![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Miksi kaikki kiva on aina etelässä..Myykää nyt joku joskus jotain täältä pohjosemmastaki! Aina kaikki kiva on myynnissä jossain etelässä ja kyytiä vaikea tavaroille saaha! Ja täällä kaikki tuntuu olevan kalliimpaa kuin uusi ![]()
|
|
|||
|
|||
![]()
Täällä sama ongelma. Varsinkin jos jotain kivaa olisi ilmaiseksi tarjolla.
|
||||
|
||||
![]()
Sama vika... Vaikka ja mitä jännää on, mutta kaikki etelän hetelmiä.
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki kivat ja puoli-ilmaiset pajeronraadot makaa jossain haminan perseessä, onpa makia ees miettiä hakemista. Saati sitten puuhakilvilä ajelua..
![]()
|
|||
|
|||
![]() Sama täällä, halvat kikottimet yleensä myynnissä periferiassaLainaus:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta asiaan:Itse lähtisin heti hakemaan autoa/osia kauempaa jos vain rahoitus on kunnossa. Matka ei yleensä ole esteenä ja hyvällä tuurilla myyjä voi tuoda vastaan kyseisen tuotteen. |
|
||||
|
||||
![]() nooh...
Ite kun asun keskellä Suomea niin kaikki on täältä kaukana... Poikien harrastus suuntaa aina etelään päin = päivän reissu, paitsi nyt kun saatiin kotikisat Suonenjoelle... ja autoja maailma on pullollaan ja juuri kompaten edellistä... jos löytyy mieleinen niin hakee sen sitten vaikka kauempaa... itse olen noutanut sipoosta yhden auton ja nykyinen ajopeli oli Rantsilasta Oulun alapuolelta... ja kun kuviin en luota yhtään ajoin ekas katsomaan ja kun oli hyvä niin hain pois toisena viikonloppuna... ei matka ole este, se on vaan hidaste... ja tuloopahan nähtyvä mualimmoo...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs laitatte lapinlisää romuihinne? Myykää halvalla niin katsotaan, alkaako etelän veteliä harmittaan
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ei, onneksi en Ouluun asti edes mieti rahteja, hyvä jos tohon keskipohjanmaalle missä talliki on.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Totta.... kaikki kiva on etelässä
![]() Viime vuonna tuli lähdettyä hakemaan yhdet renkaat 40km Pariisin eteläpuolelta..... Toisaalta osienhaun ja lomareissun voi yhdistää ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Eikä tota kaljaakaan oikeen pohjosen suunnalta voi hakea...
|
|
||||
|
||||
![]()
eipä ikään oo välimatka ollu esteenä jos sopivaa löytyy.
esim. 3 auto ostanut kuvien perusteella pääkaupunki seudulta ja pikku soittokierros missä rekassa tyhjää tilaa paluu kuormassa ja aina löytynyt sopivan hintainen kuletus. |
|
||||
|
||||
![]()
niin no.. mä oon aina luullu että hesalaiselle matka lappiin on pitkä ja lapista hesaan on pari poronkusemaa...
mutta kaikki "paremmat" autot mä olen joutunut hakemaan aina sieltä oulun korkeudelta, ne nyt vaan sattuu oleen parempia siellä pohjoisessa, ehkä se hinta hieman siitä johtuu. |
|
||||
|
||||
![]()
Joo, sama matka ajaa täältä Hampuriin tai Inariin. Tosin joutuu menee parit välit paatilla lisäks, mut saman verran mittari pyörii. Suomi on pitkä maa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ite tarkotin lähinnä kaikkea "pienempää". Renkaat, vinssit ja muut varusteet. Halvempia etelässä mutta rahdeille tulee aina niin pirusti hintaa. Isommat ostokset kuten kokonainen auto on sitten melkeen ihan sama mistä sen joutuu hakemaan, jos puhutaan liikkuvasta vaikka useamman tonnin pelistä. Satasen pajeron raatoa ei kannata Haminasta lähtä hakemaan vaan ostaa täältä 500e raadon
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Eikäku!
