![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssi onkelmaa!! Apua tarttettas!Nyt tarttis APUVA!! ostettiin tollanen vanha hurrien tekemä vinssi (luultavasti jostain sotilas ajoneuvosta). Vinssiin on mahdollisuus asentaa 3 hydrauli moottoria mutta mistäs tollasia sais?? Tällä hetkellä siinä on 1 paikallaan ja sekin kusee öljyä ![]() Tässäpä vähän kuvatuksia. Elikkäs tuon verran löyty tietoa lätkästä! ![]() Tällasia osia tarttis 1 tai 2 kappaletta. tuo pesä ja hammasratas laakereineen. ![]() sama osa toiselta puolen. ![]() ja näitä tarttis 2 kappaletta ![]() ![]() ![]() Jospa jollain sattus oleen ylimääräsenä ettei tarttis alakaa itte viilaamaan!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.sepson.se/
Jos tuonne vaikka soittaisi kun ei olisi kaukana ja kielikin on jo opittu peruskoulussa... ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo toi kielihän on opittu peruskoulussa ja unohdettu sen jälkeen. pitää yrittää
![]() Millähän foorumilla oli juttua että vois asioida Suomeksi? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vanhoja tarinoita mutta kuitenkin... http://www.masinistit.com/viewtopic....fbab323f5f1d23
|
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tuossapa vielä kuva koko härvelistä. Joku viisaampi varmaan tietää vinssin tehon ja paljonko se muuttuu jos tuohon asennetaan 3 noita hydraulimoottoria ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ilmeisesti taiatte suosta raktoreita vedellä
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No se ois tarkotus mut pitäs saaha pelittään ensiksi tuo
![]() Ja tätäki jos joutuu hinaileen nii yleensä paikka on semmonen että kävellenki ongelma päästä koneelle ![]() Viimeksi muokannut mielipuoli : 21.06.2012 20:54 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei noita valu käikäleitä löydy muualta niin http://www.saimaanvalu.net/ voisi ehkö auttaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ja hintaa tulee saman verran ku kullasta vuolis
![]() Luulempa että jos noi valukäikäleet vai mikä pesä tuo nyt onkaan niin jos ne löytäs niin kyllähän sorvari istuttas tuohon vaikka minkälaisen hytikkamoottorin, mut sitte pitäs tietää että kuinka isot tuohon uskaltaa iskeä paikalleen? Vanhoissa ei oo mitään merkintää niin vähän vaikee ettiä vastaavaa. Laitoin viestiä tuonne Sepsonille! Luulis noin uuteen vinssiin vielä osia löytyvän mut en tiiä et saako takuuseen uutta laakeria =D Viimeksi muokannut mielipuoli : 21.06.2012 20:44 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa ainakin kysyä. On siellä jenkki eemelit teettäny tuulilasin karmeja, hd:n osia yms.
Tuota voinee verrata noihin muihin saman sarjan eli 63.xx vinsseihin??? Ja tehot voinee arvailla siten. Joka tapauksessa voisi kuvitella että vähänkään lahompaan cruiseriin tuo on liian raju peli ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tuolla yhellä hydrauli moottorilla meinas itku tulla ku laitettiin sinkki kiini koneeseen!! En tiiä sit jos 3 istuttaa tuohon että mitä tapahtuu ![]() Kaakon nostot lupas vaijerin, ei pitäs katketa ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Pitänee kysyä jos ei valamiita osia löydy. Luulis että jonnekki on jääny tollasia käikäleitä!
Vai kannattaako tuota valaa? eikö nuo nyky jyrsin koneet tekase aika näppärästi tollasia osia? |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löytyy mittoja ja numeroita, ei juurikaan tuolla tyyppinumerolla mutta mittanauhan kanssa vertailemaan.
![]() Vilkkaalla mielikuvituksella kuvista päätellen 20 000Kg saattaisi vetää jos kaikki kilkkeet kiinni. Samannäköistä vinssiä löytyy kuvista 1,2 ja 3 moottorista... ![]() Vuosiluvusta voisi päätellä että on löytynyt aikoinaan tukkitraktorin keuliltakin tuollaisia??? (Ei tää mysteeri paljon vaivaa mutta vähän kuitenkin) ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Siis mitä?
Kuinka paksu vaijeri, onko tuo hytikkamoottorien akselin päässä oleva hammaspyörä vetämässä suoraan kelaa....
