaosaan. En tiedä mikä johto on ollut kyseessä, mutta voisivatko mittariston ongelmat olla jotain sähkövikoja? Ilmeisesti aika herkkiä pölylle (ja sitä oli), mitä olen täältä foorumeilta löytänyt juttua... En myöskään saanut mittaristoa kokonaan irti tarkastaakseni tilannetta vaikka irroitin kaikki ruuvit ja sain mittariston "ilmaan". Tuntui, että jotkin johdot taikka vaijerit kanittaisivat. Jos joku osaisi auttaa tuon mittariston kanssa niin olisi jees, ensimmäistä kertaa kun nyt näitten autojen kanssa hommailen. Kiitos!
|
#2
|
||||
|
||||
itsellä ollu vähän samaa vikaa että löpö ja lämpömittari välillä nousee ihan tappiin ja heti laskee alas..epäilisin et maavika tai kylmäjuotos piirilevyssä tms..joku tälläkin palstalla perehtynyt asiaan paremmin.ihan yleinen häikkä lj:ssä,ei syytä huoleen..kierroslukumittarin johdot menee siellä imusarjan alla niin tarkistappa ne onko ne kunnossa...itsellä heitti pelaamasta ja sieltä löytyi vika kun johto oli hieräytynyt poikki
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3
|
||||
|
||||
Mulla alkoi lämpö- ja polttoainemittari sikailemaan sillä samalla hetkellä kun autoon vaihdettiin uusi/tehdaskunnostettu laturi. Sitä ennen ei ikinä mitään, laturin vaihdon jälkeen samasta illasta eteenpäin. Saattavat pelata viikkoja putkeen ja kun sikailu sitten alkaa niin se voi kestää tunnin tai monta päivää.
Efekteissä tosin sellainen ero kysyjän tilanteeseen verrattuna että mulla ne eivät mene ylös vaan alaspäin. Koskaan ei lämpö eikä polttoaine näytä enempää kuin todellisuus, mutta voivat vaappua miten vain todellisen tilanteen ja nollan välillä. Sanomattakin selvää että kaikki piuhoitukset on tarkastettu laturiremontissa mahdollisesti sattuneiden vaurioiden varalta ja niitä ei löytynyt. Lukemani mukaan tämä ei ole edes ainutlaatuinen tapaus laturin vaihdon jälkeen. Lopulta laitoin asian vaan sen piikkiin että toi auto nyt vaan paikoitellen lahoaa ja leviää eikä sitä voi pysäyttää, on mulla muitakin tohon kategoriaan kuuluvia ongelmia joten ei toi nyt erityisemmin yllättänyt. Polttoainetilanne selviää trippimittarista ja lämpötila (joka seilaa 85-105, vika joka kuuluu edellä kuvattuun ongelmaryhmään) erillisestä mittarista.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj70 mittaristo sähköongelma | jahe21 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 15.08.2011 15:22 |
nRoute ongelmaa | pt. | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.08.2011 10:41 |
12H-T ongelmaa | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 03.05.2011 12:23 |
Laturi ongelmaa | EZU | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.07.2009 10:06 |
Tehostin ongelmaa... | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.08.2006 19:23 |