Mitä vielä.
Olen jo muutaman hyvän kohtuuhintaisen ajokunnottoman AVK pelin joutunut hylkäämään kun sijainti on "muualla" eli näissä tapauksissa Oulussa. Muita paikkoja on Espoon ja Pirkan maan lisäksi tuo Oulu, Jyväskylä ja Lahti ainakin. Matkan pituushan riippu mistä sitä katsoo ja kauas on pitkämatka joka paikasta! ![]() t. Ismo Ämmä
|
||||
|
||||
![]()
no minne kusematta ajaa (n.350km) ei oo pitkämatka, ton jos ylittää niin joutuu hetken miettimään lähtöä...
|
|
||||
|
||||
![]()
Joo samaa mieltä kirjoituksen aloittajan kanssa. Kaikki kiva on etelässä. Nytkin jouduin matkustamaan todella pitkän matkan hakemaan BJ45 kulkinetta... Patelasta Oulunsaloon... n. 20 km... Piti vähän aikaa järjestellä sopivaa viikonloppua että kerkiää käydä ton lenkin heittämässä. Naftaakin kului huomattavan suuri määrä tolle reissulle.... Mut otettiin se poronkusema sillä asenteella että ollaan puolivälissä matkaa yötä tuttujen luona niin ei tuntunu enää mitenkään pitkältä toikaan matka...
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän se niin on, että jos jotain mielenkiintosta läheltä saa ja halvalla, niin otettava se on.
![]() Halpaa paskaa jos hakee kaukaa, niin se onkin yllättävän kallista ![]() Omalle jäljellä olevalle ajalle ei hintaa pysty määrittelemään, joskus se on sikakallista ja joskus sitä käyttää ihan surutta ![]()
|
||||
|
||||
![]()
EIko pohjoisen kapineissa ole myyntihinnassa se vahennettava lapinlisa? Vahan niinkuin ALV
![]() Itse olen halvimmat ostokset hakenut pohjoisesta, kun sama ostos olisi etelassa maksanut liikaa. Nama siis tyokonehankintoja
|
||||
|
||||
![]()
"pienenmissä" ostoksissa ite käyttänyt kaukokiitoa, muistaa vain sopia hinnan ennen kun tilaa kuletuksen, ja aina saanut rahdin kohtuu hintaan sovittua.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki on suhteellista... Hain viime viikolla auton Laitilasta, ajoimme sieltä kahdella autolla Hämeenkyrön kautta takaisin Sipooseen, mittariin kertyi lähemmäksi 650km. Menihän siinä kokonainen päivä, 80L ysivitosta, 70L naftaa ja muutama lantti mammonaa mutta hermolomaksi se päivä kuitenkin kuitattiin.
Andy
|
||||
|
||||
![]()
Ja mun mielestä sielä pohjosessa on romua (aarteita) ihan omiks tarpeiks.
![]() Kattelin viimeviikolla kun olin menossa saariselälle niin jokatoisessa pihassa oli tavaraa sekä autoja ja mielenkiintoisia projekteja kasa kaupalla. ![]() Kun olis ollu kuorma-autolla liikkeellä eikä täydellä linja-autolla niin olis voinut keräillä kuorman aarteita mukaan. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Polttomaalausta etelässä? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 16.01.2009 22:58 | |
vihdoinki etelässä jussifestarit. | Cental73 | Chit-Chat | 7 | 07.06.2007 21:58 |
pitäkää maastureitanne silmällä etelässä | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.05.2007 18:13 |
Miksi simpansseilla on tv : ssä aina vaatteet pääl | petris | Kysy MäIteltä | 2 | 25.09.2003 12:17 |
Kuka aina murtautuu autooni ja miksi? | Laskos | Kysy MäIteltä | 0 | 04.09.2002 12:40 |