Tuo näyttää joltain juontovinssiltä (siis alunperin, tuo maa-ankkuri on uudempaa vuosikertaa?) Ja noita hytikka moottoreita löytyy tuossakin kokoluokassa noin 10x riskimpi kuin toinen samalla paineella..... Aikanaan kun sähkölitoksella olin linja hommissa, niin ylipitkillä teloilla oleva perseveivari "huplahti", ja sinne suolle ajettiin pölliä ja tukkeja, mutta kun saatiin paikalle pitkiä pylväitä, niin suon henki luovutti Fordin. (olikohan että 12 metrinen pylväs toppasi, ja sai takapään nousemaan pinnalle..jne) Silloin koneen ympärillä liikuttiin moottorikelkoilla, kesäkuussa! 4500 okkeli repi ahkiota, tai jopa pylvästä. 8000 repi pitkät pylväät. Silloin kävi mielessä, että saisko jostain vetovoimaa? Mutta silläkin suolla ainut "kovempi paikka" oli vajaan hehtaarin saareke, minne ei päässyt mies nokian kumppareilla, ilman että olis sukat kastunut. -> siis moottorikelkan kyytiin vinssi, -moottori, ankkuri, ja vaijerit! ![]() Ja muutaman vuoden kuluttua mulla oli bj-40 keulassa 10mm torninosturin kissan vaijeri, olikohan suuruusluokka 7 tonnia murtolujuus. Ja 20v on käyty keskusteluja tuosta bj:n vinssistä, mistä sokka on hitsattu jumiin: Jos siihen saisi uuden vastaavan vaijerin yli 20v tilalle, niin vinssissä on vetovoimaa enemmän kuin 3-4000kg nelivetotraktorissa asfaltilla! (siis pitää saada bj jonnekkin kiinni, mieluusti yli 5000kg liinalla. Siis: esim bj/hj vinssi, kunnon pedillä, mistä voi ottaa sakkelilla ankkurin/ankkurien sinkkiin kiinni, painaa alta 100 kg Voimakoneeksi moottorisaha, ja polkupyörän ja moottoripyörän ketjut/ketjupyörät välitykset/vaihteisto noin 50 kg (suunnanvaihto helpoin: käänetään moottorisaha toiselle puolen...) Tuolla systeemillä 2 miestä ajaa esim 600 okkelilla vinssin ja ankkurin/ankkurit semmoiseen paikkaan, minne kukaan ei tule kumppareissa neuvomaan. Ja ilman taittopyörää vetoa on esim. 5000kg ja taittopyörällä tuplat; 2 laittopyörää lisää ja ollaan 20t, mutta vinssausmatkaon enää noin 10m ![]() MUTTA minkälainen ankkuri pitää esim 5000kg? Tulla omalla bj:llä on tullut vedeltyä puita nurin; ja tuommoinen rinnan korkeudelta 25 cm vahva kuusi ei kestä vinssata noin 30cm korkeudelta, jos peltomaassa..... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Meillä on ihan sopivat ankkurit jos vaan vivssissä voima riittää ![]() Aluksi tämä tulee ihan neva käyttöön kun ei satu kaivinkone olemaan aina paikalla ja traktorin vetoapu on riittämätön tai riittää se mut tuo nykyajan keruu vaunu on niin pirun iso (55m3) että sen ylös hinaaminen on turhauttavaa traktoreilla! Paljonkohen 18 tonnin kaivinkoneen veto teho on kun asennetaan ketju alavaunuun ja vedetään puomilla ja ajolla yhtäaikaa? Sen tiiän että 13mm lenkillä oleva ketju on mantorautaa niissä vedoissa ![]() meillä (yleensä) pääsee vetämään aika läheltä niin vaijeri voi olla paksu/painava ja jos ei pääse niin sitten mennään puita pitkin ![]() Tuo rinnekoneen vetäminen suosta on sitten oma lajinsa jos ja kun se joskus uppoaa semmoseen mukavaan hetteeseen ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
No jos tuo tulee ihan tuotanto käyttöön niin ei kai sillä sitten ole väliä maksaako ne osat satkun-pari enemmän tai vähemmän. Joka tapauksessa tommonen uusi vinssi tai edes toimiva maksanee jotain muuta kuin kiinalainen sähkövirveli...
Jos sieltä ruåttista saisi uusia osia ja tilaaja on alvillinen yhtiö niin sen alvin saa jättää siitä hinnasta pois jo heti osto hetkellä , ja jos kurssi jeesaa yhtään niin sekin saattaisi laskea niiden orkkis osien hintaa. Ja ostaa ne moottorit sieltä samasta paikka jos kauppoja rupeaa tekemään. Ja joo jos joutuu teettämään niin sama kai se on sitten jyrsiä jostakin kun joka tapauksessa siinä olisi koneistettavaa. Tuon moottorin koon saisi ehkä selville siten että juottaa sen ekaksi täyteen öljyä ja sitten pumppaa sitä moottoria käsin pyörittämällä jonkun x määrän joka on tiedossa , öljyä läpi ja laskee kierrokset. Tai jollain käsi tms.pumpulla pumppaa siitä läpi öljyä ja laskee kierrokset. Mutta eni vei. Ringa tiil swantte ja frååga niitä juttuja sieltä niin saat ainakin tietoa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit: myyjä muistaakseni puhui että kolmella moottorilla sais vetotehoa n.40000kg mut luultavasti kusetti =DD Eka testillä se teho oli luultavasti 400kg! Viimeksi muokannut mielipuoli : 22.06.2012 14:04 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tuommoinen murikka osui näköpiiriin, on vain mekaaninen tuollein vakiona.
Ja linkki unohtui. http://www.nettikone.com/volvo/volvo-vinssi/1065775 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Cherokee 2.5 td onkelmaa | Laakeri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.11.2011 08:55 |
hj:n mittaristo onkelmaa | rusakkomies | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.03.2008 00:25 |
Nivaan vinssi! Apua? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.10.2007 15:27 | |
Läppärin USB CD-aseman kanssa onkelmaa | Eskimo | Chit-Chat | 9 | 12.12.2005 15:38 |
apua vinssi probleemaan | Country-Jake | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.04.2005 19:55 |